var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=35474;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("35474","0","הנחת הלולב","17/06/14 08:24","יט סיון","תשע"ד","08:24","הכהן","ישנן סתירות ברש"י האם שעת הנחתו שאמר ר' יהושע בברייתא היא היום השביעי או השמיני, בין אם כך ובין אם כך, מהי קביעת זמן זה של זמן הנחת הלולב להיות היום בו מתחילים להזכיר על הגשמים?","453","","3603","True","True","False","","932","213.151.63.219","0","0","תענית|ד ע"א",""),new Message("35478","35474","יישוב הסתירה","17/06/14 12:29","יט סיון","תשע"ד","12:29","בתר ממוצע","על הסתירה ברש"י כבר עמדו המפרשים (לא זכור לי שמו אבל הוא נמצא על הדף בגמ' רגילות למטה - אני בלי גמ' כרגע נדמה לי מהר"מ ....) וההסבר הוא שמה שכתב ברש"י יום השביעי הכוונה שיוצא יום השביעי (שזה יום שמיני).

כלומר מרגע שכבר לא מנענעים בלולב (מניחים אותו) מזכירין על הגשמים שזה שמיני עצרת.

ואם תרצה תוכל לומר הרי כל היום כשר ללולב (כלומר מותר לנענע כל היום) - כך באמת מובא בירושלמי דעה כזאת.

///","138","","3603","True","True","False","","172","94.188.248.67","0","35474","תענית|ד ע"א",""),new Message("35485","35478","העיקר","17/06/14 22:48","יט סיון","תשע"ד","22:48","הכהן","עיקר שאלתי לא היתה הסתירה שאותה כבר יישב מוהר"ב רנשבורג זצ"ל אלא מדוע קבעו את זמן הזכרת גשמים לזמן הנחת הלולב.","453","","3603","True","True","False","","54","213.151.63.219","0","35474","תענית|ד ע"א",""),new Message("35488","35485","מכיון","18/06/14 08:28","כ סיון","תשע"ד","08:28","בתר ממוצע","שזה הזמן ״הסמוך לגשמים״ מאחר והיום השמיני הוא כבר ״זמן הגשמים״ ממש.

ואם קושייתך הוא מדוע הנחה של לולב הרי כבר דימינו את אזכרת הגשמים ללולב בדף ב: ״״מלולב גמר לה״ וביאר רש״י ״שדומה ללולב שכשם שאי אפשר לאלו המינים בלא גשמים ובאים לרצות על המים....״

///","138","","3602","True","True","False","","170","2.54.48.27","0","35474","תענית|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);