var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=36305;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","61"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","41"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("36305","0","והיו נקראים לפני המלך","25/07/14 14:25","כז תמוז","תשע"ד","14:25","הודו_כי_טוב","מפורש שם שמעצמם היו נקראים
איך בדיוק אז עוד לא היה אם-פי אפילו לא פטיפון
אולי רק המילה "חשמל" במובן אחר כבר הופיע במעשה המרכבה

האם גם זה "מדרש" האם כל דבר שלא מתקבל במציאות מדרש הוא ?
ואי אפשר להבין כפשוטו

פה מדובר במלך גוי ובגמרא רשום רשע
למה שיזכה לנס כלשהוא או לאיזה מובן מדרשי ניסתר ?

עד חצי המלכות

מפרשים שהוא רומז לה על תבקשי על בית המקדש
למה שיחשוב כך הרי הוא לא יודע שהיא ישראלית ?
ומצוין שהמלך אמר לא המלך אחשוורוש כלום יעלה על הדעת
שמלך העולם לא יסכים לבית מקדש ?

כמעט הכל פה מדרשים אם לא נשאל לא נדע","207","","3567","True","True","False","","1025","109.66.185.165","0","0","מגילה|טו ע"ב",""),new Message("36307","36305","ביאור המדרשים","25/07/14 14:39","כז תמוז","תשע"ד","14:39","דוד כוכב","וַיִּהְיוּ נקראים לפני המלך

לשון הפסוק מורה שדברי ספר הזיכרונות נקראו מעצמם, הם אשר "יזמו" את קריאתם, ולא שמישהו עבר וראה אותם במקרה. אם לפרש את המדרש כמשל, הרי שהפסוק מבאר שהכל פה לא היה במקרה. הדברים מוכרחים היו להאמר באזני אחשורוש, משום כך הוכרח לכך ששנתו תינדוד, והוא הרגיש רצון עז בלתי ניתן לשליטה לברר מה קורא שם בענייני ספר הזיכרון.


עד חצי המלכות

למדנו לא מזמן במסכתות ראש השנה דף יט ע"א ותענית דף יח ע"א:
"... מה עשה יהודה בן שמוע וחביריו? הלכו ונטלו עצה ממטרוניתא אחת שכל גדולי רומי מצויין אצלה. אמרה להם: בואו והפגינו בלילה".

גם במלכות פרס היהודים הפעילו לובי חזק, היה להם יד ורגל במקורבים לשלטון, נחמיה, זרובבל, דניאל. ואיך אם לא להפעיל לחץ דרך המלכה החדשה והחביבה. אחשורוש לא יכול לדעת שמאחורי האינטרסים מסתתר שהיא עצמה יהודיה.","125","","3567","True","True","False","","96","95.86.109.128","0","36305","מגילה|טו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);