var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=37076;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37076","0","קטן פוחח","19/09/14 03:47","כד אלול","תשע"ד","03:47","שלמה השואל","בעא מיניה עולא בר רב מאביי קטן פוחח מהו שיקרא בתורה ?
אמר ליה ותיבעי לך ערום
ערום מאי טעמא לא ? משום כבוד צבור. הכא נמי משום כבוד צבור:

אני מחפש הבנה בפשט
מה הייתה ההוא אמינא ומה התירוץ
מי אמר שאם קטן ערום לגמרי לא משום כבוד ציבור שגם פוחח יהיה אסור
אולי עדיין קטן פוחח יהיה מותר ואין זה פגיעה בכבוד הציבור.
אני יודע שיש כאן כמה הבנות בגמ' זאת רש"י ועוד מפרשים.
אבקש אסבר מפורט....","323","","3514","True","True","False","","1175","79.176.58.242","0","0","מגילה|כד ע"ב",""),new Message("37078","37076","פירוש","19/09/14 08:34","כד אלול","תשע"ד","08:34","דוד כוכב","דרכו של קטן ללכת בבגדים קצרים (כגון במסכת נדרים דף ל ע"ב).
השאלה היא כאשר העולה לתורה הוא קטן האם יכול הוא לעלות בבגדיו כהרגלו, או שצריך הוא ללבוש בגדים מכובדים כדרך הבוגרים העולים לתורה.
התשובה היא שכשם שהבוגרים מקפידים בלבושם בעליה לתורה משום כבוד הציבור, מאותו טעם צריכים להקפיד על כך גם הקטנים.

[פירוט, השאלה לא היתה אם יש בפוחח פגיעה בכבוד הציבור. בשאלה היתה הוה אמינא לסמוך על כך שאין דרכו של קטן להקפיד על הופעתו משום כבוד הציבור].","125","","3514","True","True","False","","163","37.60.42.132","0","37076","מגילה|כד ע"ב",""),new Message("37080","37078","אבקש עוד הבהרה","19/09/14 09:11","כד אלול","תשע"ד","09:11","שלמה השואל","כבודו לא ענה על כל שאלותי
1)הראיה של הגמרא הייתה כמו שערום לגמרי לא יעלה על הדעת כך גם פוחח
מי אמר שאם קטן ערום לגמרי לא שגם פוחח יהיה אסור
ערום לגמרי לא כי אין דרכו של הקטן ללכת כך ופוחח כן

2) כ"כ אשמח לשמוע מאיפה הפשט בגמ' שכבודו הסביר
א) שכן אני ראיתי את רש"י שמסביר משום לא יראה בך ערוות דבר.
ואולי קטן לא חייב משום לא יראה בך ערוות דבר.

ב) פירוש נוסף שהגמ' הסתפקה האם נחשוש לכבוד הציבור אצל קטן ואולי
קטן לא חייב בכבוד הציבור

שבת שלום","323","","3514","True","True","False","","136","95.86.81.201","0","37076","מגילה|כד ע"ב",""),new Message("37085","37080","הבהרות","19/09/14 10:28","כד אלול","תשע"ד","10:28","דוד כוכב","1) זו לא היתה ראיה של הגמרא, אלא דיוק בטעם הדין. "ותיבעי לך ערום? ערום מאי טעמא לא - משום כבוד צבור, הכא נמי - משום כבוד צבור". כמו שערום לגמרי הטעם הוא משום כבוד ציבור, כך נכון שקטן לא יהיה פוחח - מטעם זה עצמו.

2) א. רש"י אכן כתב: "קטן פוחח מהו שיקרא בתורה - גדול פוחח הוא דאסור משום ולא יראה בך ערות דבר (דברים כג), אבל קטן אינו מוזהר, או דלמא לא פליג מתניתין בין קטן לגדול".
אני נוטה לפרש שמה שכתב שגדול פוחח אסור משום ולא יראה בך ערות דבר - זה רק לאפשרות הראשונה שנדחתה. למסקנה אין בפוחח גילוי ערוה. ערוה מוגדרת בפסוק בשמות כח, מב: וַעֲשֵׂה לָהֶם מִכְנְסֵי בָד לְכַסּוֹת בְּשַׂר עֶרְוָה מִמָּתְנַיִם וְעַד יְרֵכַיִם יִהְיוּ, זה מה שצריך לכסות. ובתפילה גם את לבו. מסקנת הגמרא שהבעיה בפוחח היא כבוד הציבור.

ב. במילים: "ערום מאי טעמא לא - משום כבוד צבור" - מוכח שהגמרא מבינה שקטן חייב בכבוד ציבור, שכן פשוט לגמרא שקטן אינו מברך ערום, ופשוט לה שהטעם הוא משום שצריך להתחשב בכבוד ציבור.
[וא"ת מנין לגמרא כך, דילמא קטן ערום פשיטא דלא יעלה רק משום שאסור להזכיר את השם בגילוי ערוה? וי"ל דערום דהכא מיירי כשאברו מכוסה, וכגון שעגבותיו מגולות, כדקי"ל במסכת ברכות דף כד ע"א דעגבות אין בהם משום ערוה לענין הזכרת השם].

וראה עוד בקישור זה.","125","","3514","True","True","False","","188","37.60.42.132","0","37076","מגילה|כד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);