var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=34214;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","30"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","10")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("34214","0","הדיוקים להיום","27/04/14 08:55","כז ניסן","תשע"ד","08:55","אלף בית רשי","כאן","278","","3654","True","True","False","","993","70.55.65.138","0","0","ביצה|כח ע"ב",""),new Message("34218","34214","תגובה על הערה ברש"י בענין חכם רואה לעצמו","27/04/14 13:18","כז ניסן","תשע"ד","13:18","הכהן","בדברי רש"י מדוייק דאין האיסור להראות הסכין ביו"ט אלא על הטבח דדוקא אצלו שייך הטעם שנראה דהולך למוכרו באטליז, וכ"כ האו"ז, וכבר עמד בזה אחד מחברי הפורום שיחי'. וצ"ב לפ"ז אמאי אין יכול החכם עצמו לראות את הסכין אלא בביתו, והא בפשיטות החכם אינו טבח. ומש"כ שיש לומר דרש"י ס"ל נמי לטעם הרי"ף דאיכא חשש שמא יוליך חוץ לתחום אי"ז משמע כלל ברש"י, דאמאי הוצרך להמציא טעם נוסף משום דאוושא מילתא וכו'.
ונראה לבאר בדעתו, דהחידוש בהא דחכם רואה לעצמו ומשאיל לאחרים, דלא נימא דכיון דראה והשאיל חשיב כאילו באו ושאלוהו, ואיירי במשאיל לטבח דהוה אסור אם היה בא לשאול את החכם. וע"ז אמרה הגמ' דכיון דהחכם ראה מעצמו, ואח"כ השאיל לטבח - שרי. וע"ז כתב רש"י דזהו דוקא אם רואה בביתו, אך אם רואה בשוק ומשאיל לטבח אסור משום דנראה דהטבח הולך למכור באטליז.","453","","3654","True","True","False","","75","95.86.91.141","0","34214","ביצה|כח ע"ב",""),new Message("34234","34214","מקח וממכר בשבת","28/04/14 11:06","כח ניסן","תשע"ד","11:06","הכהן","בענין השינוי בדברי רש"י ראיתי דברים נחמדים בספר דברי ירמיהו [מגדולי הונגריה לפני כמאה וחמשים שנה] ואצרפם בקובץ נפרד.
בעצם האיסור יש להבין מדוע לא נכתב איסור זה במפורש בשום מקום במשנה. וגם טעם האיסור לא נזכר להדיא ורש"י כתב שני טעמים והרמב"ם פכ"ג הי"ג מהל' שבת כתב דזהו משום שיבוא לכתוב. ומדוע לא כתבה הגמ' את הטעם, ורק בפרק השואל במסכת שבת כתבה הגמ' דאסור לומר הלויני שמא יבוא לכתוב.","453","docx","3653","True","True","False","","74","95.86.91.141","0","34214","ביצה|כח ע"ב","0-docx"),new Message("34246","34214","איך אני מגיע?","28/04/14 12:59","כח ניסן","תשע"ד","12:59","הכהן","איך מגיעים לדיוקים של הימים הקודמים","453","","3653","True","True","False","","42","95.86.91.141","0","34214","ביצה|כח ע"ב",""),new Message("34248","34214","מוקצה בשפוד","28/04/14 13:15","כח ניסן","תשע"ד","13:15","הכהן","מש"כ לרש"י דמוקצה מחמת מיאוס הוא כן מבואר בדבריו אך לא הבנתי איך יישבת קו' התוס' מהגמ' שבת דמבואר התם דרבינא לית ליה מוקצה מחמת מיאוס.
ובמש"כ לבאר מש"כ רש"י דמטלטלו מהר דהיינו קודם שנתייבש. אין נראה כלל מרש"י שזו כוונתו, דמדבריו משמע להדיא דבא להגביל את הטלטול ולומר דדוקא מהר מותר לטלטל. וגם דבטור מבואר דאיירי בשפוד חד פעמי שאין לו תורת כלי, וע"ז הביא הבית יוסף את דברי רש"י דמותר לטלטלו רק מהר כלאחר יד. ובהבנת דברי רש"י באמת צ"ב. וי"ל דבאמת אין צריך כאן ממש כלאחר יד, דהא מחזיק את השפוד בידו, אלא דכיון דזורקו מהר לקרן זוית לא כדרך אדם המטלטל חפץ לשימוש אלא כדרך שזורק מכשול כדי שלא יכשלו בו אנשים, חשיב כטלטול מן הצד.","453","","3653","True","True","False","","87","95.86.91.141","0","34214","ביצה|כח ע"ב",""),new Message("34219","34218","גם אני סבור כך","27/04/14 15:33","כז ניסן","תשע"ד","15:33","אלף בית רשי","וכוונתי על האיסור לעשות כך "לא בביתו" בגלל הרואים ,ואנסה לפרט בדברי עצמם עוד, לגבי שיטת הריף כתבתי אולי","278","","3654","True","True","False","","179","70.55.65.138","0","34214","ביצה|כח ע"ב",""),new Message("34253","34246","בבקשה","28/04/14 13:32","כח ניסן","תשע"ד","13:32","לינקוש","כאן","58","","3653","True","True","False","","159","192.115.90.150","0","34214","ביצה|כח ע"ב",""),new Message("34254","34248","יש מקום לעיין בשיטת רבינא בממ"מ","28/04/14 14:52","כח ניסן","תשע"ד","14:52","אלף בית רשי","(שבת קנז ע"א)אין מבקעין עצים מן הקורות ולא מן הקורה שנשברה ביו''ט רבי יוחנן ההוא כרבי יוסי בר יהודה מתני לה תא שמע מתחילין בערימת התבן אבל לא בעצים שבמוקצה התם בארזי ואשוחי דמוקצה מחמת חסרון כיס אפילו רבי שמעון מודה ת''ש אין משקין ושוחטין את המדבריות אבל משקין ושוחטין את הבייתות ר' יוחנן סתמא אחרינא אשכח ב''ש אומרים מגביהין מעל השלחן עצמות וקליפין וב''ה אומרים מסלק את הטבלה כולה ומנערה וא''ר נחמן אנו אין לנו אלא ב''ש כרבי יהודה וב''ה כר''ש פליגי בה רב אחא ורבינא חד אמר בכל השבת כולה הלכה כר''ש לבר ממוקצה מחמת מיאוס ומאי ניהו נר ישן וחד אמר במוקצה מחמת מיאוס נמי הלכה כר''ש לבר ממוקצה מחמת איסור ומאי ניהו נר שהדליקו בה באותה שבת אבל מוקצה מחמת חסרון כיס אפילו ר''ש מודה דתנן כל הכלים ניטלין בשבת חוץ ממסר הגדול ויתד של מחרישה:","278","","3653","True","True","False","","194","70.55.65.138","0","34214","ביצה|כח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);