var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=37219;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37219","0","לא כתוב 'תמיד' במנורה","05/10/14 13:39","יא תשרי","תשע"ה","13:39","עלי","הסברים אפשריים :
א. תמיד מדובר בנר ולא במנורה.
ב. תמיד מדובר בהכנה ולא בבעירה.
ג.הנרות צריכים לדלוק תמיד אך לאו דווקא במנורה מסוימת, ואפשר להדליק אחרת.
באמת כתוב תמיד בנר התמיד אך לא במנורה :
"וְאַתָּה תְּצַוֶּה אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְיִקְחוּ אֵלֶיךָ שֶׁמֶן זַיִת זָךְ כָּתִית-- לַמָּאוֹר: לְהַעֲלֹת נֵר, תָּמִיד".
"צַו אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְיִקְחוּ אֵלֶיךָ שֶׁמֶן זַיִת זָךְ כָּתִית--לַמָּאוֹר: לְהַעֲלֹת נֵר, תָּמִיד".
מאידך, אמנם צריך גם לערוך את נר התמיד כמו שאר הנרות מערב עד בקר - תמיד, כלומר בין אם הכוונה בכל ערב או בכל ערב ובקר - למלא בו שמן שיוכל לדלוק מידת זמן זו של 'מערב עד בקר', או אף תמיד ובלי הפסק ממש, אבל זו רק הכנה שיוכל לדלוק כך, אך בפועל לא דלק נר התמיד - תמיד, ולעתים כבה, ואין זה פוגם בקיום המצוה.
כך יש לפרש בדעת הרמב"ם הסובר שהטבת הנרות כולם בוצעה ערב ובקר כל יום ויום, ולשיטתו רצוי היה שלפחות נר התמיד ידלק בלי כל הפסק, אבל לעתים כבה והודלק שנית בערב או בבקר, ולכן אפשר היה להטביל את המנורה אם נטמאה, כשכובה נר התמיד זמנית, או אם נאמר שחיוב הדלקת הנר תמיד נוגע באמת לנר ולא למנורה הנושאת אותו, וכאשר נטמאה המנורה, ניתן היה לקחת נר להדליקו מנר התמיד שעליה כדי שיהא הוא נר התמיד,לקחת את המנורה להטבלה ולהחזירה, ובינתיים ידלוק הנר בלי המנורה, ואם מדובר בבית ראשון בו היו כמה מנורות בהיכל, או גם בבית שני שלכל כלי היה כלי מחליף,אפשר היה להדליק במנורה אחרת ולהטביל את המנורה שנטמאה.","209","","3493","True","True","False","","1092","194.114.146.227","0","0","חגיגה|כז ע"א",""),new Message("37225","37219","דומה שרש"י כבר עמד על מדוכה זו","06/10/14 02:05","יב תשרי","תשע"ה","02:05","המכריע","והשיב עליה בטוב טעם","199","","3492","True","True","False","","375","212.76.102.1","0","37219","חגיגה|כז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);