var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33700;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","56"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33700","0","מנין","14/03/14 11:42","יב אדר ב","תשע"ד","11:42","עלי","ש'מן לישנא דמזוני הוא דכתיב {דניאל א-ה} וימן להם המלך וגו'' והרי אפשר שמשמעות הכתוב בפסוק היא כמו בפסוק 'וימן ה' דג דגול לבלוע את יונה' ביונה ב,א, כלומר שה' זימן דג לבולעו ( וא"כ יונה היה ה'מזון' ולא הדג... ) ?","209","","3700","True","True","False","","935","194.114.146.227","0","0","סוכה|לט ע"א",""),new Message("33702","33700","כך הרגילות","14/03/14 12:22","יב אדר ב","תשע"ד","12:22","דוד כוכב","כשהגמרא אומרת: "מאי משמע דהאי [...] לישנא ד..." אין המדובר תמיד בפירוש הכרחי, אלא בפירוש אפשרי באותו מקור, ואותו פירוש תואם את פירוש הביטוי שהגמרא עוסקת בו.","125","","3700","True","True","False","","177","95.86.68.120","0","33700","סוכה|לט ע"א",""),new Message("33705","33702","אבל ראה באבן עזרא","14/03/14 16:11","יב אדר ב","תשע"ד","16:11","עלי","שמפרש בדניאל שמשמעות וימן היא חילק מנה ( כמו 'מנה אחת אפים' בשמואל א א ), ואמנם מדובר בלחם ומזון אך אין הכוונה 'ויפרנס' כרש"י אלא בחלוקת הלחם למנות.
ומזלנו שלא ציטטתי מהפסוק ההמשכי ביונה 'וימן הא-לקים תולעת' כי לא נעים למצוא תולעת במזון ( ועוד פחות, חצי תולעת בחצי תפוח )...
ונראה שחז"ל מעדיפים לעתים בכוונה דרשה הרחוקה מפשט הכתוב ( כדי שיידע הלומד את השוני ביניהם ? ).","209","","3700","True","True","False","","143","95.86.78.101","0","33700","סוכה|לט ע"א",""),new Message("33707","33705","'לעתים - מעדיפים בכוונה'?","14/03/14 16:27","יב אדר ב","תשע"ד","16:27","דוד כוכב","יש סתירה פנימית בדבריך. כיון שזה רק לעתים, הרי שבדרך כלל פשט המקרא שהובא פשוט, מכאן שהם אינם מעדיפים בכוונה פירוש אחר נוסף.

מסכת שבת דף פח ע"ב:
אמר רבי יוחנן: (תהלים סח, יב) אֲדֹנָי יִתֶּן אֹמֶר הַמְבַשְּׂרוֹת צָבָא רָב - כל דיבור ודיבור שיצא מפי הגבורה נחלק לשבעים לשונות.
תני דבי רבי ישמעאל: [ירמיהו כג, כט: הֲלוֹא כֹה דְבָרִי כָּאֵשׁ נְאֻם ה'] וּכְפַטִּישׁ יְפֹצֵץ סָלַע, מה פטיש זה נחלק לכמה ניצוצות - אף כל דיבור ודיבור שיצא מפי הקדוש ברוך הוא נחלק לשבעים לשונות.
מסכת סנהדרין דף לד ע"א:
אמר אביי: דאמר קרא: (תהלים סב, יב) אַחַת דִּבֶּר אֱלֹהִים שְׁתַּיִם זוּ שָׁמָעְתִּי כִּי עֹז לֵאלֹהִים - מקרא אחד יוצא לכמה טעמים, ואין טעם אחד יוצא מכמה מקראות.
","125","","3700","True","True","False","","124","95.86.68.120","0","33700","סוכה|לט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);