var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=34955;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("34955","0","מצוה לקדש ע"פ הראיה","28/05/14 17:35","כח אייר","תשע"ד","17:35","daniel","בס"ד

שלום. למה הגמ' לא שאלה שאם יש מצוה ע"פ הראיה אז גם שלא בזמן הבית יצאו על שאר החודשים?","452","","3628","True","True","False","","934","82.102.141.192","0","0","ראש השנה|כ ע"א",""),new Message("34957","34955","ראה רש"י ד"ה "שבהם שלוחים" דף כא:","28/05/14 18:29","כח אייר","תשע"ד","18:29","אור חדש","","458","","3628","False","True","False","","89","95.86.90.29","0","34955","ראש השנה|כ ע"א",""),new Message("34972","34957","תודה, אבל עדיין..","29/05/14 11:21","כט אייר","תשע"ד","11:21","daniel","בסופו של דבר זו היא קושיית הגמרא בהמשך, אבל עכשיו כשאנחנו בהבנה שטעם החילול הוא משום קידוש ע"פ ראיה, למה דוקא ניסן ותשרי?
מה שרש"י מסביר שם זה לפי ההבנה שהחילול היה בגלל קרבן, ועכשיו רק נשאר תקנת המועדות.","452","","3627","True","True","False","","96","82.102.141.208","0","34955","ראש השנה|כ ע"א",""),new Message("34977","34972","הבנתי אחרת את רש"י","29/05/14 11:48","כט אייר","תשע"ד","11:48","אור חדש","אני מודה שגם לא לגמרי הבנתי את שאלתך כנראה, אולי תנסה לבררה יותר.
עכ"פ בהבנת רש"י לדעתי הוא מוסיף את החלוקה החסרה בגמרא באומרו:
ומן התורה מחללין על כולן אבל רבנן אסרו לפי שאין תיקון המועדות תלוי בהם ולא איכפת למלאן ולחסרן ע"פ עדים.
היינו הקידוש עפ"י ראיה כשלעצמו הינו טעם מספיק לחילול השבת לפי דין תורה
אומנם חכמים (ריב"ז) תיקנו לכבוד השבת שלא לחללה רק לצורך קידוש שאין לו באמת שום נ"מ בין אם לצורך קורבן או לתיקון המועדות- כל זה מדרבנן וכסייג לשמירת השבת ולא דין בדיני דאורייתא שעליהם הדיון אצלינו.","458","","3627","True","True","False","","119","213.151.51.67","0","34955","ראש השנה|כ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);