var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33654;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","58"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33654","0","טעם האתרוג","10/03/14 11:41","ח אדר ב","תשע"ד","11:41","עלי","אמור להיות שוה לטעם עצו.
למיעוט ניסיוני אין לו טעם וגם אינו טעים. אי אפשר לאכול אותו כמות שהוא ובודאי שלא את 'עצו' ( מה בדיוק הכוונה - הענפים, הגזע ? ). המירב שניתן להפיק הוא בריבה או סוכריות מהקליפות. אפשר שיש מיני אתרוג מתקתקים מעט שניתן לאכול את ה'לבן' שבהם, אך מה לגבי ה'עץ' שלהם אינני יודע.
תמיד התפלאתי על כך. העץ שאמור היה להיות עץ הדעת ( אחת האפשרויות ) או לפחות פרי מיוחד של מצוה, לא היה אמור להיות עם 'טעם גן עדן' או לפחות טעם של 'מן' ?
לומר שאין טעם לעצו כמו שאין טעם לפריו, זה כמו לומר שזה פרי של עץ שאינו ראוי למאכל והוא בעצם עץ סרק...
מישהו מוכן לתת הסבר ראוי לעניין המוזר הזה ?","209","","3704","True","True","False","","1808","194.114.146.227","0","0","סוכה|לה ע"א",""),new Message("33655","33654","טעם עצו ופריו שוה","10/03/14 12:12","ח אדר ב","תשע"ד","12:12","דוד כוכב","ז. האם מתקיים באתרוג התימני מה שאמרו חז"ל שטעם עצו ופריו שווה?

תשובה: בעצי האתרוגים התימנים יש טעם מתיקות דומה לגוף הפרי שהוא הבשר הלבן, לך ונסה, ואפילו שורשו מתוק כאשר אומרים המומחים, שלכן הוא ניזוק בקל.

מקור.","125","","3704","True","True","False","","347","95.86.68.120","0","33654","סוכה|לה ע"א",""),new Message("33656","33655","אז מדוע","10/03/14 15:49","ח אדר ב","תשע"ד","15:49","עלי","אנו נוטלים בכל זאת דווקא אתרוגים שאינם 'תימניים' כלומר מנוונים שאין להם טעם ובודאי לא לעציהם ולא אתרוגים מהודרים אלו ועוד מתגאים בכך ?
יתרון דומה יש גם למצות התימניות ובכל זאת מתגאים האשכנזים במצות האשכנזיות חסרות הטעם ושוברות השיניים ( ומלאות החורים... )על המצות התימניות כאילו שבאלו יש חששות של חמץ ( וגם זה בלתי סביר וכי נחשוד באחינו התימנים בכזה דבר, ועוד, שברור שמצותיהם של אבותינו היו תימניות ולא אשכנזיות וגם בירכו עליהן במבטא תימני ולא אשכנזי ? ). מעדיפים לשבור שיניים ולאבד כל חוש טעם ולהתעקש ולהחמיר ...","209","","3704","True","True","False","","160","31.44.138.254","0","33654","סוכה|לה ע"א",""),new Message("33659","33656","אני מבין שיש ברשותך מכונת זמן","10/03/14 16:50","ח אדר ב","תשע"ד","16:50","Almuaddib","שאתה יודע איזה אתרוג היה ברשות אבות אבותינו, ואיזה סוג של מצות בדיוק הם אכלו.

נ.ב.
אני דוקא מחבב את טעמן של המצות האשכנזיות יותר. אתה יודע, מין טעם של קרקר כזה...","107","","3704","True","True","False","","194","195.200.205.133","0","33654","סוכה|לה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);