var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33585;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33585","0","למה חמה לוקה","04/03/14 20:37","ב אדר ב","תשע"ד","20:37","תניא מנחם","כבר נאמר שעל אב ביד שהוא מאורם של ישראל וכן נערה מאורשה שהדבר היה ברור וצעקה ביום.
חשבתי שמשכב זכור הוא שיא הזימה>ערות מצרים> מצרים זה חושך.
על 2 אחין שדמם נשפך - על בניה של מרים בת נחתום(י"א בת תנחום) שנהרגו ע"י קיסר-מושל יווני. (בדומה לחנה ו-7 בניה)> יוון זה חושך.-'באנו חושך לגרש' :)","388","","3713","True","True","False","","1925","84.110.213.173","0","0","סוכה|כט ע"א",""),new Message("33590","33585","חמה לוקה כי הירח מטיל צל על כדור הארץ","05/03/14 12:52","ג אדר ב","תשע"ד","12:52","Almuaddib","לכן ליקוי חמה יכול לקרות רק בראש חודש.


שאלה למחשבה:

האם כאשר יודעים לצפות מראש, ובדיוק רב, מתי תלקה החמה, זה עדיין מהווה סימן מהסימנים?


נ.ב.
אפשר להרגע, במהלך תריסר החודשים הבאים, לא צפוי ליקוי כלשהו בישראל.","107","","3712","True","True","False","","189","195.200.205.133","0","33585","סוכה|כט ע"א",""),new Message("33591","33585","מדובר בתזכורת כי גם כאשר יש ליקוי","05/03/14 20:33","ג אדר ב","תשע"ד","20:33","קותי","ממשיכים לתפקד כרגיל לא נוצר חושך פתאומי
ולכן צריך להיות קשר בין העבירה והתזכורת
לגבי אב בית דין שלא נספד כהלכה זה בא להזכיר שהם לא הרגישו שכבה האור אז מחשיכים קצת את אור השמש שיפשפשו במעשיהם.
לגבי נערה המאורשה שצעקה בעיר ביום הם עשו עצמם לא שומעים ולא רואים, אדישים.
משכב זכר החמה משפיעה על הלבנה ולא מושפעת וכאן המשפיע הופך למשופע שינוי הסדר הטבעי.
שני אחים שנשפך דמם מדובר בסכסוך בין אחים שנגמר רע ואף אחד לא התערב כדי לפשר בניגוד למה שהיה עם שני המאורות הגדולים שהקב"ה כפה פתרון","217","","3712","True","True","False","","273","109.64.16.127","0","33585","סוכה|כט ע"א",""),new Message("33594","33585","ולי הקטן נראה כי מדובר באירועים שקרו","06/03/14 09:03","ד אדר ב","תשע"ד","09:03","אברם העברי","ראשית מדובר ב'חטאים' אזוטריים יחסית - אב"ד שלא נספד? משכב זכור?
שנית, לגבי שני האחים שנשפך דמם - איזה חטא יש כאן בכלל?
לכן נראה לי שמדובר פשוט במעשים שקרו בדיוק בתקופה שבה גם היה ליקוי, והדרשן קישר בין הדברים (להבדיל, כדברי חשבונאי-הקב"ה דהאידנא, הקושרים בין אסונות לבין אי-שמירת שבת, גזירת הגיוס, השתתפות בהתנתקות וכו' וכו').
ולגבי שני האחים - אולי מדובר בפפוס ולולינוס שנהרגו עקד"ה? (תענית יח: "כשבקש טוריינוס להרוג את לולינוס ופפוס אחיו בלודקיא...")","432","","3711","True","True","False","","139","194.56.215.66","0","33585","סוכה|כט ע"א",""),new Message("33593","33590","בהערות לשטיינזלץ כותב","05/03/14 22:24","ג אדר ב","תשע"ד","22:24","תניא מנחם","בעיון יעקב ובעל"נ כתבו ששזמנים ידועים ועדיין זה זמן מועד לפורענות.
שמדובר בכתמים שמופיעים מדי פעם על השמש(יע"ד)","388","","3712","True","True","False","","103","84.110.213.173","0","33585","סוכה|כט ע"א",""),new Message("33595","33593","מה זה "זמן מועד לפורענות"? אין השגחה אז?","06/03/14 09:31","ד אדר ב","תשע"ד","09:31","Almuaddib","יש משהו הגובל בע"ז בהגדרה שיש מועד כלשהו, בו ההשגחה משתנה, דוקא בו ניתן לעשות פורענות.

אלא אם תענה שמראש, השגחה יש רק על 'עושי רצונו' - וזה מה שרומזת הגמרא בהמשך הדברים.","107","","3711","True","True","False","","392","195.200.205.133","0","33585","סוכה|כט ע"א",""),new Message("33596","33594","ההשערה טעונה חיזוק","06/03/14 09:31","ד אדר ב","תשע"ד","09:31","Almuaddib","כיוון שדי קל לדעת מתי היו כל ליקויי החמה בתקופה שאתה מתייחס אליה, אם דבריך נכונים, תוכל לדעת בדיוק מתי לא נספד אותו אב"ד, וכו'.","107","","3711","True","True","False","","149","195.200.205.133","0","33585","סוכה|כט ע"א",""),new Message("33610","33594","גם אני שיערתי ככל הנ"ל","06/03/14 22:41","ד אדר ב","תשע"ד","22:41","דוד כוכב","","125","","3711","False","True","False","","88","213.151.35.66","0","33585","סוכה|כט ע"א",""),new Message("33623","33594","קצת קשה לקבל שהגמרא הנציחה אירועים","07/03/14 07:49","ה אדר ב","תשע"ד","07:49","קותי","זמניים ומקומיים והחילה את זה לדורות.
צריך להיות הגיון במה שחז"ל הביאו אחרת לא נוכל ללמוד מזה דבר כי אז השחיתו דבריהם לריק
כלל וכלל לא מדובר באירועים איזוטריים
לגבי אב"ד שלא נספד כהלכה
ראה את המודעות בי"א במר חשוון (?) על הספדים לרב ש"ך זצ"ל
אותיות שמו הלכו וקטנו ואותיות המספיד הלכו וגדלו","217","","3710","True","True","False","","243","109.64.16.127","0","33585","סוכה|כט ע"א",""),new Message("33597","33595","כמו שב-3 השבועות ובעל דין בחודש אב זמנים","06/03/14 09:40","ד אדר ב","תשע"ד","09:40","תניא מנחם","לא ככ טוב. ולהפיך - חודש אדר מרבים בשמחה","388","","3711","True","True","False","","99","93.172.198.48","0","33585","סוכה|כט ע"א",""),new Message("33601","33597","המממ","06/03/14 11:45","ד אדר ב","תשע"ד","11:45","Almuaddib","להמעיט בשמחה - זה עניין של מצוה, בדיוק כשם שלהרבות בשמחה - זה עניין של קיום מצוות.

אבל להגיד "זמן לא טוב" - זה משפט שטעון הסבר. במקום לענות על השאלה שלי, אתה מוסיף לה שאלה נוספת.","107","","3711","True","True","False","","148","195.200.205.133","0","33585","סוכה|כט ע"א",""),new Message("33653","33601","ביאור העניין","10/03/14 09:37","ח אדר ב","תשע"ד","09:37","בתר ממוצע","בראשית א יד - יהי מאורות ואמרו חז״ל ראה רש״י על התורה שנכתב מארת חסר ללמד שזמן תליית המאורות הוא זמן דין והיו מתענים על התינוקות שלא תפעל מחלת אסכרה בהם.

כמו כן כתב הרמב״ן בראשית ט יב בעניין אות הקשת שאף שהוא דבר טבעי זה אות טוב שלא יביא הקב״ה מבול, ועל כן לא נאמר את קשתי ״אתן״ אלא ״נתתי״ כלומר קשת שניתן מששת ימי בראשית אני מייעדו מעתה שיהיה לכם לאות ברית.

וכן כאן מעת מעשה בראשית נקבע שהליקויים שהם בטבע הם לאות וסימן שזמן פורענות הוא, והם עתות דין ליושבים במקום אשר בא הליקוי כמו שמובא בבריתא
״אם במזרח ליושבי מזרח אם במערב ליושבי מערב ואם באמצע ליושבי כל הארץ״

ולכן נאמר ״ בזמן שהחמה לוקה״ ללמדנו שהדבר תלוי בזמן ידוע, מכל מקום הוא סימן רע על אותו הזמן, ובזמן זה מידת הדין שולטת להעניש את הרשעים החוטאים.

לכן נאמר בזמן שישראל עושים רצונו של מקום אינם צריכים לדאוג מכל זה.

מקורות

ערוך לנר ד״ה ת״ר
עין יעקב ד״ה בזמן
בן יהוידע ד״ה והנה
בניהו ד״ה ת״ר","138","","3707","True","True","False","","315","2.54.230.228","0","33585","סוכה|כט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);