var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=37109;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37109","0","הסבר כמה מענייני מקוואות המופיעים במסכת","21/09/14 18:12","כו אלול","תשע"ד","18:12","אור חדש","למעוניינים להבין פסול הנקרא "זוחלין" והנובע מכך מומלץ לעיין בקובץ המצורף, למעוניינים בהסבר הגמרא של דף יט ניתן לקרוא בפרק "דין כפין וגלים".
כ"כ מתבארת מחלוקת ר"י וחכמים בסוף העמוד.
בנוסף ברור שיטת רבא לדפים כא:- כב ע"א.

תקציר קצרצר (לפסול זחילה וקטספרס):
לרש"י ורוב הראשונים פסול זחילה הינו נגזר מגזה"כ ואינו מובן בגדריו לשכל אנוש.
לרא"ש (כפי שהסבירו הגר"א) נובע מ"חסרון שיעור".
לדעתי (פיתוח של שיטת הגר"א) הגדר הוא "כל העומד להעלם כנעלם דמי".

הנ"ל סיכום שעשיתי לאחר לימוד הלכות מקואות שמלבד המשניות והתוספתא אין להן כמעט ברור בגמרא, בין הסוגיות הבודדות שישנן המקבץ הגדול נמצא כאן בסוף חגיגה.

אם הדברים מורכבים מדי ויש התעניינות בגרסא מקוצרת ויותר ברורה תשאירו הודעה.","458","docx","3512","True","True","False","","1011","213.151.51.155","0","0","חגיגה|יט ע"א","0-docx")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);