var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=36070;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("36070","0","במה נחלקו רב ורב אסי","15/07/14 17:17","יז תמוז","תשע"ד","17:17","אור חדש","לדעת רב מצוות קריאת המגילה שונה מחיוב קריאת התורה בכך שקריאת התורה לעולם (למעט חדש זכור ופרה לחלק מהדעות) אינה חובה על הפרט אלא על ציבור בלבד בעוד שקריאת המגילה הינה חובה פרטית כדוגמת ק"ש בכל יום.
ממילא יש עניין לעשותה ברוב עם אך בהעדר ציבור חייב לקוראה גם ביחיד.
מדוע א"כ ב"שלא בזמנה" מצריך רב מניין?
העניין מוסבר בגמרא בסוף ד"ד ע"א שמבררת שההתר לבני הכפרים שלא לקרוא המגילה "בזמנה", דהיינו ביד', נובע מ"קולא" שהקלנו עליהם בתמורה לכך שמביאים סחורותיהם ומזונותיהם לעיירות ב"יום הכניסה" ולא רצינו להטריחם להתכנס לעיירות עוד יום מלבד שני וחמישי וע"כ קריאתם לעולם מתקיימת ב"יום כניסה".
הסיבה שהעדפנו שיקראו שלא "בזמנה" אלא ביום "כניסה" הינה שרצינו שתהיה הקריאה במניין בדווקא (ע"כ ההתכנסות צריכה להיות דווקא לעיר שיש בה מניין מובטח- י' בטלנים) ומבואר מהתקנה שדוחה מניין "אי זמן" אך כמובן שאם יקראו ביג' באדר בלא מניין רק כי "זה יום כניסה" הרי שלא הרווחנו דבר וחזר הדין שיקראו כל אחד לבד במקומו בזמן האמיתי- יד'.

שיטת רב אסי:
המצווה הינה קריאה ציבורית בדווקא כקריאת ס"ת.

הערה:
כמובן שהנ"ל לא כשיטת רש"י שביאר שמחלוקת רב ורב אסי הינה רק ב"לכתחילה", אלא כתוס' ועוד ראשונים שסברו שלדעת רב אסי לא יצא כלל ביחיד (וע"כ מוכח שריו'"ח סבר שלא כמותו)","458","","3580","True","True","False","","918","164.138.120.168","0","0","מגילה|ה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);