var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33672;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","67"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33672","0","הדס עומד להרחה, מין במינו אינו חוצץ","12/03/14 11:06","י אדר ב","תשע"ד","11:06","עלי","לכן מותר בשבת להריחו.
ברם קשה, הרי בד"כ כדי לחוש בריחו הדל של עלה ההדס צריך למוללו בידיים, כמו שעושים בעלי הדסים של הבדלה ( ולא הפרח עומד להרחה ! ), והרי הוא מוקצה ?
מין במינו אינו חוצץ.
האם תמיד ? מותר להניח תפילין על גבי בגד עור ?
לעתים מאחורי כלל או הסבר פשוט מסתתר הגיון שאינו מוסבר אבל עדיין הדברים אינם ברורים דיים.
אני מוכרח להודות שלעתים קרובות ההסברים הניתנים בגמרא נראים לי קלושים, חלשים, ולעתים ההגיון שבהם יכול להיות לגבי מוטל בספק ואפילו הפוך. אין לי בעיה מעשית עם זה.אנו מקיימים הלכה למעשה של מצוות ככתוב בשו"ע, ויכול להיות שההגיון שלי הוא ההפוך. אבל הלימוד אינו מובן וההסברים הניתנים אינם מספקים. יתכן שהבעיה היא דווקא בפירושים שהינם שטחיים מדי, ואין זה דומה ללמוד עם מורה ומגיד שיעור ללומד בעצמו.
אשמח לדעת האם הבעיה היא אישית שלי או כללית.","209","","3704","True","True","False","","888","194.114.146.227","0","0","סוכה|לז ע"א",""),new Message("33673","33672","לענ"ד הבעיה היא כללית","12/03/14 13:17","י אדר ב","תשע"ד","13:17","תניא מנחם","ורב השאלות שאנחנו מעלים פה או בנינו לבין עצמנו - אנחנו מוצאים את זה בראשונים-אחרונים ובחלק אנחנו מחדשים חידושים :)
כמו כן, יכול להיות שהסביבה התרבותית, אינטרקציה, טכנולוגיה, מאפיינים התנהגותים ודברים בפועל היו שונים. יש כאלה שאף אומרים שהשתנו הטבעיים במהלך השנים.
אל לך לחשוש ולשאול ואף חובתך. כמו שאתה אומר אנחנו כפופים לפוסקים ולהלכה. אבל גם יש התפתחויות בהלכה וניתן לראות הרבה פעמים שההלכה לכאורה כתובה במשנה ברורה,התפתחה לאור דיוקים וראיות שמצאו חז"ל, תוך שמראים צריך לקחת א-ב-ג בחשבון ולכן הדין יהיה שונה.
תחפש חקירה בגוגל של אתר עולמות.ובכלל בשו"תים של אחרונים וראשונים כאחד
וכמובן שניתן עוד להרחיב בנושא. ואכמ"ל.","388","","3704","True","True","False","","77","93.172.198.48","0","33672","סוכה|לז ע"א",""),new Message("33684","33672","אל תכנע כל כך מהר","13/03/14 08:19","יא אדר ב","תשע"ד","08:19","דוד כוכב","הקושיות שהעלית אינן כה קשות.

אמנם ריח ההדס עז יותר אחר מלילה, אך ניתן להריחו ולהנות ממנו גם ללא מגע. והריח רב עוד יותר בהתאם למשתנים שונים: מין ההדס, טריותו, נקיונו, הטמפרטורה, הלחות, הרוח, ועוד (כגון ריחות רקע, וכיון שמוצא משפחתך מאזור קר אתה רגיש פחות לריחות).

למדנו לעיל, במסכת סוכה דף ל ע"ב: "מעיקרא הוה ליה אסא, והשתא הושענא".
הוה אומר שגם תפילין ובגד עור אינם נחשבים למין במינו, שמם שונה, "שמא גרים" - השם הוא הגורם לשינוי.
וכן מובא בהנהגות הגר"א - במעשה רב סעיף צח (והובא בפ"ת יו"ד רפ"ט סק"ב) שלא יכרוך המזוזה בקלף וכדומה שלא יהא חוצץ בין המזוזה למזוזות הבית.
כשם שהדס ו'הושענא' - הדס למצוה הם שני דברים שונים, כך קלף ומזוזה הם שני דברים שונים.","125","","3703","True","True","False","","122","95.86.68.120","0","33672","סוכה|לז ע"א",""),new Message("33681","33673","שוטנשטין עונה על הרבה מקושיותך","13/03/14 00:00","יא אדר ב","תשע"ד","00:00","עם הארץ","שווה את המחיר","248","","3703","True","True","False","","242","74.233.242.215","0","33672","סוכה|לז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);