var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=37315;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37315","0","האם אלמנה לכהן גדול היא איסור השווה בכל?","19/10/14 10:38","כה תשרי","תשע"ה","10:38","בר אווזא","בסוגייתנו נאמר שאין איסורה שווה בכל. אך יש לעיין בדברי התוס' בב"מ (ל: סוף דיבור ראשון) שנחשב שווה בכל (ע"ש) מפני הגמ' להלן בפרק ב (כ:-כא.), דאל"ה יידחה לאו ועשה שלה מפני עשה כדלעיל (ה.). ואשרי המיישב.","492","","3486","True","True","False","","804","164.138.120.241","0","0","יבמות|טו ע"ב",""),new Message("37317","37315","תרי גווני שווה בכל","19/10/14 23:41","כה תשרי","תשע"ה","23:41","דוד כוכב","אולי מתבאר על פי מה שכתב בשיעורי ר' דוד בבא מציעא דף ל ע"ב:

שסא) בטעמא דאלמנה לכ"ג חשיב שוה בכל
שם בא"ד וי"ל דחשיב שוה בכל, כיון שהאלמנה עשתה איסור כמו הכהן, דאקרי ביה לא יקח לא יקחו, אף על גב דאין שוה בכל אלא בכהנים.
וצ"ב בזה דאטו משום דניתוסף עוד אדם אחד בהאיסור, לכן יחשב שוה בכל, וא"כ מה בכך דהאלמנה ג"כ עושה איסור, סו"ס הא עדיין אינו איסור רק לכ"ג.
ונראה בזה דהכלל דעשה שאינו שוה בכל היינו היכא דהעשה נאמר רק לאנשים מסוימים, כגון לכהנים ולא לישראלים, או לנזיר ולא לשאר בני אדם, או לאנשים ולא לנשים, דכיון שנאמר רק לאנשים מסויימים אין זה שוה בכל.
משא"כ באלמנה לכ"ג כיון דהאשה ג"כ עוברת איסור, הרי חזינן דעשה זה לא נאמר רק לאנשים מסוימים, דהא אף האשה שהיא ישראלית ג"כ עוברת.
וא"כ הרי באמת הוי זה עשה השוה בכל, ורק דכיון דשם האיסור הוא "אלמנה לכ"ג", דהתורה אסרה רק זיווג כזה של כ"ג עם אלמנה, א"כ לא משכחת שאחר יעבור על האיסור רק אם הוא כ"ג.
[דכמו דאם אינה אלמנה, חסר שם האיסור, כמו כן אם אינו כ"ג חסר שם האיסור].
אבל עכ"פ מחמת זה שהתורה עשתה האיסור רק באופן זה, לא חשיב מחמת כן אין שוה בכל, אלא רק אם העשה נאמר רק לאנשים מסוימים, משא"כ הכא דחזינן שגם היא עוברת, ע"כ דהאיסור הוי לכל, ורק דלא משכח"ל רק בכ"ג, דאם אינו כ"ג חסר בשם האיסור, ומשו"ה לא חשיב אינו שוה בכל.
(וע"ע שיעורי יבמות דף ה א).


(שיעורי רבי דוד פוברסקי
הרב יהושע דוד ב"ר שלום פוברסקי (קוסטנוביץ) נולד בשנת תרס"ב (1902) בעיר ליובאן שברוסיה. למד תורה אצל רבי איסר זלמן מלצר בסלוצק, ואח"כ בישיבת מיר, וגם בישיבות סלובודקה, פוניבז' וקלם. אחרי נישואיו למד ב'כולל' של רבי אלחנן וסרמן בברנוביץ, וגם לימד בישיבתו שם. בשנת תש"א (1941) עלה ארצה ולימד בישיבת חב"ד בת"א, ובשנת תש"ד (1944) התמנה לראש ישיבת פוניבז' ליד מייסדה הרב כהנמן ורבי שמואל רוזובסקי. הרב דוד פוברסקי חיבר את סדרת הספרים 'ישועת דוד' - חידושים על מסכתות, ותלמידיו הדפיסו בכמה כרכים את שיחותיו, וכן את שיעוריו בישיבה בסדרה 'שיעורי ראש הישיבה רבי דוד פוברסקי' על 11 מסכתות, בני ברק, החל מתש"ס).","125","","3486","True","True","False","","295","31.44.139.249","0","37315","יבמות|טו ע"ב",""),new Message("37372","37315","כנראה שיש לחלק בין "נוהג" ל"שווה"","27/10/14 18:14","ג חשון","תשע"ה","18:14","אור חדש","האיסור שווה בכל שהרי כל ישראל מצווים לקדש הכוהנים (הקובה"ע)
אך נוהג בפועל רק בכה"ג","458","","3478","True","True","False","","123","212.76.111.24","0","37315","יבמות|טו ע"ב",""),new Message("37318","37317","שפיל ואזיל בר אווזא ועיינוהי מטייפין","20/10/14 02:28","כו תשרי","תשע"ה","02:28","המכריע","ותשובת ידידנו ר' דוד לא הבנתי. אכן רבי דוד זצ"ל מבאר בטוב טעם מדוע זה נחשב שוה בכל, אך אינו מיישב את הסתירה מסוגיין.

באוצר מפה"ת ב"מ שם הביאו את הנידון בביאור מדוע חשיב שוה בכל בשם כמה וכמה אחרונים, אך את הסתירה הזו לא הביאו כלל. ויל"ע.","199","","3485","True","True","False","","393","212.76.124.102","0","37315","יבמות|טו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);