var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=37299;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37299","0","כמדומה לי שאין לו מח בקדקדו","15/10/14 11:53","כא תשרי","תשע"ה","11:53","ינון קליין","מצורף שיעור שהעברתי בשבועות האחרון על לשונות זלזול בחז"ל. אשמח להערות.
מועדים לשמחה","322","pdf","3489","True","True","False","","1136","212.76.118.245","0","0","יבמות|ט ע"א","0-pdf"),new Message("37301","37299","יפה מאד אבל","15/10/14 15:24","כא תשרי","תשע"ה","15:24","עלי","א. יישר כחך על המאמר, שהוא איסוף הציטוטים והתגובות של חז"ל עצמם לתופעה של לכאורה העדר כבוד ביניהם אשר בגלל זה לכאורה מתו תלמידי ר"ע והיא תמוהה מאד. ברם אני מוכרח לכתוב בזה שגם לאחר מאמרך נשארתי בתמיהה. כי אפילו מראית עין של זלזול היא בעייתית גם אם מטרתה אחרת.
תופעה זו אינה יחודית רק לחז"ל בתלמוד וקיימת גם אצל הראשונים והגאונים, כמו הראב"ע ורס"ג או הרמב"ם והראב"ד, וראוי היה אפוא להתייחס לתופעה במבט רחב יותר.
ב. על כלל המקומות שהבאת אינני יכול להגיב כי לא עיינתי ואינני תלמיד חכם, אבל על סוגייתנו ו"זלזולו" של רבי יהודה הנשיא בתלמידו לוי בר סיסי, נראה היה לי להסביר את דברי רבי דווקא בכך שזה היה היחס ביניהם, רב ותלמיד. רבי ודאי לימד את סוגיית הפתיחה של המסכת על הצרות והצרות צרורות ולא רצה מן הסתם להרבות צרה נוספת של עם ישראל והיא צרת המחלוקת, שנוצרה תחילה מחמת שימוש בלתי מספיק של התלמידים לרבותיהם, ומן הסתם דן גם בשאלתו של לוי ופתרה כפי שהסביר, ואחרי השיעור, פתאום שואל לוי את שאלתו, כאילו שהדברים לא נידונו בשיעור, ולא אכפת לו ממניעת איזכור המחלוקות ( והרי במשניות רבות מאד מובאות מחלוקות ובאחרות שהן ג"כ רבות מאד לא הובאו למרות שהיה ידוע שהדברים נתנים למחלוקת ולא עצם קיום המחלוקות מנע את רבי להזכירן אלא שיקולים אחרים ), ובעצם זה שהעלה את שאלתו כאילו אמר שאת המניע של רבי שלא להזכיר את המחלוקת הוא מכיר אבל אינו מסכים עמו, וכשהתלמיד מבין את רבו, גם לגבי המניע, ועושה עצמו כאילו אינו מבין ולא כאינו מסכים ( והיה לו לומר ישירות שרבי משמיט את הדין הנתון במחלוקת מפני הסיבה המבוארת של אי איזכור המחלוקת במקום להעלות את העניין כשאלה ), הרי שעושה עצמו כאילו אין לו מוח ושכל להבין דבריו של רבו, וזה הרי אינו נכון, שרק אינו מסכים ולא שאינו מבין, וע"ז הגיב בלשון כזו. אבל אם אין הדברים נראים נא השיבוני דבר.","209","","3489","True","True","False","","235","164.138.123.165","0","37299","יבמות|ט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);