var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=3407;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("3407","0","בקשה להסבר דברי רבי רבי חייא","13/08/10 10:17","ג אלול","תש"ע","10:17","שאינו יודע לשאול","והחנוני על פינקסו כו': תניא אמר רבי טורח שבועה זו למה א''ל ר' חייא (בר אבא) תנינא שניהם נשבעין ונוטלין מבעל הבית קיבלה מיניה או לא קיבלה מיניה...

רש"י: טורח שבועה זו למה. ששניהן באין לבית דין שתצא שבועת שוא מביניהם ולא פירש (לי) רבי מאי סבירא ליה אי נוטלין בלא שבועה כבן ננס או יפסיד חנוני בשבועת פועלים: תנינא שניהם נשבעין ונוטלין. כבר שנית לנו וסתמת במשנה שניהן נשבעין ונוטלין: קיבלה מיניה. רבי מר' חייא והדר ביה או לא:

אני לא כל כך מצליח להבין מה קורה כאן.
יש את רבי (סתם משנה?) במשנה ויש את רבי בברייתא.
מישהו יכול להסביר בבקשה את המהלך?
תודה מראש","48","","5006","True","True","False","","1099","192.118.11.120","0","0","שבועות|מז ע"ב",""),new Message("3410","3407","סתם משנתינו היא כדעת רבי חייא","13/08/10 15:12","ג אלול","תש"ע","15:12","דוד כוכב","רבי סבר בתחילה או כדעת בן ננס או כאפשרות שלישית. ומנסה הגמרא להבין האם לבסוף חזר בו.
קורה שסתם משנה אינה כדעת רבי, ודעת רבי עצמו אפילו לא מוזכרת במשנה.
למשל, אמרו במשנה במסכת סנהדרין דף לב ע"א: "דיני ממונות, הטמאות והטהרות - מתחילין מן הגדול". ואילו בדף לו ע"א: "שאני מניינא דבי רבי, דכולהו מנינייהו מן הצד הוו מתחלי".","125","","5006","True","True","False","","99","213.151.35.166","0","3407","שבועות|מז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);