var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=35528;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("35528","0","בקשה על שני נושאים","20/06/14 13:33","כב סיון","תשע"ד","13:33","הכהן","במערבא אמרי משמיה דרבי חגי מהכא ורחמין למבעא מן קדם אלה שמיא על רזא דנה מכלל דאיכא אחריתי - צ"ב טובא, דשם לא אמרו שמתפללים על צרה זו ולא על אחרת אלא על גילוי סוד זה, ומה ענין זה לשתי בקשות?
ובעצם מה שאין שואלים על שני דברים, צ"ב מדוע, ואם אי אפשר לחיות בלא שני הדברים הללו מדוע לא נוכל לבקש על שתיהן. ובשלמא בבקשת "מותרות" י"ל דאין זה מתאים לבקש שתים ביחד, אך דברים הנוגעים לחיי נפש כהצלה מהרעב ומהמגפה, מדוע לא נוכל לבקש על שתיהן. וגם ק' דבתפלה מבקשים על דברים רבים מאוד, ומאי שנא הכא דאין מבקשין אלא על דבר אחד.","453","","3605","True","True","False","","865","213.151.63.219","0","0","תענית|ח ע"א",""),new Message("35531","35528","לא מדובר ב"איסור"","20/06/14 14:07","כב סיון","תשע"ד","14:07","דוד כוכב","הקהלת העם לתפילה על דבר מיוחד יש לה עוצמה מיוחדת, ולא ראוי לפצל ולרדד אותה.","125","","3605","True","True","False","","117","95.86.66.93","0","35528","תענית|ח ע"א",""),new Message("35565","35531","נוסח הפסיקה מורה שלא מבקשים על 2 צרות","22/06/14 15:26","כד סיון","תשע"ד","15:26","שלמה שטרסברג","בשו"ע סימן תקע"ז טו פסק להלכה דין זה "ציבור שהיו להם ב' צרות אין מבקשים רחמים אלא על אחת מהם...

מביא המ"ב בשם הפמ"ג ואם יש חלאים בגדולים וקטנים אף בשני מינים נראה דמותר להתפלל על שניהם ביחד דמ"מ תפילה אחת היא להקב"ה

משמע מניסוח זה וגם מסגנון ההלכה בשו"ע שבנושאים שונים אסור להתפלל על שני נושאים ביחד

ובכל מקרה השאלה חזקה מאוד והתשובה אינה מניחה את דעתי מדוע בסדר יום רגיל ניתן לבקש בתפילת 18 הרבה בקשות יחד והתפילה תקובל ותרצה לפני בורא עולם ואפשר אף להוסיף בקשות פרטיות בשמע קולינו והקב"ה ישמע לתפילותינו ואילו כשיש 2 צרות לא ניתן או לא רצוי לבקש על שניהם וצריך להחליט על מה לוותר?","205","","3603","True","True","False","","397","213.151.56.28","0","35528","תענית|ח ע"א",""),new Message("35626","35531","אבל אולי כמו","23/06/14 17:50","כה סיון","תשע"ד","17:50","עלי","בשאלת אורים ותומים ( יומא עג,ב ) שגם כן שואלים רק דבר אחד ( לפחות בו זמנית ) ובד"כ אין נענים אלא דבר אחד, וגם בזה צ"ע מדוע ! ולא מצאתי במפרשים הסבר טוב, אולי זה עניין של דרך כבוד כלפי המלך ששואלים בסדר ובחכמה על כל דבר לחוד, ועל ראשון ראשון ואחרון אחרון, שאם יתרצה בדבר אחד יבקש על דבר נוסף ואם לא לא, וכמו באברהם אע"ה בעניינה של סדם.","209","","3602","True","True","False","","139","95.86.90.236","0","35528","תענית|ח ע"א",""),new Message("35567","35565","ננסה ליישב","22/06/14 16:42","כד סיון","תשע"ד","16:42","בתר ממוצע","ראשית בנוגע לפסיקת ההלכה שהבאת זה פשוט נלקח מהגמ' כך שלא פשטנו את השאלה.

אולי ניתן לומר כי החילוק הוא כזה:

בצרת רבים מבקשים על אחת כי עניניה תיקון המעשים שבגינם הגיעה הצרה הגדולה ולכן עצם כינוס הרבים (כפי שהביא הרב כוכב) מהותה חזרה בתשובה על הענין שבגינו הגיע עת צרה זו ולכן לא נכון ולא ראוי להתחיל לדון בכל צרה שאומנם גם חשובה וכואבת אבל היא לא העיקר בזמן הזה.

מה שאין כן תפילת 18 ובקשות פרטיות הן כנגד קורבנות או כנגד האבות כפי שמובא בגמ' ובהלכה ולכן עניינם שונה ומהותם שונה וכל יחיד ויחיד יוכל להוסיף בכל ברכה בפני עצמה בקשה אישית על עניינו (מי שזקוק לרפואה יבקש ברפאנו ... וכו')

ראה בן יהוידע ד"ה שם בימי רשב"ן","138","","3603","True","True","False","","174","94.188.248.67","0","35528","תענית|ח ע"א",""),new Message("35578","35565","מידע חשוב","22/06/14 22:54","כד סיון","תשע"ד","22:54","הכהן","תודה על הידיעות היפות המעמידות את הקושיא ומבהירות אותה.","453","","3603","True","True","False","","50","213.151.63.219","0","35528","תענית|ח ע"א",""),new Message("35577","35567","[ללא נושא]","22/06/14 22:52","כד סיון","תשע"ד","22:52","הכהן","יפה מאוד, גם דבריך וגם דברי הבן יהוידע!","453","","3603","True","True","False","","44","213.151.63.219","0","35528","תענית|ח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);