var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=34041;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","44"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("34041","0","שאלה בפשט הגמרא אליבא דרש"י","12/04/14 23:48","יב ניסן","תשע"ד","23:48","שאינו יודע לשאול","משנה:
ב''ה אומרים ... המלח במדוך של עץ (רש"י: שנוי בעי אבל סגי בהאי שנוי זוטא).

גמרא:
אמר שמואל כל הנדוכין נדוכין כדרכן ואפילו מלח (תוס' [וכך משמע מרש"י]: בלא שנוי) והא אמרת מלח בעיא שנוי הוא דאמר כי האי תנא דתניא...

א''ל רב אחא ברדלא לבריה כי דייכת אצלי אצלויי ודוך (רש"י: הטה המדוכה על צדה דסבר כשמואל דאמר נידוכת כדרכה במדוך של אבן ומיהו שנוי זוטא בעי לשנויי).

מדוע רש"י מבאר ד"סבר כשמואל" - ולא ד"סבר כב"ה דמתניתין"?","48","","3671","True","True","False","","1007","84.228.144.111","0","0","ביצה|יד ע"א",""),new Message("34043","34041","נ״ל שמשום שהלכה למעשה כשמואל מול","13/04/14 09:18","יג ניסן","תשע"ד","09:18","יהודי_קדום","המשנה רש"י אמר כן. וודאי צ״ע.","233","","3670","True","True","False","","111","37.26.147.166","0","34041","ביצה|יד ע"א",""),new Message("34058","34041","יש פה ג' דרגות בשינוי","14/04/14 10:46","יד ניסן","תשע"ד","10:46","דוד כוכב","מדוך של עץ האמור במשנה הוא זוטא טפי מאשר פך ועץ הפרור.
ולדעת שמואל אין צורך אפילו בשינוי שיהיה של עץ, אבל צריך את השינוי הקטנטן של הטייה.","125","","3669","True","True","False","","94","95.86.125.208","0","34041","ביצה|יד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);