var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=36113;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","55"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","49")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("36113","0","עזה - (פינתו של המכריע)","17/07/14 23:35","יט תמוז","תשע"ד","23:35","המכריע","בדף של היום הובא הפסוק בצפניה (פרק ב פסוק ד) עקרון תיעקר.

מדהים לקרוא את כל הפסוק.
כי עזה עזובה תהיה, ואשקלון לשממה, אשדוד בצהרים יגרשוה!","199","","3576","True","True","False","","1100","95.86.112.70","0","0","מגילה|ו ע"א",""),new Message("36118","36113","קריאת חמישי מפרשתנו","18/07/14 03:35","כ תמוז","תשע"ד","03:35","עם הארץ","{מט}וַיֹּֽאמְרוּ֙ אֶל-מֹשֶׁ֔ה עֲבָדֶ֣יךָ נָֽשְׂא֗וּ אֶת-רֹ֛אשׁ אַנְשֵׁ֥י הַמִּלְחָמָ֖ה אֲשֶׁ֣ר בְּיָדֵ֑נוּ וְלֹא-נִפְקַ֥ד מִמֶּ֖נּוּ אִֽישׁ:","248","","3575","True","True","False","","238","208.54.64.223","0","36113","מגילה|ו ע"א",""),new Message("36134","36113","אבל אשקלון ואשדוד שלנו עכשיו","20/07/14 11:58","כב תמוז","תשע"ד","11:58","הודו_כי_טוב","","207","","3573","False","True","False","","132","109.66.185.165","0","36113","מגילה|ו ע"א",""),new Message("36207","36113","עזה סוף העולם!!!! בדף של היום י"א","22/07/14 15:32","כד תמוז","תשע"ד","15:32","אלף בית רשי","","278","","3571","False","True","False","","152","174.91.200.86","0","36113","מגילה|ו ע"א",""),new Message("36120","36118","עזה ?","18/07/14 08:12","כ תמוז","תשע"ד","08:12","עלי","בכל יום אנו אומרים : 'והלא מי רגלים יפים לה'..., ואכן שמעתי שגם מערכות הביוב קורסות בה...","209","","3575","True","True","False","","228","194.114.146.227","0","36113","מגילה|ו ע"א",""),new Message("36131","36118","האחיכם יבואו למלחמה ואתם תשבו פה?","20/07/14 10:54","כב תמוז","תשע"ד","10:54","Almuaddib","ואכמ"ל.","107","","3573","True","True","False","","128","195.200.205.133","0","36113","מגילה|ו ע"א",""),new Message("36152","36131","אלף למטה אלף למטה","21/07/14 10:41","כג תמוז","תשע"ד","10:41","בתר ממוצע","כנגד כל אלף לוחמים אלף לומדי תורה","138","","3572","True","True","False","","206","94.188.248.70","0","36113","מגילה|ו ע"א",""),new Message("36155","36131","כיצד דבריך קשורים לאשכול זה?","21/07/14 11:58","כג תמוז","תשע"ד","11:58","לינקוש","לא הצלחתי להבין את ההקשר...

(ללא הבעת עמדה אישית שלי לתוכן הדברים)","58","","3572","True","True","False","","189","84.228.168.69","0","36113","מגילה|ו ע"א",""),new Message("36141","36134","אשקלון מתש"ח","20/07/14 14:52","כב תמוז","תשע"ד","14:52","עלי","עיין בספרו של ראובן קמפניאנו מפירות שביעית פרק 37 שמביא בהערות שהפעם הראשונה בהיסטוריה כנראה שאשקלון יושבה ביהודים היתה במדינת ישראל, בתקופה שבין ההתנחלות ועד סוף בית שני היא היתה עיר נכרית, ויש להניח שאף עזה כך.","209","","3573","True","True","False","","164","194.114.146.227","0","36113","מגילה|ו ע"א",""),new Message("36146","36141","אוצר המדרשים אייזנשטיין מעשיות עמוד 322","20/07/14 23:54","כב תמוז","תשע"ד","23:54","דוד כוכב","אמרו חכמים ז"ל שרבי אליעזר ורבי יהושע עלו לרגל את המקדש, ויהי ערב יום צום כפור המה הולכים בהר הבית והנה מלאך בא לקראתם ובידו חלוק לבן ומגוהץ מזריח כשמש ולא היה שפה לפיו סביב, ויאמרו איש אל רעהו החלוק הזה לאחד ממנו הוא, ויקריבו עד המלאך וישאלוהו לאמר לאי זה מהם הוא החלוק, ויאמר להם חלקיכם טובים ונכבדים מזה אבל זה הוא לאיש אחד מאשקלון שמו יוסף הגנן, וילכו לדרכם. וכששלמו ימי הרגל יצאו יחדיו ללכת אל האיש האשקלוני, וישמעו אנשי אשקלון עליהם ויצאו לקראתם ויבקשו מהם להתארח אצלם ולא רצו, ויאמרו לא נתארח אלא בבית יוסף הגנן...","125","","3573","True","True","False","","388","95.86.109.128","0","36113","מגילה|ו ע"א",""),new Message("36153","36152","אלף למטה - זה כולל שבט לוי","21/07/14 11:43","כג תמוז","תשע"ד","11:43","Almuaddib","אלו שטוענים שהם "שבט לוי" - שישלחו אלף למטה.

הייתי יותר נוח לקבל את דבריך אם הייתי שומע שבישיבות בהן טוענים שלימוד התורה מגן יותר מהצבא, היו קובעים סדר לילה מיוחד, בנוסף, בימים אלו.

האם שמעת על ראש ישיבה שמכריז כי בין הזמנים הקרוב יבוטל בגלל המצב?

נ.ב.
הישיבות באשדוד - פונו. ישיבות הסדר של שדרות ואשקלון לומדות כרגיל. כל התלמידים על הסטנדרים. תורה מגנא ומצלא.



נ.ב.ב.

את התמימות שלי איבדתי, כאשר חזרתי מלחימה בג'נין, ושמעתי מחבר שהתרגש לשמוע שאוספים אנשים לומר תהילים באחת מהישיבות, עד שהוא הבין שזה בגלל שאמו של אחד המשגיחים, בת מעל תשעים, אושפזה בבית החולים. אף אחד לא חשב להוסיף אפילו מי שבירך לחיילים שנלחמו כדי להגן על עמם ועל מולדתם. אבל לאסוף בתחינות תפילה מיוחדת לשלומה של הקשישה - לזה לא היתה מניעה.","107","","3572","True","True","False","","196","195.200.205.133","0","36113","מגילה|ו ע"א",""),new Message("36154","36153","למדת רמב"ם?","21/07/14 11:50","כג תמוז","תשע"ד","11:50","בתר ממוצע","רמבם- ספר זרעים הלכות שמיטה ויובל פרק 13:

"ולמה לא זכה לוי בנחלת ארץ ישראל ובביזתה עם אחיו מפני שהובדל לעבוד את ה' לשרתו ולהורות דרכיו הישרים ומשפטיו הצדיקים לרבים שנאמר (דברים לג-י) ''יורו משפטיך ליעקב ותורתך לישראל''. לפיכך הובדלו מדרכי העולם לא עורכין מלחמה כשאר ישראל ולא נוחלין ולא זוכין לעצמן בכח גופן. אלא הם חיל השם שנאמר (דברים לג-יא) ''ברך ה' חילו''. והוא ברוך הוא זוכה להם שנאמר (במדבר יח-כ) ''אני חלקך ונחלתך'':

וניתן להוסיף עוד...
"ולא שבט לוי בלבד אלא כל איש ואיש מכל באי העולם אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להבדל לעמוד לפני ה' לשרתו ולעובדו לדעה את ה' והלך ישר כמו שעשהו האלהים ופרק מעל צוארו עול החשבונות הרבים אשר בקשו בני האדם הרי זה נתקדש קדש קדשים ויהיה ה' חלקו ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים ויזכה לו בעה''ז דבר המספיק לו כמו שזכה לכהנים ללוים. הרי דוד ע''ה אומר (תהילים טז-ה) ''ה' מנת חלקי וכוסי אתה תומיך גורלי'': בריך רחמנא דסייען "


זה הזמן לקטרג????

בין הזמנים עוד לא התחיל ואתה כבר רוצה לבטל אותו?

וכן שמעתי במבצעים הגדולים רבנים שקראו להמשיך ללמוד - נכון שלא כולם אבל חלק קראו והמשיכו ללמוד.

יש ישיבות שעשו משמרות 24 שעות ללימוד במצבים כאלו בעבר, אני לא אומר מסיפורים אלא מידיעה!","138","","3572","True","True","False","","233","94.188.248.70","0","36113","מגילה|ו ע"א",""),new Message("36187","36153","מחלוקת תנאים בספרי","21/07/14 19:41","כג תמוז","תשע"ד","19:41","דוד כוכב","ספרי במדבר פרשת מטות פיסקא קנז:
"אלף למטה אלף למטה לכל מטות ישראל תשלחו לצבא, ארבעה ועשרים אלף דברי ר' ישמעאל. ר' עקיבא אומר אלף למטה אלף למטה שנים עשר אלף מה ת"ל לכל מטות ישראל תשלחו לצבא להביא את שבטו של לוי".

בפשטות רבי ישמעאל חולק.","125","","3572","True","True","False","","108","95.86.109.128","0","36113","מגילה|ו ע"א",""),new Message("36156","36154","למדת רמב"ם?! "חתן מחדרו וכלה מחופתה"!","21/07/14 12:35","כג תמוז","תשע"ד","12:35","Almuaddib",".","107","","3572","True","True","False","","144","195.200.205.133","0","36113","מגילה|ו ע"א",""),new Message("36157","36155","חשבתי שמצטטים מפרשת מטות, לא כך?","21/07/14 12:37","כג תמוז","תשע"ד","12:37","Almuaddib","","107","","3572","False","True","False","","108","195.200.205.133","0","36113","מגילה|ו ע"א",""),new Message("36158","36156","למדת רמבם??!! זה רק במלחמת מצוה!!!","21/07/14 13:02","כג תמוז","תשע"ד","13:02","בתר ממוצע","רמבם הלכות מלכים - פרק שביעי

הלכה ד: "..... אבל במלחמת מצוה הכל יוצאין ואפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה"


וכבר כתב הרמבם מה זה מלחמת מצוה.....


רמבם הלכות מלכים - פרק חמישי:

"...... ואי זו היא מלחמת מצוה זו מלחמת שבעה עממים"


ואולי במקום לקטרג תקרא תהילים ותפסיק להטיף!!

.","138","","3572","True","True","False","","237","94.188.248.70","0","36113","מגילה|ו ע"א",""),new Message("36159","36158","סליחה, נראה לי שטעית","21/07/14 13:23","כג תמוז","תשע"ד","13:23","עלי","אמנם מלחמת מצוה היא מלחמה שעם ישראל יוזם במצוות ה' כדי לכבוש את הארץ, אבל גם מלחמה להציל מיד צר כבימינו אינה פחות מלחמת מצוה אלא אף חובה, וחומרתה אף רבה יותר, שכן במלחמת כיבוש הארץ, לכיבוש העי שלח יהושע רק שלשת אלפי לוחמים ( תחילה כי חשב שדי בכך ואין לסכן יותר חיי לוחמים, ועל זה לא היתה שום טענה אלא רק על חטא עכן ) ולא היה צורך להוציא חתן מחדרו, ואילו במלחמת מגן והצלה באמת מוציאים כל מי שיכול להשתתף וזקוקים לו אפילו מחדרו שהרי זה פיקוח נפש ממש !
ובכלל בפיקוח נפש יוצאים דווקא הגדולים בתורה להציל תחילה, ואם רואים שעלינו לעמוד על נפשנו במלחמות קשות הרי רק מצד 'לא תעמוד על דם רעך' היו הם צריכים לצאת חלוצים למלחמה, ולא להסתתר מאחורי התירוץ העלוב של 'שבט לוי' והמצטרפים אליו, כי נגד פיקוח נפש ראוי היה לדחות זאת.
הסיבה לאי המוכנות של הציבור החרדי להתגייס לצה"ל נובעת ממניעים אחרים לגמרי :
א. כמו כל המדינה, החילוניות האנטי דתית שולטת בו ומסוכנת להעביר על דת את המתגייסים ( וזה חשש אמיתי ורציני ). נכון שיש דרכי התגוננות והתמודדות אך הסכנה קיימת וכמובן לא רק שם.
ב. קיים חשש שהישיבות יתרוקנו ועולם התורה ישומם.
ג. המטרות והדרך של התנהגות צה"ל אינה תואמת את דרישות ההלכה אלא את הקוד האתי שלו שקבעו כאמור אנטי דתיים.
ויתכן ויש סיבות נוספות ( למשל מורך לב פשוט ).","209","","3572","True","True","False","","195","95.86.83.74","0","36113","מגילה|ו ע"א",""),new Message("36160","36159","מה הטעות ציטטתי רמבם - יש לך ציטוט אחר??","21/07/14 13:31","כג תמוז","תשע"ד","13:31","בתר ממוצע","","138","","3572","False","True","False","","186","94.188.248.70","0","36113","מגילה|ו ע"א",""),new Message("36161","36160","הציטוט כאמור חלקי וללא הסבר !","21/07/14 13:33","כג תמוז","תשע"ד","13:33","עלי","ולכן גם לא נכון !","209","","3572","True","True","False","","116","95.86.83.74","0","36113","מגילה|ו ע"א",""),new Message("36163","36160","מה עשית?","21/07/14 13:42","כג תמוז","תשע"ד","13:42","Almuaddib","ולטובת התמימים שאינם יודעים שאתה מנסה להטעותם בזדון, הנה, ההלכה הראשונה בפרק הא להלכות מלכים ומלחמותיהם, במלואה:

אין המלך נלחם תחילה, אלא על מלחמת מצוה.
ואיזו היא מלחמת מצוה--זו מלחמת שבעה עממים, ומלחמת עמלק, ועזרת ישראל מצר שבא עליהם. ואחר כך נלחם במלחמת הרשות--והיא המלחמה שנלחם עם שאר העמים, כדי להרחיב גבול ישראל ולהרבות בגדולתו ושמעו.


העיני האנשים תסמא?","107","","3572","True","True","False","","163","195.200.205.133","0","36113","מגילה|ו ע"א",""),new Message("36162","36161","יש לך מפרשים על הרמבם שמסביר את הטעות","21/07/14 13:34","כג תמוז","תשע"ד","13:34","בתר ממוצע","חוץ מפירושים שלך ?","138","","3572","True","True","False","","177","94.188.248.70","0","36113","מגילה|ו ע"א",""),new Message("36165","36163","תודה אלמואדיב","21/07/14 13:47","כג תמוז","תשע"ד","13:47","עלי","שהוכחת דבריי !","209","","3572","True","True","False","","110","95.86.83.74","0","36113","מגילה|ו ע"א",""),new Message("36170","36163","[ללא נושא]","21/07/14 14:39","כג תמוז","תשע"ד","14:39","בתר ממוצע","ממתי אתה קורא מחשבות ליבי - "מנסה להטעותם בזדון"?

ועוד מגדיל עוון שכל מטרתך בתחילת ההודעה עם הציטוט הראשון זה לקטרג על לומדי התורה?

לא פלא שאתה מהלל את ההולכים להלחם - ולא אלא שבמלחמתם של תורה!

מצוה קפז:
היא שצונו להרוג שבעה עממין שישבו בארץ כנען ולאבדם, שהם שורש ע''ז ויסודם הראשון. והוא אמרו יתעלה (דברים כ-יז) ''החרם תחרימם''. ובאר לנו בהרבה כתובים שסבת זה כדי שלא נלמוד מכפירתם. והנה באו כתובים רבים לרמוז על זה רוצה לומר על הריגתם לחזק בזה, ומלחמתם מלחמת מצוה.

מצוה קפח:
היא שצונו להכרית זרע עמלק בלבד משאר זרע עשו זכרים ונקבות קטנים וגדולים. והוא אמרו יתעלה (דברים כה-יט) ''תמחה את זכר עמלק''. וכבר קדם לנו שלש מצות נצטוו בני ישראל בכניסתן לארץ, למנות להם מלך ולבנות בית הבחירה ולמחות זרע עמלק. ומלחמה זו היא מלחמת מצוה.

תקרא עוד פעם:

רמבם- ספר זרעים הלכות שמיטה ויובל פרק 13:

"ולמה לא זכה לוי בנחלת ארץ ישראל ובביזתה עם אחיו מפני שהובדל לעבוד את ה' לשרתו ולהורות דרכיו הישרים ומשפטיו הצדיקים לרבים שנאמר (דברים לג-י) ''יורו משפטיך ליעקב ותורתך לישראל''. לפיכך הובדלו מדרכי העולם לא עורכין מלחמה כשאר ישראל ולא נוחלין ולא זוכין לעצמן בכח גופן. אלא הם חיל השם שנאמר (דברים לג-יא) ''ברך ה' חילו''. והוא ברוך הוא זוכה להם שנאמר (במדבר יח-כ) ''אני חלקך ונחלתך'':


ובסוף תואיל לקרוא:

כאשר נתבונן נראה שיש עוונות רבים הגורמים לאריכות הגלות, אך החטא העיקרי הוא חטא הלשון, ומכמה טעמים: א. חטא זה הוא הסיבה לחורבן הבית ולגלות, ובודאי כל זמן שלא נתקן אותו לא נוכל להיגאל, כי אם חטא זה גרם להגלותנו מארצנו, בודאי חטא זה לא יניחנו לחזור אליה. ב. עיקר גזירת הגלות היא מזמן חטא המרגלים, שסיפרו לשון הרע על ארץ ישראל, ובודאי עלינו לתקן חטא זה קודם הגאולה. ג. מפורש בכמה מקומות שחטא זה גורם לגלות [1. משה רבינו אמר 'אכן נודע הדבר', ופירש רש"י שמחמת שיש בהם מספרי לשון הרע נגזר עליהם שעבוד מצרים. 2. מובא במדרש שאמר הקב"ה שמחמת שיש לשון הרע בין ישראל הוא מסלק את שכינתו מהם. 3. נאמר 'ויהי בישורון מלך... יחד שבטי ישראל', ופירשו חז"ל שה' מולך על ישראל רק כאשר כולם יחד, ואילו לשון הרע גורם לפירוד]. ד. כאשר אנו עוברים על עבירה זו אין ברכת ה' יכולה לחול עלינו, שהרי נאמר בזה 'ארור מכה רעהו בסתר', מלבד שאר 'ארורים' שדרך לעבור עליהם על ידי חטא לשון הרע, כמו שיבואר בפתיחה. ה. מבואר בגמרא שגודל העוון הזה הוא ללא שיעור, עד שאמרו שהוא ככופר בעיקר, ונפרעים ממנו בעולם הזה והקרן קיימת לעולם הבא



בשונה משאר המידות הרעות שרק נרמז איסורן בתורה, את חטא לשון הרע אסרה התורה בפירוש, שנאמר 'לא תלך רכיל בעמך', מחמת גודל הרעות שנגרמות ממנו. ועוד, מפני שאיסורים אלו כוללים כמעט את כל המצוות והעבירות שבין אדם לחבירו, וגם הרבה מהמצוות שבין אדם למקום, כמו שיבואר להלן. ואולי בזכות זה ינגף היצר, כשיראה האדם את גודל המהומה והמכשלה הנגרמת על ידי דיבורו.
ותחילה יש לדעת את הכללים בהלכות אלו: 'לשון הרע' הוא המספר בגנות חבירו, ו'רכילות' היינו שמספר לאחד מה שחבירו דיבר עליו רע או עשה לו רעה. ושניהם אסורים אפילו על דבר אמת, ובין אם הוא מספר בפני אותו אדם שהוא מגנה ובין שלא בפניו. ואין חילוק בין המספר לבין השומע ומאמין לדברים.
וכשיתבאר להלן העבירות שעוברים עליהם בעלי לשון הרע, הכוונה בין ללשון הרע ובין לרכילות, בין כשהדבר אמת ובין כשהוא שקר, אלא אם כן יבואר בפירוש לא כך.","138","","3572","True","True","False","","215","94.188.248.70","0","36113","מגילה|ו ע"א",""),new Message("36171","36165","תגיד לו טעית - שהכשיל אותך בלשון הרע","21/07/14 14:40","כג תמוז","תשע"ד","14:40","בתר ממוצע","","138","","3572","False","True","False","","148","94.188.248.70","0","36113","מגילה|ו ע"א",""),new Message("36174","36170","[ללא נושא]","21/07/14 15:07","כג תמוז","תשע"ד","15:07","Almuaddib","","107","","3572","False","True","False","","96","195.200.205.133","0","36113","מגילה|ו ע"א",""),new Message("36176","36174","העתקתי בקצרה ולא בזדון!","21/07/14 15:10","כג תמוז","תשע"ד","15:10","בתר ממוצע","ואני עדין נשאר בטענתי ובהבנתי בהקשר ללומדי התורה!

ראה מצוה קפז קפח שהעתקתי במלואה.

מה עוד שכיום אין יד ישראל תקיפה - לצערי!

ולכן לא קיים כאן כל דיני הרמבם לגבי מלחמה - לצערי!","138","","3572","True","True","False","","136","94.188.248.70","0","36113","מגילה|ו ע"א",""),new Message("36178","36176","[ללא נושא]","21/07/14 15:35","כג תמוז","תשע"ד","15:35","Almuaddib","","107","","3572","False","True","False","","99","195.200.205.133","0","36113","מגילה|ו ע"א",""),new Message("36197","36187","בין כך ובין כך - שבט לוי השתתפו בלחימה","22/07/14 09:49","כד תמוז","תשע"ד","09:49","Almuaddib","המחלוקת היא רק אם אלף או אלפיים.

גם לשיטת רבי ישמעאל, שבט לוי שלח לוחמים.","107","","3571","True","True","False","","139","195.200.205.133","0","36113","מגילה|ו ע"א",""),new Message("36201","36197","בפשטות השאלה היא מה דורשים מהכפילות","22/07/14 11:46","כד תמוז","תשע"ד","11:46","דוד כוכב","הרי מנשה ואפרים נמנים לחוד, ומדובר רק ב-12,000 (או פי שנים - לרבי ישמעאל) - ללא לוי. ורק דרשת הריבוי מהיתור מוסיפה ל13,000.

אבל לפי המסופר בספר הישר על בראשית (וראה את דברי הרמב"ן אודותיו) לוי ויעקב השתתפו במלחמת שכם. שם נצרכו כולם, לא רק אלף למטה (פרשנות שלי).","125","","3571","True","True","False","","131","95.86.109.128","0","36113","מגילה|ו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);