var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=34901;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("34901","0","שכבר נגזרה גזרה","27/05/14 16:48","כז אייר","תשע"ד","16:48","הודו_כי_טוב","רשום שגזרה שנגזרה על ציבור לא מתבטלת
אז איך הגזרה שנגזרה על נינווה העיר התבטלה ?","207","","3628","True","True","False","","999","79.180.52.86","0","0","ראש השנה|יח ע"א",""),new Message("34904","34901","ג' תשובות","27/05/14 18:06","כז אייר","תשע"ד","18:06","דוד כוכב","מדברי הגמרא עולים שני תירוצים:
וגזר דין דצבור מי מיקרע? והא כתוב אחד אומר כבסי מרעה לבך, וכתיב כי אם "תכבסי בנתר ותרבי לך ברית נכתם עונך לפני, מאי לאו כאן - קודם גזר דין, כאן - לאחר גזר דין? - לא, אידי ואידי לאחר גזר דין, ולא קשיא; כאן - בגזר דין שיש עמו שבועה, כאן - בגזר דין שאין עמו שבועה".
מהמילים "אידי ואידי לאחר גזר דין" מובן שאם בנינוה היה לפני גזר דין, יכול היה להקרע.
וגם אם אחר גזר דין, בנינוה לא היה עמו שבועה.
תרוץ שלישי כדברי התוספות מסכת תענית דף יד ע"ב: "בני נינוה הוו יחידים"..","125","","3628","True","True","False","","253","95.86.70.15","0","34901","ראש השנה|יח ע"א",""),new Message("34918","34901","גזרה בדם או גזרה בטיט","27/05/14 23:05","כז אייר","תשע"ד","23:05","עם הארץ","המדרש במגילת אסתר פרשה ז אות יח
בשעה שנגזרה הגזרה על היהודים התגלה אליהו למרדכי וגילה לו אודות הגזרה.
שאל מרדכי את אליהו אם הגזרה חתומה בדם או בטיט, שגזרה בטיט תפילתו נשמעת משא״כ בדם. השיב אליהו למרדכי שהגזרה חתומה בטיט,לכן נכתב ״ וילבש שק ויתענה״","248","","3628","True","True","False","","1532","74.233.242.176","0","34901","ראש השנה|יח ע"א",""),new Message("34905","34904","יחיד נקרע??","27/05/14 19:41","כז אייר","תשע"ד","19:41","רועי אלימלך","לפי הפירוש של התוס' קשה הלא גזר דין של יחיד לא נקרע? (לדעת ר"א)","359","","3628","True","True","False","","192","212.199.71.246","0","34901","ראש השנה|יח ע"א",""),new Message("34926","34904","מנין שבני נינוה הוא יחידים?","28/05/14 05:40","כח אייר","תשע"ד","05:40","קותי","צריך מקור בלתי תלוי בחז"ל שאכן היו יחידים.","217","","3627","True","True","False","","479","79.177.39.57","0","34901","ראש השנה|יח ע"א",""),new Message("34925","34905",""גזר דין דיחיד תנאי היא"","28/05/14 02:37","כח אייר","תשע"ד","02:37","דוד כוכב","","125","","3627","False","True","False","","165","95.86.70.15","0","34901","ראש השנה|יח ע"א",""),new Message("36249","34918","וראיה לכך "לאבדם " - לא בדם (בשם הגר"א)","24/07/14 01:56","כו תמוז","תשע"ד","01:56","אלעד סטופל","","282","","3570","False","True","False","","294","95.86.108.203","0","34901","ראש השנה|יח ע"א",""),new Message("34988","34926","השאלה היא כללית","29/05/14 18:01","כט אייר","תשע"ד","18:01","דוד כוכב","מה הגדר של יחיד ושל רבים.","125","","3626","True","True","False","","141","95.86.70.15","0","34901","ראש השנה|יח ע"א",""),new Message("35001","34926","בני נינוה יחידים","30/05/14 10:21","א סיון","תשע"ד","10:21","הכהן","מדוע חז"ל אינם מקור מספיק.
אמנם עצם הדברים פשוטים שבני נינוה נחשבים כיחידים כמו שהגמ' אומרת שיורדי האניות נחשבים כיחידים ומדובר גם כשהם ציבור גדול, כי ציבור צריך שם מסויים כגון שבט וכד' ואם לא זהו הרבה יחידים. ויש דיעות שדוקא צרה של כלל ישראל נחשבת צרת רבים לענין תענית למשל אך צרות של ציבורים מכלל ישראל כשמתענים עליהם אין זה אלא תענית יחידים.
אמנם בעצם הדמיון שדימה הרב דוד כוכב לכאן נראה כי אין זה דומה כלל, כי שם מדובר לגבי בקשת גשמים שצריך לקבוע נוסח לכלל ישראל ובזה אמרינן דאף עיר או מדינה שלמה אינה חשובה ציבור אלא אזלינן בתר כלל ישראל. אך לענין מעלת ציבור שיוכלו לבטל גזר דינם, י"ל דנחשבים כציבור. וגם י"ל בפשיטות שמדינה שלמה של גויים נחשבת ציבור, ודוקא בני נינוה היהודים לא חשיבי ציבור משום שאינם אלא חלק קטן מעם ישראל.","453","","3625","True","True","False","","159","212.76.121.99","0","34901","ראש השנה|יח ע"א",""),new Message("34989","34988","מי שתרץ שיש דין יחיד ורבים","29/05/14 19:38","כט אייר","תשע"ד","19:38","קותי","אמור להיות מודע להבדל מתי קבוצת אנשים מוגדרת כיחידים ומתי אולי אותה קבוצת אנשים מוגדרת כרבים או כציבור.

לכן השאלה אינה כללית אלא ממוקדת באנשי ניננוה","217","","3626","True","True","False","","492","79.177.39.57","0","34901","ראש השנה|יח ע"א",""),new Message("34994","34989","ראה שם","30/05/14 02:05","א סיון","תשע"ד","02:05","דוד כוכב","מדובר בענין אחר. אני שאלתי את אותו הלשון כדי להציע תירוץ נוסף לענייננו.","125","","3625","True","True","False","","188","95.86.70.15","0","34901","ראש השנה|יח ע"א",""),new Message("35010","35001","חז"ל הם מקור נאמן בהחלט","30/05/14 15:28","א סיון","תשע"ד","15:28","קותי","אבל הם לא אמרו שאנשי נינווה נחשבים כיחידים
צריך מקור שאנשי נינווה הם יחידים ואז ליחס אליהם את מאמר חז"ל
התורה אמרה שאנשי סדום הם כציבור שהרי מעטים יכלו להציל את כל העיר
דרכי התשובה של אנשי נינווה היתה כיחידים ולכן נידונים כיחידים.
למה לומר בפשיטות ....
יש פסוק
עמוס פרק א
(יא) כֹּה אָמַר יְקֹוָק עַל שְׁלֹשָׁה פִּשְׁעֵי אֱדוֹם וְעַל אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ
השאלה מה גדרי הפסוק האם עם שהוגדר ע"י הקב"ה ? העם עם בעל זהות לאומית מוקרת? וכדומה","217","","3625","True","True","False","","679","79.177.39.57","0","34901","ראש השנה|יח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);