var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=3688;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","56"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("3688","0","מדוע רבא "איכסיף"?","04/09/10 21:45","כה אלול","תש"ע","21:45","אבינועם","הנהו מוריקאי דעובד כוכבים נקיט בשבתא וישראל בחד בשבתא אתו לקמיה דרבא שרא להו איתיביה רבינא לרבא ישראל ועובד כוכבים שקיבלו שדה בשותפות לא יאמר ישראל לעובד כוכבים טול חלקך בשבת ואני בחול ואם התנו מתחלה מותר ואם באו לחשבון אסור איכסיף לסוף איגלאי מלתא דהתנו מעיקרא הוו

נדמה לי שהתיאור הנ"ל (פסיקה של רבא+קושיה על דבריו+איכסיף+לסוף איגלאי מילתא) קיים בעוד סוגיות.
וקשה לי:
מה עניין ה"איכסיף" של רבא? והרי קורה הדבר שמישהו טועה?
וגם מה העניין שכל פעם שזה קורה, הרי שלאחר מכן "איגלאי מילתא וכו'" ואז מתברר שלמרבה המזל הוא לא טעה (על אף שלפי הנתונים שהיו לפניו - הוא כן טעה).
בקיצור - מה ה'קטע' כאן?","45","","4987","True","True","False","","1389","77.127.61.59","0","0","עבודה זרה|כב ע"א",""),new Message("3689","3688","תשובה","04/09/10 22:16","כה אלול","תש"ע","22:16","דוד כוכב","על כך כאן.
הותקן כרגע.","125","","4987","True","True","False","","133","95.86.113.215","0","3688","עבודה זרה|כב ע"א",""),new Message("3690","3688","עוד","04/09/10 23:06","כה אלול","תש"ע","23:06","דוד כוכב","ר' צדוק הכהן מלובלין - פרי צדיק דברים פרשת ראה אות [ז]

"ואמר ענוותנותיה דרבה בר רב הונא ולא יהבו לי
הוא על פי מה ששמעתי מרבינו הקדוש זצ"ל מה שנקרא בגמרא (נדרים כ"ה א) המעשה קניא דרבא אף שהקנה היה של הבעל דין לא של רבא. מפני שרבא זכה לזה שלא יצא מבית דינו דין מרומה ונתברר על ידי הקניא לכן נקרא הקניא על שמו.
ובו מצינו בש"ס איכסיף לסוף איגלאי מילתא וכו' (בבא מציעא פ"א א) שאף שלא מדעתו זכה לכוון דבר אמת. וכהאי גוונא נמצא בש"ס ארבע פעמים ברבא ופעם אחת ברב פפא תלמידיה דרבא ומשום הכי נקרא קניא דרבא.
ומה שאמר איכסיף אף שבו מצינו כמה פעמים בש"ס הדר אוקי אמורא עליה ודרש דברים שאמרתי לפניכם טעות הן בידי וגם מצינו כמה פעמים בש"ס אצלו שהודה ולא בוש לומר לאו מילתא הוא דאמרי ומכל מקום כאן בהני דוכתי הלשון איכסיף. והיינו מפני שאז לא זכה עדיין לשלימות הענוה וזה שאמר ענוותנותיה דרבה בר רב הונא ולא יהבו לי".","125","","4987","True","True","False","","148","95.86.113.215","0","3688","עבודה זרה|כב ע"א",""),new Message("3754","3688","ביאור הגרז"ן גולדברג","08/09/10 02:22","כט אלול","תש"ע","02:22","דוד כוכב","לנודע ביהודה היו שונאים שרצו להכשילו.
פעם הם הביאו לו בשר וטענו שכך וכך קרה. הנודע ביהודה הכשיר את הבשר.
לאחר מכן הם הביאו ראיות לכך שהנודע ביהודה טעה בדין, ודין הבשר להיות טרף. ויש לפטר את הנודע ביהודה מרבנות העיר.
לבסוף כאשר נודע שהיתה זו עלילה ומזימה, הסביר הנודע ביהודה: כל רב יש לו סייעתא דשמיא מיוחדת כאשר הוא פוסק הלכה, ומהשמים מסייעים אותו לפסוק כהלכה. אך כיון שלא היתה פה שאלה אמיתית, לא סייעוני מהשמים, וטעיתי.

וכך היה אצל רבא, כיון שנתברר שעשו כדין, כבר אין כל כך מקום לאותה כיסופא שמחמת הטעות.","125","","4983","True","True","False","","190","95.86.97.181","0","3688","עבודה זרה|כב ע"א",""),new Message("7120","3689","מתי איכסיף ומתי לא איסיף","12/02/11 20:52","ח אדר א","תשע"א","20:52","שלמה שטרסברג","נראה שאכן כדבריך הסיבה שאיכסיף היא מחשש שיצא תקלה מתחת ידו ואולי ניתן לסייע לכך מהעובדה שבסוגיה שלפנינו בדף צ"ד (בזבחים) לא נאמר שאיכסיף על אף שהבין שטעה וחזר בו מהוראתו הראשונה לפני כל הציבור. אלא ודאי כיוון שיכול היה לתקן את דבריו במקום וידע שלא יוצאת תקלה תחת ידו לא איסיף ורק כשחשש שיצאה תקלה מתחת ידו איכסיף","205","","4826","True","True","False","","248","95.86.99.110","0","3688","עבודה זרה|כב ע"א",""),new Message("3697","3690","וכן","05/09/10 10:32","כו אלול","תש"ע","10:32","דוד כוכב","יש על כך גם ביוסף דעת על ב"ב דף קלג כאן (133 בצד שמאל) תחילת ע"ב.","125","","4986","True","True","False","","135","95.86.113.215","0","3688","עבודה זרה|כב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);