var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=34873;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("34873","0","יכבוש עוונותינו","26/05/14 19:00","כו אייר","תשע"ד","19:00","תניא מנחם","ר' אליעזר אומר יכבוש משמע יכביד את הכף של הזכויות כך שהזכויות יכריעו אולם בפסוק שמובא כסימוכין נאמר במיכה לכאורה הפוך.. 'יכבוש עווניותינו' ולא יכבוש (כף)זכויותינו..?","388","","3625","True","True","False","","846","84.110.153.170","0","0","ראש השנה|יז ע"א",""),new Message("34878","34873","כיבוש העוונות נעשה בכבישת כף הזכויות","27/05/14 00:32","כז אייר","תשע"ד","00:32","דוד כוכב","כיבוש (=הניצחון על) העוונות נעשה בכבישת (=דריסת) כף הזכויות.
גם כיבוש (=הסתרת) העוונות נעשה בכבישת (=דריסת) כף הזכויות.","125","","3624","True","True","False","","119","95.86.70.15","0","34873","ראש השנה|יז ע"א",""),new Message("34886","34873","יכבוש עוונותינו - קושיית הטורי אבן","27/05/14 08:58","כז אייר","תשע"ד","08:58","בתר ממוצע","בטורי אבן אכן העיר שאין מובן הסבר רש״י לראיית רבי אליעזר שכן משמעות הפסוק שכובש את העוונות ואילו לרש״י ״כובש את הזכויות״ כדי להכריע את העוונות.

אומנם רש״י נשמר מקושיה זו במה שביאר ד״ה יכבוש כלומר יכריעו בו והיינו שלא כובש את העוונות עצמם אלא מטה את כף הזכות כדי להכריע את העוונות.

אלא תמה הטורי אבן שפירוש זה אינו משמע בלשון הפסוק והעיקר חסר מן הספר.

אולם לפירוש רש״י בערכין מיושב שלדעת רבי אליעזר אכן כובש את העון עצמו.

״״״״״״״״״","138","","3624","True","True","False","","250","2.55.112.208","0","34873","ראש השנה|יז ע"א",""),new Message("34992","34886","לענ"ד הט"א לא נשאר בקושיא. ראה 5","29/05/14 22:02","כט אייר","תשע"ד","22:02","יהודי_קדום","שורות אחרונות בספר מ-"ונ"ל..." כיצד הט"א מסכם.

מצורף צילום הדף.


"...ונ"ל הא דלא פירש"י הכי להאי כובש דר"א אעוונות קאי שמסתירין דא"כ היינו דתנא דבי ר"י דאמר מעביר ראשון ראשון למאי דפי' רש"י בסמוך וה"ל להגמ' למימר תנא דבי ר"י לסיוע לר"א כדרך הגמ' לומר כן בכל מקום כה"ג לפיכך פי' כובש דר"א אכף של זכות:"","233","jpg","3622","True","True","False","","168","79.179.63.184","0","34873","ראש השנה|יז ע"א","0-jpg")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);