var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=3635;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("3635","0","מדוע דוקא רבי חנינא בן תרדיון","01/09/10 12:11","כב אלול","תש"ע","12:11","elifish","מדוע מחפשת הגמרא מה היה חטאו של רחב"ת (ועוד אשתו ובתו!), מה שאין כן ביתר הרוגי מלכות, רבי עקיבא וחביריו?","162","","4993","True","True","False","","1038","77.124.159.40","0","0","עבודה זרה|יח ע"א",""),new Message("3639","3635","נאמרו דברים גם על ההרוגים האחרים:","01/09/10 12:48","כב אלול","תש"ע","12:48","דוד כוכב","על רבי עקיבא:
מסכת פסחים דף סט ע"א:
תניא, אמר לו רבי אליעזר: עקיבא, בשחיטה השבתני - בשחיטה תהא מיתתו.
רש"י:
בשחיטה השבתני - דבר שחוק וגיחוך שאמרת או חילוף, ומה אם הזאה שהיא שבות אינה דוחה - שחיטה לא כל שכן שלא תדחה, ובאת לעקור את מה שכתוב בו במועדו, ויודע היית שאין זה קל וחומר.
מסכת סנהדרין דף סח ע"א:
אמר להם: למה באתם? - אמרו לו: ללמוד תורה באנו. אמר להם: ועד עכשיו למה לא באתם? אמרו לו: לא היה לנו פנאי. אמר להן: תמיה אני אם ימותו מיתת עצמן. אמר לו רבי עקיבא: שלי מהו? אמר לו: שלך קשה משלהן (מפני שלבך פתוח כאולם, ואילו שמשתני היית למד תורה הרבה. רש"י).
מסכת שמחות פרק ח' הלכה ט:
וכנהרג רבי עקיבא בקיסרין באתה שמועה אצל רבי יהודה בן בבא ואצל רבי חנינא בן תרדיון, עמדו וחגרו את מתניהם שקים, ואמרו אחינו ישראל שמעונו, לא נהרג רבי עקיבא על הגזל, ולא על שלא עמל בתורה בכל כחו, לא נהרג רבי עקיבא אלא למופת, שנאמר והיה יחזקאל לכם למופת... (יחזקאל כד כד).

על רבן גמליאל ורבי ישמעאל כהן גדול:
מכילתא דרבי ישמעאל משפטים - מס' דנזיקין משפטים פרשה יח:
כבר היה רבי ישמעאל ורבי שמעון יוצאין ליהרג, אמר לו רבי שמעון לרבי ישמעאל, רבי, לבי יוצא שאיני יודע על מה אני נהרג, אמר לו רבי ישמעאל לרבי שמעון, מימיך לא בא אדם אצלך לדין או לשאלה ועכבתו עד שתהא גומע כוסך או עד שתהא נועל סנדלך או עד שתהא עוטף טליתך ואמרה תורה אם ענה תענה, אחד עינוי מרובה ואחד עינוי מועט, [באוצר המדרשים עמוד תלט - וכתיב וחרה אפי והרגתי אתכם בחרב] ובדבר הזה אמר לו, נחמתני רבי.
במסכת שמחות פרק ח הלכה ח
וכשנאחזו רבן שמעון ורבי ישמעאל וגזרו עליהן שיהרגו, היה רבי ישמעאל בוכה, ואמר לו רבן שמעון ברבי, בשתי פסיעות אתה נתון בחיקן של צדיקים ואתה בוכה, אמר לו וכי בוכה אני על שאנו נהרגין, בוכה אני על שאנו נהרגין כשופכי דמים וכמחללי שבתות, אמר לו שמא בסעודה היית יושב, או ישן היית, ובאתה אשה לשאול על נדתה ועל טומאתה ועל טהרתה, ואמר לה השמש שהיית ישן, והתורה אמרה אם ענה תענה אותו, ומה כתיב אחריו, וחרה אפי והרגתי אתכם בחרב; ויש אומרים רבן שמעון היה בוכה, ורבי ישמעאל אמר לו כדברים הללו.
אבות דרבי נתן נוסחא ב פרק מא הסיום:
[א"ל] פעם אחת הייתי יושב ובני אדם עומדין עלי [וגם לבי עלי]. א"ל כדיי אנו שאנו יוצאין ליהרג.
באליהו רבה (איש שלום) פרשה כח
וכשתפשו את רבן שמעון ואת ר' ישמעאל ליהרג, היה רבן שמעון בוכה ואמר, מפני מה אנו נהרגין כעוברי עבירה וכמחללי שבתות, וכנבילות וכטריפות וכשקצים ורמסים תהא מיתתנו, אמר לו ר' ישמעאל, רבי, אני אהיה אדון לפניך, פעמים ישבנו לשפוט את הדין ולא שפטנוהו באמת, ובאו עידי שקר והעידו בפנינו, והן נתחייבו מיתה. ואנו נכנסו לבית המרחץ ונפנינו לאכילה ושתייה, ובאו יתומים ואלמנות לתבוע פרנסתן, ואמר להן שמש, אין השעה פנויה. בוא וראה, כמה גדול ענשו של דבר, [שנאמר] כל אלמנה ויתום וגו' אם ענה תענה וגו' וחרה אפי וגו' (שמות כ"ב כ"א עד כ"ג).

ובכל אופן הטרגדיה של משפחת רי חנינא בן תרדיון כולה - היה דבר יוצא דופן (גם הסוף של האחות השניה לא היה שפיר. ושל אחיהן עוד יותר).","125","","4993","True","True","False","","402","95.86.72.117","0","3635","עבודה זרה|יח ע"א",""),new Message("3642","3639","מדוע "מחפשת" הגמרא","01/09/10 13:16","כב אלול","תש"ע","13:16","elifish","כוונתי היא מדוע אנו, כלומר הגמרא, חושבים שיש איזה חטא שצריכים אנו למצאו , משא"כ בכל הנ"ל שהבאת, שאדרבא הם עצמם לא הבינו מדוע בא עליהם, אלא להניח את רוחם אמרו להם, וזה היה "לפני" מיתתן. ויתכן שזה גופא התירוץ, שרחב"ת אמר על עצמו שלא עסק די בגמ"ח, והצדיקו עליהם את הדין דמשמע שהכירו באיזה חטא, ולכן מחפשת הגמ' מהו.","162","","4993","True","True","False","","115","77.124.159.40","0","3635","עבודה זרה|יח ע"א",""),new Message("3643","3642","הגמרא אומרת","01/09/10 13:35","כב אלול","תש"ע","13:35","דוד כוכב","במסכת ברכות דף ז ע"א:
"צדיק וטוב לו - צדיק גמור, צדיק ורע לו - צדיק שאינו גמור".

וברש"י מסכת ברכות דף ה ע"ב:
"דהוו להו בנים ומתו - הוו להו יסורין של אהבה, שהאבלות מכפרת על עוונותיו".

כלומר שעל כל צרה צריך לפשפש על מה היא באה לכפר, ומה צריך ללמוד ולהסיק מזה. והם עצמם עשו זאת, וגם חז"ל, במקומות שונים.","125","","4993","True","True","False","","125","95.86.72.117","0","3635","עבודה זרה|יח ע"א",""),new Message("3651","3643","אין זה דרכם של חז"ל","01/09/10 18:31","כב אלול","תש"ע","18:31","elifish",""לחפש" חטאים אצל צדיקים, אדרבא, כל שניתן לדרוש דורשים לטובה, היינו שלא חטאו, ואצל רשעים ההיפך.","162","","4993","True","True","False","","128","77.124.159.40","0","3635","עבודה זרה|יח ע"א",""),new Message("3654","3651","נכון שדורשים אצל צדיקים לטובה","01/09/10 23:15","כב אלול","תש"ע","23:15","דוד כוכב","אבל דברי חז"ל גם מלאים דרשות ותיאורים של 'חטאים' הידועים של צדיקי עולם בכל הדורות עצמו מספור, למען נלמד מהם גם ממה להמנע ולדקדק.

הרי מעט מהם, נוסף על האמור לעיל:

מעשה דרב, קרנא, ושמואל בשבת קח ע"א, עד שהוצרך רב כל חייו לרצותו בבבא קמא דף פ ע"ב.
מסכת בבא מציעא דף קח ע"א
"רבה בר רב נחמן הוה קא אזיל בארבא, חזא ההוא אבא דקאי אגודא דנהרא. אמר להו: דמאן? - אמרו ליה: דרבה בר רב הונא. - אמר: ויד השרים והסגנים היתה במעל הזה ראשונה. אמר להו: קוצו, קוצו! אתא רבה בר רב הונא אשכחיה דקייץ. אמר: מאן קצייה - תקוץ ענפיה. אמרי: כולהו שני דרבה בר רב הונא לא אקיים ליה זרעא לרבה בר רב נחמן".
עבודה זרה דף ט ע"ב:
ת"ר: כשנתפס ר"א למינות... אמר לו ר"ע: רבי, תרשיני לומר דבר אחד ממה שלימדתני? אמר לו: אמור. אמר לו: רבי, שמא מינות בא לידך והנאך, ועליו נתפסת? אמר לו: עקיבא, הזכרתני... והנאני הדבר, על ידי זה נתפסתי למינות, ועברתי על מה שכתוב בתורה: הרחק מעליה דרכך - זו מינות.
מסכת ברכות דף ה ע"ב:
רב הונא תקיפו ליה ארבע מאה דני דחמרא, על לגביה רב יהודה אחוה דרב סלא חסידא ורבנן, ואמרי לה: רב אדא בר אהבה ורבנן, ואמרו ליה: לעיין מר במיליה (יפשפש במעשיו. רש"י). אמר להו: ומי חשידנא בעינייכו? אמרו ליה: מי חשיד קודשא בריך הוא דעביד דינא בלא דינא? אמר להו: אי איכא מאן דשמיע עלי מלתא - לימא. אמרו ליה: הכי שמיע לן דלא יהיב מר שבישא לאריסיה. אמר להו: מי קא שביק לי מידי מיניה? הא קא גניב ליה כוליה! אמרו ליה: היינו דאמרי אינשי: בתר גנבא גנוב, וטעמא טעים (הגונב מן הגנב - אף הוא טועם טעם גנבה. רש"י). אמר להו: קבילנא עלי דיהיבנא ליה.
מסכת סנהדרין דף קא ע"א:
אמר רבה בר בר חנה כשחלה רבי אליעזר נכנסו תלמידיו לבקרו אמר להן חמה עזה יש בעולם (רש"י. על עצמו היה אומר, שכעס עליו המקום והכביד חוליו ) התחילו הן בוכין ורבי עקיבא משחק אמרו לו למה אתה משחק אמר להן וכי מפני מה אתם בוכים אמרו לו אפשר ספר תורה שרוי בצער ולא נבכה אמר להן לכך אני משחק כל זמן שאני רואה רבי שאין יינו מחמיץ ואין פשתנו לוקה ואין שמנו מבאיש ואין דובשנו מדביש (רש"י. כלומר שהיתה הצלחה בכל מעשיו) אמרתי שמא חס ושלום קיבל רבי עולמו (רש"י. כל שכרו) ועכשיו שאני רואה רבי בצער (רש"י. ושכרו משתמר להבא, לכך -) אני שמח. אמר לו עקיבא כלום חיסרתי מן התורה כולה? (רש"י. שאתה אומר אני סובל עונותי) אמר לו לימדתנו רבינו כי אדם אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא.
מסכת בבא קמא דף נ ע"א:
תנו רבנן: מעשה בבתו של נחוניא חופר שיחין ... אמר רבי אחא: אף על פי כן מת בנו בצמא, שנאמר: וסביביו נשערה מאד, מלמד, שהקדוש ברוך הוא מדקדק עם סביביו אפילו כחוט השערה.
מסכת מגילה דף טז ע"ב
יכשל בו?... בשביל משקל שני סלעים מילת שהוסיף יעקב ליוסף משאר אחיו - נתגלגל הדבר, וירדו אבותינו למצרים.
בראשית רבה (וילנא) פרשת וישלח פרשה עו סימן ט
למס מרעהו חסד, מנעת מרעך חסד, מנעת חסדך מן אחוך דאלו איתנסיבת לגברא לא זינתה, (נ"א דנסבת לאיוב לאו גיירתיה) בתמיה לא בקשת להשיאה למהול הרי היא נשאת לערל, לא בקשת להשיאה דרך היתר הרי נשאת דרך איסור.
בראשית רבה (וילנא) פרשת וישלח פרשה עה סימן ג
וישלח יעקב, ר"ה פתח (משלי כו) מחזיק באזני כלב עובר מתעבר על ריב לא לו.","125","","4993","True","True","False","","187","213.151.50.225","0","3635","עבודה זרה|יח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);