var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=37291;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","41"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37291","0",""יכול לומר לו טול חטין שבמקום פלוני"","14/10/14 20:35","כ תשרי","תשע"ה","20:35","עומר","בס"ד

חג שמח! אמנם טיפה באיחור, אבל אשמח להסבר הגמ' הנ"ל..

א. הגמ' שואלת "ויניחנה לגת הבאה" ולא כל כך הבנתי את כוונת השאלה. ישנן שתי אפשרויות להסביר, ששתיהן נראות לי קשות:
1)הכוונה שאת החלוקה האחים ישהו לזמן הגת הבאה - אבל קשה לומר שזו הקושיה של הגמ', כיוון שניתן לתרץ בפשטות שרוצים לחלוק עכשיו, ולכן לא רוצים לחכות, והקושיה לא מתחילה (ניתן לומר שאכן יכלו לתרץ כך ותירצו אחרת, אך אני מעדיף לראות זאת בראשונים).

2) אפשרות שניה שישהו את השימוש בחיטים לזמן יותר מאוחר (ואת החלוקה יבצעו כעת) - אך דבר זה לא אפשרי כלל, כיוון שלא מועיל הדבר להימנע מ-לפני עור לא תתן מכשול..

ב. אם אני כבר שואל - רש"י כתב שהבעיה היא מצד לפני עוור. אני חשבתי שהבעיה היא מצד חזקת החבר, שאסור לאדם להוציא מתחת ידו דבר שאינו מתוקן.. (קצת קשה לומר שיש בכך לפני עור בכך שנתת איסור לאדם - שהוא יכול למוכרו או לעשרו, וקשה לומר שיש בכך לפני עוור עד כדי כך שאסור לך לחלוק כך.. בע"ז הדבר נאסר בגלל חומרת עבודה זרה, אך לא נראה לי שהתפשט האיסור לכל דבר, אלא ספיציפית כאן בגלל חזקת החבר..)
מישהו ראה פירוש כזה?","59","","3484","True","True","False","","914","46.19.86.13","0","0","חגיגה|כה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);