var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=3667;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("3667","0","אבא אראך בכך","02/09/10 16:30","כג אלול","תש"ע","16:30","אבי פ","אתמול היה חסר "אבקת אינטרנט" אצלנו ביישוב. להתייעץ לפני השיעור לא יכלתי אבל לפחות בשביל ה"לשמה" שאלה על הדף של אתמול:
בתו של רחב"ת הצדיקה עליה את הדין ונשתבחה על כך. האין זה סותר את דבריה לאביה "אראך בכך" במיוחד לאור פירושו של רש"י שכוונתה היתה "זו תורה וזו שכרה"?
היתכן שמדובר בבת אחרת?
היתכן שעל עצמה הצדיקה את הדין וכך ראוי לאדם שאינו מתיימר להיות צדיק וראוי אך לגבי אביה שהיתה בטוחה בו שהוא צדיק עליון תמהה? ובכל זאת אם יש לה הכרה של צידוק הדין, אמורה הכרה זו לתפוס גם לגבי אביה.","89","","4988","True","True","False","","1034","95.86.78.172","0","0","עבודה זרה|יח ע"א",""),new Message("3668","3667","ואולי - בת אחת ושתי תקופות","02/09/10 17:29","כג אלול","תש"ע","17:29","בבא רגל","אולי -
כשראתה את הנעשה לאביה - שאלה "אראך בכך", ואז שמעה את תשובתו וקיבלה זאת,
ואז כשהגיע מעשה לידיה - הצדיקה עליה את הדין.


וכמובן שאשמח לדעת מה זה "אבקת אינטרנט"...","51","","4988","True","True","False","","136","77.127.155.220","0","3667","עבודה זרה|יח ע"א",""),new Message("3672","3667","שתי הבנות היו צדיקות","02/09/10 23:27","כג אלול","תש"ע","23:27","דוד כוכב","דברי רש"י: "אראך בכך - כלומר זו היא שכרה של תורה", אין הפירוש בהכרח שהיא התריסה, אלא שתמהה ושאלה כן.

וכן משמע במהרש"א חידושי אגדות:
"וא"ל בתו אראך בכך במיתת שרפה כמאן דאמר שהיא מיתה החמורה שבמיתות וע"ז ציערה עצמה בתו והשיב לה שלא תצטער על כך כי אלמלא נשרפתי לבדי כו' אבל אני נשרף וס"ת עמי ועיקר גזרת השרפה היה בשביל ס"ת שא"א לכלותה כליון גמור רק בשרפה ".

וכן משמע בשו"ת משנה הלכות חלק יג סימן קמט ד"ה ובזה מבואר
"מבואר דהתלמידים נמי תמהו כמו שתמהה בתו שם אבא אראך בכך שהי' דבר תמיה להם שעל מצוה של לימוד התורה שמסר נפשו להקב"ה נשרף ולא הצילו השי"ת ולא איתרחיש ליה ניסא".

וכן הבננו מתפעל ואני כאן.","125","","4988","True","True","False","","137","213.151.54.210","0","3667","עבודה זרה|יח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);