var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33963;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","54")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33963","0","האם הלכה כראב"י לגבי אפרוח שזה עתה בקע?","07/04/14 01:25","ז ניסן","תשע"ד","01:25","איתן","תנו רבנן אפרוח שנולד ביום טוב - אסור. רבי אליעזר בן יעקב אומר: אף בחול אסור, לפי שלא נתפתחו עיניו
כמי ההלכה?
תוס' כתבו בעמ' א', על דברי ר' יוחנן שמתיר באכילה אפרוח שבקע ביו"ט מהביצה - אפרוח שנולד בי''ט וכו'. נראה לומר דאתרמי שנפתחו עיניו היום דאי לא נפתחו עיניו קי''ל דאפילו בחול אסור: כלומר תוס' פוסקים כראב"י.
אבל הרי"ף (חולין ס"ד: - דף כ"ב ע"ב בדפי הרי"ף) פסק כחכמים. וכ"פ הרמב"ם פ"ג ממאכלות אסורות ה"י. גם הר"ן ובעל המאור על הרי"ף כאן בביצה הביאו זאת, והסביר הר"ן שאם ר' יוחנן מתיר לאוכלו בו ביום - מכאן שמדובר שלא נפקחו עיניו, שכך הוא על הרוב.

סברת התוספות היא כנראה כי "משנת ראב"י קב ונקי", (יבמות ל"ז ע"ב), והלכה כמותו - לא רק במשנה אלא גם בבריתא.
ודעת הרי"ף - הסביר שם הר"ן בחולין שגם הרי"ף מסכים שהכלל "משנת ראב"י קב ונקי" חל גם בברייתות, כפי שמוכח ביבמות שם, אלא שהיות ור' יוחנן כאן בביצה נוקט כרבנן - סימן שכאן אין הלכה כראב"י.
ודעת הרמב"ם - כתבתי בעבר מאמר בו אני מראה לענ"ד כי דעת הרמב"ם שהכלל הזה שהלכה כראב"י לא חל בברייתות.","123","","3678","True","True","False","","1350","95.86.64.203","0","0","ביצה|ו ע"ב",""),new Message("33964","33963","קב ונקי! יישר כוח!","07/04/14 05:02","ז ניסן","תשע"ד","05:02","יהודי_קדום","","233","","3678","False","True","False","","168","79.176.133.52","0","33963","ביצה|ו ע"ב",""),new Message("33971","33963","ק"ב ונקי","07/04/14 12:04","ז ניסן","תשע"ד","12:04","דוד כוכב","רא"ש מסכת עירובין פרק ד סימן ב:
"ואף על גב דקי"ל משנת ר"א בן יעקב קב ונקי בהא לית הלכתא כוותיה כיון דרב פפא סבר כרבנן דשרו במקומן במזיד. ושמא זאת אינה מן המנין ק"ב. כי כתב ר"ח ז"ל מפי הקבלה דבק"ב דברים הלכה כמותו ותו לא".","125","","3678","True","True","False","","222","95.86.121.44","0","33963","ביצה|ו ע"ב",""),new Message("33972","33971","י"כ, ודלא כרש"י ביבמות מט: "בכל מקום...","07/04/14 13:05","ז ניסן","תשע"ד","13:05","יהודי_קדום","רש"י ביבמות מט:
"משנת רבי אליעזר ב''י קב ונקי. קב מדה קטנה כלומר במקומות מועטים הוא נזכר במשנה [או בברייתא]: ונקי. בכל מקום שנזכר הלכה כמותו".

אז לפי מה שכתבתי על דברי הרב איתן "קב ונקי" הלך ראשי אחר רש"י ואף על גב דקי"ל משנת הרא"ש...

ומה שהביא דומה למה שהביא הרב איתן: "...אלא שהיות ור' יוחנן כאן בביצה נוקט כרבנן - סימן שכאן אין הלכה כראב"י."

(נזכיר שבעיקרו הביטוי "קב ונקי" משמש גם בלשון ימינו להביע אמירה מועטת במילים אבל באיכות גבוהה: "קצר וקולע").
.","233","","3678","True","True","False","","207","79.176.133.52","0","33963","ביצה|ו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);