var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=3584;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("3584","0","היתה הוא אמינא להרוג עבד?","29/08/10 10:32","יט אלול","תש"ע","10:32","מתפעל",""קתני בהמה תיעקר, עבד מאי?
עבד ישראל לא קא מיבעיא לי, כי קא מיבעיא לי עבד עובד כוכבים מאי?
א"ל מאי קא מיבעיא לך תניא העובדי כוכבים והרועי בהמה דקה לא מעלין ולא מורידין".

רש"י מבאר שרואים כאן שלא הורגים גוי בידיים ולכן לא נהרוג את העבד הגוי אם קנו אותו ביום אידם.

נשאלת השאלה, הרי באותה ברייתא למדנו שאפילו את הבהמה שקנו באיסור לא הורגים אלא חותכים לה את הפרסות שלא תוכל ללכת.
ואם כן, כיצד יתכן שהיתה כאן הוא אמינא להרוג אותו?

כמו כן, מדוע לא היתה עצה פשוטה לקנוס את הקונה, שישלח את העבד לחופשי וכך יפסיד את העבד ולא ישתמש בו.","148","","4992","True","True","False","","951","80.74.119.82","0","0","עבודה זרה|יג ע"ב",""),new Message("3597","3584","אכן","30/08/10 14:32","כ אלול","תש"ע","14:32","דוד כוכב","לשון רש"י שם בדף יג ע"ב:
"עבד מאי - לקח שם עבד מאי לרבי נתן מה יעשה לו - יעקרנו או לא?".

ודברי רש"י שלא הורגים גוי בידיים לא נאמרו כלפי ההוה אמינא של הגמרא.","125","","4991","True","True","False","","101","95.86.72.117","0","3584","עבודה זרה|יג ע"ב",""),new Message("3604","3597","לא הבנתי את תשובתך","30/08/10 19:50","כ אלול","תש"ע","19:50","מתפעל","מה יעשה לו יעקרנו, הכוונה כמו לבהמה? לקצץ לו את הרגליים ולא להרוג אותו?
אז מה הראיה מזה שלא הורגים גוי?
אולי לא הורגים אבל מטילים בו מום?","148","","4991","True","True","False","","145","213.151.45.13","0","3584","עבודה זרה|יג ע"ב",""),new Message("3606","3604","הסוגיה ברורה בדברי הלבוש","30/08/10 20:13","כ אלול","תש"ע","20:13","דוד כוכב","לבוש יורה דעה סימן קמט סעיף ג:

"ואם עבר ולקח הרי זה אסור בהנאה. כיצד יעשה? אם היא בהמה נושר פרסותיה מהארכובה ולמטה שלא תוכל ללכת ותמות מאליה.
ואם לקח כסות וכלים ירקבו.
לקח מעות וכלי מתכות שלא ירקבו, יוליכם לים המלח.
ובכל אינך {האחרים} לא הטריחוהו להוליכם לים המלח כיון שיוכל להפסידם במקומם.
ואם לקח עבד לא מעלין אותו מן הבור להצילו ולא מורידין אותו לבור להמיתו בידים, אלא מניחין אותו ואין נהנה ממנו".

קציצת רגלי הבהמה נעשית כדי שהיא תמות מעצמה אחר כך, שכן היא אסורה בהנאה.
מסקנת הגמרא היא שלמרות שגם העבד אסור בהנאה, אסור לגעת בו לרעה.","125","","4991","True","True","False","","147","95.86.72.117","0","3584","עבודה זרה|יג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);