var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=36375;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("36375","0","המביא דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם","27/07/14 22:11","כט תמוז","תשע"ד","22:11","אלעד סטופל","בגמרא נאמר שהמביא דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם, והגמרא לומדת זאת מהפסוק ותאמר אסתר למלך בשם מרדכי.

ואכן, במקרה זה אמירת הדבר שידע מרדכי הביאה גאולה ויציאה מגזרת מוות לחיים, אך צ"ע מדוע הביטוי כל המביא דבר בשם אומרו מיוחס לכל מי שאומר דבר בשם חברו הגם שאין מדובר בדבר שיגרום להצלה ממוות לחיים.

ובפרקי אבות פ"ו מונה המשנה את הענין של מביא דבר בשם אומרו כאחד ממ"ח דברים שהתורה נקנית בהם והראיה מהפסוק ותאמר אסתר למלך בשם מרדכי. וצ"ע.

אודה למי שיאיר עיני בענין.","282","","3570","True","True","False","","1205","95.86.108.203","0","0","מגילה|טו ע"א",""),new Message("36377","36375","כמו כן יוקשה על אמרם:","27/07/14 23:13","כט תמוז","תשע"ד","23:13","דוד כוכב",""כל המקיים נפש אחת מישראל [מעלה עליו הכתוב. סנהדרין דף לז ע"א] כאילו קיים עולם מלא" (בבא בתרא דף יא ע"א). והטעם שהרי עולם מלא יצא מאדם ומנח.
ומה בכך שכבר היה כך לעולמים, סוף כל סוף אותה נפש שהוא מציל עתה אין יוצא ממנה עולם מלא.

אלא שכיון שקרה פעם אחת שתבא מעלה כזו ממעשה זה, מעיד הדבר על המעלה הרבה הטמונה באותו מעשה, בין אם תתגשם בפועל, ובין אם תיוותר בכח בלבד.","125","","3570","True","True","False","","150","95.86.109.128","0","36375","מגילה|טו ע"א",""),new Message("36378","36377","המביא דבר בשם אומרו","27/07/14 23:58","כט תמוז","תשע"ד","23:58","עם הארץ","מראה על מידת ענווה , שהאומר לא לקח את הקרדיט לעצמו.
מדה זאת תהיה הכרחית אצל המשיח (הגואל ) שעליו נאמר שיהיה ״עני ורוכב על חמור״ ור׳ שם בשוטנשטין","248","","3570","True","True","False","","236","74.233.66.140","0","36375","מגילה|טו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);