var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=34073;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","46"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("34073","0","בָּרוּךְ אֲדֹנָי יוֹם יוֹם","16/04/14 00:45","טז ניסן","תשע"ד","00:45","דוד כוכב","מה בדיוק דרש הלל מהפסוק?

על כך כאן.","125","","3673","True","True","False","","819","95.86.125.208","0","0","ביצה|טז ע"א",""),new Message("34079","34073","תודה","16/04/14 22:22","טז ניסן","תשע"ד","22:22","עלי","תודה עבור דברי התורה בקישורים השונים. לו לא קראתי היה הדבר כאבד ממני.
מה יקרו דברי הרב. יישר !
ובאמת צ"ע יסוד מחלוקתם, מדוע שמאי עשה הכל לכבוד שבת והלל כל מעשיו לש"ש, מה מחלוקתם ?
אחת הדרכים להסתכל על המחלוקת מבוססת על הפסוק בתהלים 'סור מרע ועשה טוב'.
לשיטת שמאי ה'סור מרע' אין לו ערך עצמי אלא עד כמה שהוא משמש ל'עשה טוב', ואילו להלל גם ה'סור מרע' יש לו ערך עצמי ובעצמו הוא מבחינה מסוימת 'עשה טוב'.
בחסידות ובקבלה מקובל ( עד כמה שהשגתי מגעת...) שבעולמות הרוח העליונים אין כלל רע אלא רק בעולמנו - עולם העשיה, ושמאי כיוון כל מעשיו לעולמות אלו ואילו הלל סבר שגם לעולם העשיה יש לכוון כי הקב"ה מבקש לעשות לו דירה דווקא בעולם זה,
השבת היא בחינה של עולמות עליונים ובהם אך טוב וחסד וששת ימי המעשה הם עוה"ז והיות שאין להם ערך עצמי לכן עשה הכל לכבוד שבת בניגוד להלל. וכן בשאר המעשים שהביא הרב כוכב ( ויש הסברים נוספים רבים : גשמיות לעומת רוחניות, מבט עליון לעומת תחתון, בכח לעומת בפועל, וכבר צוין בעבר למאמרו הנפלא על מחלוקות ב"ש וב"ה של הרב זוין זצ"ל ). זה גם ההבדל ביניהם בעת שבא לפניהם גר להתגייר, ששמאי דחאו באמת הבניין, כי לעמוד על רגל אחת אי אפשר, היינו 'סור מרע' לבד או 'עשה טוב' לבד כי שניהם כאחד כי הסור מרע משמש לעשה טוב, ואילו הלל שסבר שגם לסור מרע יש ערך עצמי, הרי הוא קודם לעשה טוב, לכן לימדו על רגל אחת זו, והוסיף שהרגל השנית נועדה להליכה ולהתקדמות - ואידך זיל - לך - גמור.
ומן הסתם שניסוחי להסבר אינו מושלם כלל ויש לשפצו אך הזמן קצר והמבין יבין ודי לחכימא. ברם ראוי אולי לרב כוכב או להראל שפירא או מלומד אחר, לסכם עבור הקוראים כאן פעם את כל העניין בכל דרכי ההסבר האפשריים מכל המקורות !","209","","3673","True","True","False","","170","212.76.101.36","0","34073","ביצה|טז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);