var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=3723;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","67"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("3723","0","שאלה קניא- כן או לא?","06/09/10 10:39","כז אלול","תש"ע","10:39","amdavid","הגמרא קובעת ששאלה קניא.
1. האם אין הדבר מחלוקת (בבבא מציעא)?
2. האם גם מסקנת הגמ' כך (לפחות בסוגייתינו)?
3. אם אכן שאלה קניא, למה יש גזירה משום שאלה (והשתא דאמרת שכירות לא קניא גזירה משום שכירות וגזירה משום שאילה..), הרי קניא?
4. אם שאלה קניא קנין הגוף, למה לולב השאול ביום טוב ראשון פסול,
כמו שהגמ' בסוכה (פרק לולב הגזול) אומרת 'דבעינן לכם', למה זה לא נקרא 'לכם' אם שאלה קניא?

ראיתי (בויקי ישיבה) שאכן הרמב"ן והריטב"א (בבלי:בבא מציעא מג:) כתבו ששואל אינו קונה את החפץ כלל.

מישהו יוכל לסכם הדעות בנושא שאלה קניא או לא?","175","","4987","True","True","False","","1295","80.178.239.20","0","0","עבודה זרה|טו ע"א",""),new Message("3729","3723","תשובות","06/09/10 16:58","כז אלול","תש"ע","16:58","משיב מאורות דף היומי","א. לא ידוע על מחלוקת כזו בב"מ.

ב. מסקנת הגמ' אצלנו ששאלה לא קניא כמו שכירות לא קניא. : והשתא דאמרת שכירות לא קניא גזרה משום שכירות, כלומר שישראל משאיל או משכיר בהמה לגוי והגוי עושה מלאכה בבהמת ישראל בשבת.

ג. להיפך, שאלה לא קניא ולכן גזירה משום שאלה.

ד. שאלה לא קניא, ולכן לא הוי לכם ביום הראשון. כמו שמתפעל כבר העיר בפורם.

ה. מתאים למה שהבאת בשם הרמב"ן והריטב"א.

שנה טובה ומבורכת.","142","","4987","True","True","False","","211","82.166.18.134","0","3723","עבודה זרה|טו ע"א",""),new Message("3738","3729","ע"ע תוס' בד"ה והשתא טו' א'.","06/09/10 17:47","כז אלול","תש"ע","17:47","משיב מאורות דף היומי","הדן בשכירות קניא לגבי אונאה בשכירות בתים.","142","","4987","True","True","False","","229","82.166.18.134","0","3723","עבודה זרה|טו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);