var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=3572;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","52"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","39")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("3572","0","קושי בהבנת התירוץ "אתי בהו לידי תקלה"","27/08/10 10:16","יז אלול","תש"ע","10:16","שיננא","גמרא:
אמר מר ואיזוהי עיקור מנשר פרסותיה מן הארכובה ולמטה ורמינהי אין מקדישין ואין מחרימין ואין מעריכין בזה''ז ואם הקדיש והחרים והעריך בהמה תיעקר פירות כסות וכלים
ירקבו מעות וכלי מתכות יוליכם לים המלח ואיזהו עיקור נועל דלת בפניה והיא מתה מאיליה אמר אביי שאני התם משום בזיון קדשים ונשחטיה מישחט אתו בהו לידי תקלה

רש"י:
לידי תקלה. לאכלה:

מהלך הגמרא מובן לי אך אני מתקשה בהבנת התירוץ:
מדוע יש כזה חשש שכאשר מישהו מקדיש בזמן הזה, אז אם ישחטו את הבהמה, אז עלולים גם לאכול אותה?
הרי מדובר בסיטואציה מאוד נדירה ומיוחדת - מישהו בטעות הקדיש (היום!) בהמה, הלך לרב, הרב אמר לו שאין ביהמ"ק ולכן אין ברירה וצריך לאבד את הבהמה כדי שלא ייכשלו בה - אז מדוע שהרב לא יבצע פעולה פשוטה: שחיטה+זריקה לפח של הבהמה. עד כדי כך יש חשש שהרב ישחט את הבהמה (כדי להשמידה) ואז יבוא מישהו ויראה בשר שחוט ויאכל את הבשר??
הרי אם יהיה כך ניסוח הסעיף בשו"ע -"המקדיש בזמן הזה צריך לשחוט את הבהמה, והבהמה אסורה באכילה לאחר השחיטה (ולכן מומלץ להניח בפח שמור ולשים שלט)" - האמנם יש כזה חשש שיבוא מישהו ויראה בשר שחוט (איך בכלל יזהה?) ויאכל?","146","","4996","True","True","False","","971","192.118.11.112","0","0","עבודה זרה|יג ע"ב",""),new Message("3577","3572","עלול להתערב אצל השוחט עם שאר בהמות ששחט","27/08/10 16:50","יז אלול","תש"ע","16:50","דוד כוכב","מה שאין כן בהמה שנמצאת בהסגר מובדל, או עוברת טיפול מיוחד.","125","","4996","True","True","False","","99","213.151.53.184","0","3572","עבודה זרה|יג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);