var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=34688;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","46"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("34688","0","מדוע תנא דידן לא שנה "לנדרים"?","19/05/14 23:03","יט אייר","תשע"ד","23:03","שאינו יודע לשאול",":ולירקות:
תנא לירקות ולמעשרות ולנדרים לירקות מאי נינהו מעשר ירק...
ותנא דידן תנא דרבנן וכל שכן דאורייתא.


במשנה מוזכר רק "לירקות",
בברייתא מוזכר גם "ולמעשרות ולנדרים"
הגמרא מבארת מדוע התנא של המשנה לא שנה "למעשרות",
אך מה הסיבה שהתנא של המשנה לא שנה "לנדרים"?","48","","3632","True","True","False","","1055","77.126.94.82","0","0","ראש השנה|יב ע"א",""),new Message("34699","34688","כי "בהפסקה לא קא מיירי'"","20/05/14 12:13","כ אייר","תשע"ד","12:13","יהודי_קדום","תוס' דף יב. ד"ה 'ולירקות ולנדרים' : " ומתניתין דלא קתני לנדרים בהפסק' לא מיירי כדפרישית לעיל (דף ז. בד''ה בהפסקה) גבי ולעיבורים:" ע"כ. (יושם לב לשינוי/קיצור לשון בד"ה ביחס למשנה).

תוס' דף ז. ד"ה 'בהפסקה לא קא מיירי' " לקמן (ד' יב.) גבי אחד בתשרי ר''ה לירקות ולא קתני לנדרים כדקתני בברייתא משום דמתניתין בהפסקה לא קא מיירי:" (ונ"ל שזו שאלת כבודו).

כנ"ל לפרש:
בדף ז. למדנו שם מהברייתא שא' בניסן הוא ר"ה לעיבורין אע"פ שהתנא לא הזכיר ר"ה לעיבורין, כלומר, התנא לא מזכיר במשנה " ר"ה לעיבורין" משום שהתנא הביא רק התחלות של זמן, שנה, ראשי שנים ממש ("בהתחלה קמיירי")- ואילו ר"ה לעיבורין, החל בא' ניסן, אינו תחילת הזמן להכרזה על עיבור השנה הבאה (שהרי למדנו שעיבור השנה נעשה לאחר ראש השנה) אלא הוא סוף הזמן הנתון לבי"ד להכריז על השנה החולפת כמעוברת ("בהפסקה לא קמיירי").

ואם ניישם את התוס' , בהתאמה, לדף יב: נקבל:
הברייתא אומרת: " ת''ר המודר הנאה מחבירו לשנה מונה שנים עשר חודש מיום ליום ואם אמר לשנה זו אפילו לא עמד אלא בעשרים ותשעה באלול כיון שהגיע יום אחד בתשרי עלתה לו שנה"
ההלכה האחרונה של הברייתא מתארת מקרה בו עולה שנה אף אם האדם נודר בכ"ט באלול, הוא היום האחרון של השנה, משום שכל כוונתו בנדר זה הייתה לצער את עצמו ואת זה קיים בפרק זמן זה שהוא הזמן (יום אחד) שנשאר עד סוף הזמן, סוף השנה, ו"בהפסקה לא קמיירי" התנא, ולכן לא שנה "לנדרים". כנ"ל.","233","","3631","True","True","False","","155","79.180.185.196","0","34688","ראש השנה|יב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);