var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=37319;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37319","0","קידשה לעתיד לבוא","20/10/14 05:24","כו תשרי","תשע"ה","05:24","הודו_כי_טוב","הרבה כרכים כבשו עולי מצריים ולא כבשו עולי בבל

למה בעולי מצרים הארץ נתקדשה לשעתה ולא נתקדשה לעתיד לבוא
ואילו אצל עולי בבל כן
והאם עולי בבל בכלל כבשו משהוא ? הארץ נשארה תחת שלטון פרס !
צה"ל כבש באמת את אילת הלכתית זה שינה משהוא ?","207","","3483","True","True","False","","932","79.178.3.59","0","0","יבמות|טז ע"א",""),new Message("37321","37319","התיישבות","20/10/14 10:21","כו תשרי","תשע"ה","10:21","דוד כוכב","משום שכיבוש שני נעשה על ידי התיישבות, בעוד שכיבוש ראשון נעשה על ידי כיבוש צבאי.","125","","3483","True","True","False","","181","31.44.139.249","0","37319","יבמות|טז ע"א",""),new Message("37381","37319","לגבי שאלתך האחרונה","27/10/14 23:14","ג חשון","תשע"ה","23:14","חשיבה ישרה","כן, בהחלט !
ולא רק הכיבוש אלא גם ההתיישבות. המיישבים את הערבה, עושים זאת כחלק מההתיישבות במדינת ישראל. איך אפשר לומר להם שהם בכלל בחו"ל???
זה לעשות צחוק מההלכה ולהפריד אותה מהמציאות.

נכתבו על כך כמה דברים.
לאחרונה, פרופ' יואל אליצור כתב על כך ב"עולם קטן" [כרגע אין לי את הקישור].","219","","3476","True","True","False","","109","5.29.173.211","0","37319","יבמות|טז ע"א",""),new Message("37386","37319","לגבי ערבה דרומית ואילת","28/10/14 15:49","ד חשון","תשע"ה","15:49","אור חדש","א: גם לאחר שעולי מצרים כבשו שטח מסויים היה צורך לקדשו כדי שיתחייב במצוות התלויות בארץ כמבואר בסוגיין, כידוע מדינת ישראל למרות שעשתה את מעשה הכיבוש טרם התפנתה למעשה הקידוש וע"כ הסטטוס של השטחים הנכבשים נשאר כשהיה.
האם יש מצווה ביישוב השטחים הנוספים?
שמעתי פעם שיעור של הרה"ג הרב יעקב אריאל שאמר שיש שתי מצוות- א מצוות יישוב הארץ שנקבעת לפי מעלת השטח שבו יושבים דהיינו ירושלים קדושה מהכל וע"כ מתקיימת בה המצווה בהידור הגדול ביותר וע"כ הכל מעלים אליה, אח"כ ערים מוקפות חומה וכו' כמובן שלפי זה אותם שטחים שבהם לא נוהגות מצוות הארץ הכי גרועים מצד מצווה זו.
אומנם יש גם מצוות כיבוש הארץ וגדרה הוא שמתקיימת יותר ככל שהישיבה במקום מסויים כובשת יותר שטח כך לדוגמא חיזוק העיר אילת מחזק אחיזתנו בכל הנגב וממילא היושבים שם הי"ו מקיימים מצווה זו בהידור הרב ביותר (נראה אומנם שתושבי יו"ש זוכים לשתי המעלות...).

אך האם יש עניין או מצווה כלל לכבוש שטח זה?
אומנם בנ"י לא נצטוו בפרשת מסעי על כיבוש הנגב הדרומי שהיה באותו זמן מדבר שממה שבו נדדו בנ"י וע"כ לא היה שייך בו כיבוש אך בימי מלכי יהודה הצדיקים רואים שהיה באילת יישוב יהודי וכמובן שלא היו מוציאים מלכי יהודה יהודים לגור בחו"ל חלילה.
נראה שאילת שייכת לגבולות ההבטחה הרחבים מהפרת עד נחל מצרים ועכ"פ וודאי שייכת ל"כל מקום אשר תדרוך לכם יהיה" שכולל גם את שתי הקוריאות ודרום אמריקה.
החילוק הוא בין שטחים שאותם מצווה וחובה לכבוש לבין אזורים שניתן להוסיף אותם לאחר כיבוש החלק הגרעיני.
כלומר מצווה חיובית לעומת מצווה קיומית בלבד.","458","","3475","True","True","False","","143","212.76.111.24","0","37319","יבמות|טז ע"א",""),new Message("37440","37319","בשבוע שעבר קראנו","02/11/14 06:03","ט חשון","תשע"ה","06:03","אמלתראות","בתורה, שהקב"ה הבטיח לאברהם את עשרת עממים, ולכן לעתיד [שזה עתה] יכבשו עד לדמשק, ולנחל מצרים וכו', על כן סוריא ועבר הירדן מחכים לבניית המקדש, אבל מה שכבשו כבר עד אילת בודאי היא חלק של א"י המובטחת, אבל לצערינו לא מתקבל דעת זו על רוב ישראל, ולזה צריך מלחמת רוח.

ראה כאן גם

וכן מאמר יפה לדיונינו","267","","3470","True","True","False","","256","66.128.7.111","0","37319","יבמות|טז ע"א",""),new Message("37322","37321","ועוד","20/10/14 11:51","כו תשרי","תשע"ה","11:51","עלי","לא די לומר שכיבוש צבאי אינו מועיל והתיישבות מועילה.
לכיבוש צבאי אין הסכמה מצד אומות העולם ולכן כיבוש נגדי מסלק אותו. התיישבות באישור אומות העולם או לפחות האומה השלטת בעולם אי אפשר לבטלו בקלות.
אבל אינני בטוח שהדברים תופסים לגבי מקום המקדש ומערת המכפלה, כי לגביהם רואים שדהע"ה - כמו גם אאע"ה - קנו בכסף ובהסכמה את המקום, ואי אפשר לבטל קניין כזה, אפילו בכיבוש בסתם.
ברם למעשה אתה רואה שאת אומות העולם לא מעניין כלל קדושה ובעלות וכדרכם הם מאמינים רק בכח הזרוע.
ואולי צריך להזכיר שהבעיה בהא הידיעה לגבי המקומות הקדושים לנו היא לא כח אלא חולשה, חולשת הדעת של המנהיגות בישראל, וד"ל.","209","","3483","True","True","False","","164","194.114.146.227","0","37319","יבמות|טז ע"א",""),new Message("37382","37381","אז עובדה שעובדה זה בחו"ל הלכתית","28/10/14 00:26","ד חשון","תשע"ה","00:26","הודו_כי_טוב","נאמר לי במפורש שיש גבולות שמעבר לזה זה לא ארץ ישראל הלכתית
אם תכבוש את קוריאה הדרומית זה עדיין ישאר חוץ לארץ למרות שכל בית קוראיני
כמעט נכבש על ידי התלמוד וגם את ספרטה פריז ורומא לא יעזור","207","","3475","True","True","False","","176","79.178.3.59","0","37319","יבמות|טז ע"א",""),new Message("37384","37382","כפתיח לדיון עיין ב:","28/10/14 08:51","ד חשון","תשע"ה","08:51","חשיבה ישרה","שמות כ"ג כט-לא

רמב"ם הלכות תרומות א' ב-ג

האם גבול הארץ הוא דבר נוקשה, יציב, קבוע?
או אולי הוא דינמי, גמיש ומשתנה לפי ההתפתחות ההיסטורית? ובכלל מה המשקל שיש להתפתחות ההסטורית של עם ישראל במציאות, לשאלת גבול הארץ?

ולקינוח ראה גם:
דברים ז' כב
שם י"א כב-כד
שם י"ט ח-ט","219","","3475","True","True","False","","97","147.236.30.235","0","37319","יבמות|טז ע"א",""),new Message("37390","37384","מנהר מצריים עד הנהר הגדול פרת","28/10/14 18:50","ד חשון","תשע"ה","18:50","הודו_כי_טוב"," בַּיּוֹם הַהוּא כָּרַת יְהוָה אֶת אַבְרָם בְּרִית לֵאמֹר לְזַרְעֲךָ נָתַתִּי אֶת הָאָרֶץ הַזֹּאת מִנְּהַר מִצְרַיִם עַד הַנָּהָר הַגָּדֹל נְהַר פְּרָת
בראשית טו,יח

אתר דעת
נהר מצריים
נהר פרת","207","","3475","True","True","False","","209","79.178.3.59","0","37319","יבמות|טז ע"א",""),new Message("37396","37386","מהיכן למדת שיש חובת קידוש מיוחדת ?","28/10/14 23:19","ד חשון","תשע"ה","23:19","חשיבה ישרה","ומהי אותה פעולת קידוש עליה אתה מדבר?

הבא מקורות !","219","","3475","True","True","False","","81","5.29.173.211","0","37319","יבמות|טז ע"א",""),new Message("37395","37390","אם אתה מעוניין בדיון אז צריך","28/10/14 23:12","ד חשון","תשע"ה","23:12","חשיבה ישרה","להגיב לדברים.

הבאתי מקורות ושאלתי שאלה עקרונית; האם על פי הפסוקים, הגבול הוא דינמי או לא?","219","","3475","True","True","False","","95","5.29.173.211","0","37319","יבמות|טז ע"א",""),new Message("37408","37395","אם לדעתי אתה שואל","29/10/14 18:41","ה חשון","תשע"ה","18:41","הודו_כי_טוב","אז לאחר עיון במקורותיך שצירפתי אותם כן

זה דינמי משתנה אבל יש נקודות קיצון מקסימליות
ויש גם הבדל אם זה כיבוש יחיד או מלך בהסכמת בית דין
ויש גם דרגת אמצע בין חו"ל לארץ ישראל בכיבוש מלכותי



שמות כג
וְשָׁלַחְתִּי אֶת הַצִּרְעָה לְפָנֶיךָ, וְגֵרְשָׁה אֶת הַחִוִּי אֶת הַכְּנַעֲנִי וְאֶת הַחִתִּי מִלְּפָנֶיךָ. כט לֹא אֲגָרְשֶׁנּוּ מִפָּנֶיךָ בְּשָׁנָה אֶחָת, פֶּן תִּהְיֶה הָאָרֶץ שְׁמָמָה וְרַבָּה עָלֶיךָ חַיַּת הַשָּׂדֶה. ל מְעַט מְעַט אֲגָרְשֶׁנּוּ מִפָּנֶיךָ עַד אֲשֶׁר תִּפְרֶה וְנָחַלְתָּ אֶת הָאָרֶץ

דברים ז
כב וְנָשַׁל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ אֶת הַגּוֹיִם הָאֵל מִפָּנֶיךָ, מְעַט מְעָט, לֹא תוּכַל כַּלֹּתָם מַהֵר פֶּן תִּרְבֶּה עָלֶיךָ חַיַּת הַשָּׂדֶה. כג וּנְתָנָם יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לְפָנֶיךָ, וְהָמָם מְהוּמָה גְדֹלָה עַד הִשָּׁמְדָם. כד וְנָתַן מַלְכֵיהֶם בְּיָדֶךָ, וְהַאֲבַדְתָּ אֶת שְׁמָם מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם, לֹא יִתְיַצֵּב אִישׁ בְּפָנֶיךָ עַד הִשְׁמִדְךָ אֹתָם

דברים יא

כב כִּי אִם שָׁמֹר תִּשְׁמְרוּן אֶת כָּל הַמִּצְוָה הַזֹּאת אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם לַעֲשֹׂתָהּ, לְאַהֲבָה אֶת יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם, לָלֶכֶת בְּכָל דְּרָכָיו וּלְדָבְקָה בוֹ. כג וְהוֹרִישׁ יְהוָה אֶת כָּל הַגּוֹיִם הָאֵלֶּה מִלִּפְנֵיכֶם, וִירִשְׁתֶּם גּוֹיִם גְּדֹלִים וַעֲצֻמִים מִכֶּם. כד כָּל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר תִּדְרֹךְ כַּף רַגְלְכֶם בּוֹ, לָכֶם יִהְיֶה, מִן הַמִּדְבָּר וְהַלְּבָנוֹן, מִן הַנָּהָר נְהַר פְּרָת וְעַד הַיָּם הָאַחֲרוֹן יִהְיֶה גְּבֻלְכֶם.

דברים יט

ח וְאִם יַרְחִיב יְהוָה אֱלֹהֶיךָ אֶת גְּבֻלְךָ, כַּאֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַאֲבֹתֶיךָ, וְנָתַן לְךָ אֶת כָּל הָאָרֶץ אֲשֶׁר דִּבֶּר לָתֵת לַאֲבֹתֶיךָ. ט כִּי תִשְׁמֹר אֶת כָּל הַמִּצְוָה הַזֹּאת לַעֲשֹׂתָהּ אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם, לְאַהֲבָה אֶת יְהוָה אֱלֹהֶיךָ וְלָלֶכֶת בִּדְרָכָיו כָּל הַיָּמִים, וְיָסַפְתָּ לְךָ עוֹד שָׁלֹשׁ עָרִים עַל הַשָּׁלֹשׁ הָאֵלֶּה. י וְלֹא יִשָּׁפֵךְ דָּם נָקִי בְּקֶרֶב אַרְצְךָ אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ נַחֲלָה, וְהָיָה עָלֶיךָ דָּמִים. {פ}


רמב"ם הלכות תרומות ב-ג

.

ב ארץ ישראל האמורה בכל מקום--היא הארצות שכובש אותן מלך ישראל או שופט או נביא מדעת רוב ישראל, וזה הוא הנקרא כיבוש רבים. אבל יחיד מישראל או משפחה או שבט שהלכו וכבשו לעצמן מקום--אפילו מן הארץ שניתנה לאברהם--אינו נקרא ארץ ישראל, כדי שינהגו בו כל המצוות; ומפני זה חילק יהושוע ובית דינו כל ארץ ישראל לשבטים, ואף על פי שלא נכבשה--כדי שלא תהיה כיבוש יחיד, כשיעלה כל שבט ושבט ויכבוש חלקו.

ג הארצות שכבש דויד חוץ לארץ כנען, כגון ארם נהריים וארם צובה ואחלב וכיוצא בהן--אף על פי שמלך ישראל הוא, ועל פי בית דין הגדול היה עושה--אינן כארץ ישראל לכל דבר, ולא כחוצה לארץ לכל דבר כגון בבל ומצריים, אלא יצאו מכלל חוצה לארץ, ולהיותן כארץ ישראל לא הגיעו.","207","","3474","True","True","False","","249","79.178.3.59","0","37319","יבמות|טז ע"א",""),new Message("37397","37396","מקור","28/10/14 23:37","ד חשון","תשע"ה","23:37","אור חדש",""הרבה כרכים כבשו עולי מצרים והניחום מלקדש"
מהו קידוש זה?
שאלה טובה
יש סדר קידוש מיוחד לקדושת ירושלים ועזרה ומבואר כאן. כיצד מקדשים חבל ארץ? לא נראה לי שיש לכך מקור.","458","","3475","True","True","False","","94","77.125.145.5","0","37319","יבמות|טז ע"א",""),new Message("37403","37397","אכן כדבריך; "לא נראה לי שיש לכך מקור"","29/10/14 09:01","ה חשון","תשע"ה","09:01","חשיבה ישרה","לעומת זאת מצאנו ברמב"ם, הלכות תרומות פ"א
את ההלכות הבאות:

ב ארץ ישראל האמורה בכל מקום--היא הארצות שכובש אותן מלך ישראל או שופט או נביא מדעת רוב ישראל, וזה הוא הנקרא כיבוש רבים.

ז כיון שעלו בני הגולה, והחזיקו במקצת הארץ--קידשוה קדושה שנייה העומדת לעולם, לשעתה ולעתיד לבוא;



בשתי הלכות אלו לשונו הזהב של הרמב"ם מעידה שעצם הכיבוש או ההחזקה היא הקידוש.
בשום מקום הידוע לי הרמב"ם אינו מזכיר תהליך של קידוש הנעשה אחרי הכיבוש.","219","","3474","True","True","False","","82","5.29.173.211","0","37319","יבמות|טז ע"א",""),new Message("37404","37403","תוספת","29/10/14 09:34","ה חשון","תשע"ה","09:34","אור חדש","ראה כאן מאמר ארוך של הרב שלמה גורן בנד"ד.
קטע משם הנוגע ישירות לענייננו:
" האם קדושת הארץ בכיבוש רבים באה מאליה
אולם יש לומר שאין הדברים הללו אמורים שקדושת הארץ חלה מאליה, אלא בכיבוש ולא בחזקה. אע"פ שחזקה עדיפה לדעת הרמב"ם, אין עדיפות זו אלא כשמקדשים את הארץ יחד עם החזקה, אע"פ שלא נראה כן מלשון הרמב"ם (הל' בית הבחירה הנ"ל) שכתב: "וכיוון שעלה עזרא וקדשה, לא קדשה בכיבוש אלא בחזקה שהחזיקו בה". משמע שאין הבדל מעשי בין נוהל הקידוש ע"י כיבוש לבין חזקה, ששניהם שוים מבחינת הנוהל בפה או ממילא, וההבדל ביניהם הוא רק באורך זמן תוקפה של הקדושה. שקדושה הבאה מכוח כיבוש אינה אלא לשעתה כל זמן שהכיבוש קיים, אבל קדושה הבאה בכוח חזקה היא גם לעתיד לבוא.

ברם, מהתוס' (יבמות פב ע"ב) ד"ה "ירושה" משמע לכאורה שקדושת הארץ אינה באה ממילא, אלא יש לקדש אותה בפועל ואפשר שלא לקדש אותה. אבל מ"מ אין משם ראיה על נוהל הקדושה אם זה בפה או ממילא, כי גם אם הקדושה באה ממילא בכוח הכיבוש כשיטת הרדב"ז, ברור שכל שאין העם מעוניין בהקדשת הארץ אין קדושת הכיבוש חלה בעל כרחם. וזהו מה שכתבו בתוס' (שם): "וכמו שהניחו במקצת, היו רשאין להניח הרבה יותר, או שמא הכל אם היו רוצים, ואע"פ כן חייבו עצמן מאליהן וקדשו, וכיוון שקדשו קדשה מן התורה", עכ"ל התוס'.

לפי שיטה זו שקדושת הארץ באה מאליה אם הקדושה לפי רצון העם, נשאלת רק השאלה האם הכיבוש של צה"ל נחשב כיבוש רבים מבחינת ההלכה, כי הרי כתב הרמב"ם (הל' תרומות פ"א ה"ב): "ארץ ישראל האמורה בכל מקום היא בארצות שכיבשן מלך ישראל או נביא מדעת רוב ישראל, וזהו הנקרא כיבוש רבים" וכו'. והבעיה היא כיוון שאין לנו מלך ולא נביא, שמא אין הכיבוש בר תוקף מבחינת ההלכה לענייו קדושת הארץ הבאה מכוח כיבוש רבים."

הערה: יש תורה גם מלבד דעת הרמב"ם (ואני מחשיבו לרבי המובהק שרוב תושב"ע קיבלתי ממנו בתחילה)","458","","3474","True","True","False","","185","212.76.122.34","0","37319","יבמות|טז ע"א",""),new Message("37417","37404","אכן יש תורה מלבד הרמב"ם","29/10/14 21:59","ה חשון","תשע"ה","21:59","חשיבה ישרה","רק שהוא ספר הפסיקה היחיד שכלל נושא זה. וחוץ מזה.... הוא הרמב"ם....

לתורה נוספת בעניין ראה כאן. [לצערי ההעתקה יוצאת הפוכה ולא הצלחתי לסדר את זה.]
כדאי לקרוא גם את ההערה הקודמת [26].","219","","3474","True","True","False","","67","5.29.173.211","0","37319","יבמות|טז ע"א",""),new Message("37415","37408","והאיזור שבדרום המדינה, מה דינו?","29/10/14 21:02","ה חשון","תשע"ה","21:02","חשיבה ישרה","כקוריאה?? כסין?

האם הכיבוש הצבאי [בשליחות העם היושב בציון] וההתיישבות שבעקבותיו חלשים מהחזקה של ימי עזרא, בה עלו רק מעטים מטעים מכל העם [ודווקא הפחות חשובים] ??","219","","3474","True","True","False","","90","5.29.173.211","0","37319","יבמות|טז ע"א",""),new Message("37418","37415","לפי מה שהבינותי מהרמב"ם","30/10/14 01:53","ו חשון","תשע"ה","01:53","הודו_כי_טוב","זה לא כיבוש יחיד כי היה על דעת רוב ישראל
אבל זה מחוץ לארץ כנען כך שיצא מדרגת חו"ל ולדרגת ארץ ישראל לא הגיע","207","","3473","True","True","False","","177","79.178.3.59","0","37319","יבמות|טז ע"א",""),new Message("37433","37417","אולי תוכל לרשום את הקישור למאמר","30/10/14 23:05","ו חשון","תשע"ה","23:05","הודו_כי_טוב","ואז ינסו להפוך את העברית","207","","3473","True","True","False","","183","79.178.3.59","0","37319","יבמות|טז ע"א",""),new Message("37423","37418","ראה הודעתי מאתמול שעה 21:59","30/10/14 09:17","ו חשון","תשע"ה","09:17","חשיבה ישרה",""למטה" בשירשור זה.","219","","3473","True","True","False","","97","5.29.173.211","0","37319","יבמות|טז ע"א",""),new Message("37434","37433","הקישור בתגובתי [במילה "כאן"]","30/10/14 23:56","ו חשון","תשע"ה","23:56","חשיבה ישרה","על פי רוב אין לי בעיות עם העתקת טקסט מהאינטרנט.
וורד מטפל בזה בקלות.
משום מה הפעם זה לא מצליח בשום דרך ובשום תוכנה.

אני סבור שחבל להתעסק עם זה. צריך לקרוא את הדברים במקור. היפוך כיוון יוצר בעיות של סוגריים הפוכים ועוד. חבל להתעסק עם זה כשכל אחד יכול לקרוא את זה במקור.","219","","3473","True","True","False","","98","5.29.173.211","0","37319","יבמות|טז ע"א",""),new Message("37436","37434","אתר לטיפול בבעיות שונות של כתיב","31/10/14 09:07","ז חשון","תשע"ה","09:07","אור חדש","ג'יבריש.
מאפשר גם היפוך לעיברית אם בטעות הקלדתם באנגלית","458","","3472","True","True","False","","141","77.125.145.5","0","37319","יבמות|טז ע"א",""),new Message("37437","37436","תודה על הקישור","31/10/14 09:41","ז חשון","תשע"ה","09:41","חשיבה ישרה","אבל כפי שהערכתי מראש, על אף שהוא הצליח להפוך את הטקסט,
צריך עוד עבודה רבה להפוך את הסוגריים ולחבר מחדש שורות שנשברו.

חבל על העבודה הזאת בשעה שהכל כתוב באופן ברור בקישור שנתתי.

מי שמעוניין יכנס ויקרא.","219","","3472","True","True","False","","75","5.29.173.211","0","37319","יבמות|טז ע"א",""),new Message("37441","37440","הקונה כבודו מהערבה בשנת שמיטה זו ?","02/11/14 06:25","ט חשון","תשע"ה","06:25","הודו_כי_טוב","","207","","3470","False","True","False","","125","79.179.63.237","0","37319","יבמות|טז ע"א",""),new Message("37454","37441","המציאות קובעת","02/11/14 21:21","ט חשון","תשע"ה","21:21","אמלתראות","וסתם שאלה בלתי רציונלית לא מוביל לשום מקום

נניח שכל יהודים שומרי תורה ומצוות אוכלים רק מיבול יהודי, שומר תורה ומצוות כל השנה, ואוכלים רק בקדושת שביעית כמו שהבת עין זצ"ל עשה

תאמין לי שעם מציאות כזה כבר היה לנו ביהמ"ק ובית דין הגדול במקומה!

וכל זה בלי החילונים וכו'

אז מה מעכב כאן??

אלא מאי אנחנו אשמים בדבר, אנחנו לא מקפידים על שמיטה בהידורה, לא מקפידים על איכות הקדושה, לא מקפידים שבנת השמיטה לא 'קונים' פירות דרך סוחרים, ובכלל אינני עושים בשמחה אלא קוראים לזה 'פח' שמיטה... אז מה יש לצפות

לכמה יהודים שומרי תורה ומצוות איכפת להם שהקב"ה ישלוט בארץ ותורתינו הק' ישלוט בה??

אז כל אחד יש בידו לרומם המצוה, וזה לקחת המשפחה לשדות ששומרים שמיטה ולדבר עם בעליה ולהתחזק ביחד עם המצוה, ולהרחיב המצווה עד כמה שיכול, אז ישפיע הקב"ה שנוכל להרחיב עד לגבולות עולם, ובקביעת בית דין הגדול שנאכל גם מהערבה.

נקוה שמבינים אותי

ובאמת מנקודת ההלכה נטו כבר הייתי קונה מהערבה, אבל אם כלל ישראל לא סובר כן, א"א ללכת בזה לבד, כי אם כלל ישראל עושה עגל אני מצטרף...
====
אבל לא היו יכולים לכוף לעבור מעבר הירדן המזרחי לעבר הירדן המערבי, מפני שלעניין מצוות התלויות בארץ, עבר הירדן המזרחי שווה למערבי. 4
ראה

ציור על קיר בביתנו (הגבולות משורטטים על פי הרב ישראל אריאל בסדרת ספריו המחקריים אודות גבולות הארץ "ארץ ישראל לגבולותיה")

ועפ"י הספרים הישנים מקור מחייתינו...

מאמר מסכם יפה וקצר","267","","3470","True","True","False","","275","66.128.7.111","0","37319","יבמות|טז ע"א",""),new Message("37457","37454","בשבוע זו בין רקם ובין שור והיא בין ברד=","03/11/14 20:16","י חשון","תשע"ה","20:16","אמלתראות","וראה מה שכתב בזה
דאבותינו גרו חוץ מגבולות כבישת עולי מצרים ובבל, אלא ישבו בארץ המובטחת!
לך ותגיד את זה למתנגדי המתנחלים...

והיא חגרא

היא המקום שהלכה הגר בשבוע שעבר
ולה הלך אברהם לקיים מה שנאמר הלך ונסוע הנגבה

וראה מה שכתב כי אברהם הלך בארץ המובטחת

וכאן יש שמועס שלם שלא קראתי עוד

ואולי יש בישיבת הר עציון איזה מאמר או על גיטין או על המקרא שמאיר עינים בסיכום העינינים, כי נראה שטמון כאן יסודות גדולים וענקיים בייסוד האומה ע"י אבותינו הנוגעים ממש לימינו אלה

לפי אתרהזה יוצא שעברנו את נחל מצרים כבר לפני זמן...","267","","3469","True","True","False","","326","66.128.7.111","0","37319","יבמות|טז ע"א",""),new Message("39450","37454","דברי רבה של ירושלם שליט"א","22/04/15 17:38","ג אייר","תשע"ה","17:38","אמלתראות","ברם, בודאי שיש לחייב בכל המצוות מדרבנן גם בשטחים הנמצאים מעבר לגבולות שהיו בזמן עזרא, ולפחות בכל הגבולות של הארץ שניתנה לאברהם אף מעבר לגבולות של עולי מצרים.
מסקנה זו נוגעת בעיקר לשטחים של הערבה הדרומית ועד אילת, וכך אנו הרי נוהגים למעשה בבניין היישוב שם ובפיתוחו מבלי להעלות את השאלה שמא חל כאן האיסור לצאת מארץ ישראל לחוץ לארץ. אין זאת אלא שמקובלים אנו שהכיבוש של צה"ל בפקודת ממשלת ישראל נחשב לכיבוש רבים על כל המשתמע ממנו ואשרינו שזכינו לכך.

http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/emunat/50/05008.htm","267","","3299","True","True","False","","456","66.128.7.111","0","37319","יבמות|טז ע"א",""),new Message("37458","37457","בין קדש ובין ברד = חלוצה, צאלים","04/11/14 08:13","יא חשון","תשע"ה","08:13","דוד כוכב","בֵין קָדֵשׁ וּבֵין בָּרֶד (טז, יד) בתרגום 'יונתן': בין רקם ובין חלוצה.","125","","3468","True","True","False","","189","31.44.139.249","0","37319","יבמות|טז ע"א",""),new Message("37462","37458","מהיכן שצאלים חלוצה?","04/11/14 19:38","יא חשון","תשע"ה","19:38","אמלתראות","","267","","3468","False","True","False","","190","66.128.7.111","0","37319","יבמות|טז ע"א",""),new Message("37463","37462","מצורפת תמונה","04/11/14 21:09","יא חשון","תשע"ה","21:09","דוד כוכב","","125","jpg","3468","False","True","False","","137","31.44.139.249","0","37319","יבמות|טז ע"א","0-jpg"),new Message("39451","39450","ישנם רבנים שחושבים אחרת","22/04/15 19:46","ג אייר","תשע"ה","19:46","הודו_כי_טוב","או לפחות מסתפקים בכך
הקישור שלך כאן","207","","3299","True","True","False","","283","79.179.199.96","0","37319","יבמות|טז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);