var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=37095;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37095","0","מידתו של אדם הראשון","21/09/14 04:23","כו אלול","תשע"ד","04:23","דוד כוכב","מדוע נחלקו האמוראים כיצד לתאר את מידתו של אדם הראשון?

על כך כאן.","125","","3512","True","True","False","","910","95.86.127.106","0","0","חגיגה|יב ע"א",""),new Message("37098","37095","יישר כח","21/09/14 09:47","כו אלול","תשע"ד","09:47","אור חדש","מה ההבדל בין שיעור רום לשיעור רוחב?
אשמח להבהרה בשאלה יסודית זו.","458","","3512","True","True","False","","99","213.151.51.155","0","37095","חגיגה|יב ע"א",""),new Message("37099","37098","הנראה בעיני","21/09/14 10:16","כו אלול","תשע"ד","10:16","אור חדש","ההבדל בין "ממלא את כל הארץ" לבין "מגיע עד השמים" נראה לי כשיקוף לייעודו של האדם בעולם:
בפר' בראשית הצטווה האדם ב"כיבוש הארץ" על כל קצותיה ועל כל החי שבה, "כיבוש" זה נעדר בפרשה זו תכלית "נעלה" יותר כדוגמת "סידור החיים וצרכי המחייה של כל החי" וכ"ש שאין זכר ל"קישור החי לדרגה האלוקית".
אומנם היותו של האדם יצור המורכב מה"עליונים" ומה"תחתונים" כאחת מרמזת על היותו "הגשר" בין העולם התחתון לעולם העליון ומסתבר שגם זה נכלל בכלל יכולותיו של האדם.
מהו בכ"ז התפקיד המעשי המוטל על האדם ה"מושלם" כפי שרצה ה' לפני החטא?
מסתבר שיש אפשרות לחלוק בשאלה זו:
ייתכן מ"ד שיסבור שהעולם צריך להיות מסודר כפי האמת, כאשר מעל כל מדרגה בעולם יש מדרגה עליונה יותר ששולטת עליה וכך על כל העולם שולט האדם ועליו שולט ה', דבר זה הינו מציאות פעילה ביחס למדרגה שתחתיך אך פסיווית ביחס למדרגה שמעל (החיות לא "משליטות" עליהן את האדם והאדם לא נצרך להשליט עליו את בורא העולם). ממילא יש פגם במחשבה של בן אנוש שהוא ישליט את ה' בעולמו.
לעומת זאת תיתכן דעה (שכנראה אומצה ע"י חכמי הסוד והחסידות) שתגרוס שתפקידו העיקרי של האדם ה"שלם" הינו להוות קישור בין העולמות ולחבר את כל היצירה לשורשה העליון (להיות מהארץ ועד לשמים).

מי "צודק"?
נראה שאכן קודם החטא, כאשר לא הייתה כלל הוו"א בעולם שניתן לעשות נגד רצון ה', העיקר היה כמ"ד הראשון וכך נועד להיות העולם בסופו (במודל כזה אין נ"מ לשאלה "מי קדם" שהרי לכולם ברור שכולם נמצאים תחת ה' באותה מדה של מחוייבות) אך ברגע שהכניס האדם לעולם התחתון את אותה אשליה שאין שלטון ה' מוחלט בעולם הרי שממילא מוטל עליו להוכיח את ההפך הגמור ורק כשיעשה זאת תנתן בידו היכולת לשוב ולשלוט על כל העולם מקצה לקצה.","458","","3512","True","True","False","","146","213.151.51.155","0","37095","חגיגה|יב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);