var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33503;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","67"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33503","0","בקשה לביאור קטע גמרא","27/02/14 10:25","כז אדר א","תשע"ד","10:25","שאינו יודע לשאול","והעוסק במצוה פטור מן המצוה מהכא נפקא מהתם נפקא דתניא ויהי אנשים אשר היו טמאים לנפש אדם...
צריכא דאי אשמעינן התם משום דלא מטא זמן חיובא דפסח אבל הכא דמטא זמן ק''ש אימא לא צריכא

ואי אשמעי' הכא משום דליכא כרת אבל התם דאיכא כרת אימא לא צריכא

רש"י:
דלא מטא זמן חיובא. כשנטמאו עדיין לא הגיע זמן אכילת פסח: אבל. קריאת שמע דמטא זמן חיוב' בתוך החופה והוא ראוי לכך אימא ליחייב:

לא הבנתי את ההבדל:
כשנטמאו - זה היה לפני זמן אכילת פסח,
אבל גם טרדת החתן היא לפני זמן קריאת שמע (וכשהגיע זמן קריאת שמע הוא כבר בתוך עניין החתן)","48","","3717","True","True","False","","952","84.228.229.253","0","0","סוכה|כה ע"ב",""),new Message("33505","33503","ההבדל","27/02/14 11:53","כז אדר א","תשע"ד","11:53","דוד כוכב","כשנטמאו - זה היה לפני זמן אכילת פסח. בזמן אכילת הפסח הפטור אינו משום שעכשיו עוסקים במצוה אלא משום שהם טמאים.
לפני זמן קריאת שמע מותר להתחתן, אין צורך לגייס לשם כך את דין העוסק במצוה פטור מהמצוה. כשמגיע זמן קריאת שמע הפטור אינו משום שהוא התחתן, "עניין החתן" אין בו כדי לפטור כמו "ענין הטומאה". כשמגיע זמן קריאת שמע הפטור הוא משום שעכשיו טרוד הוא עדין בטרדת מצוה.","125","","3717","True","True","False","","109","95.86.67.55","0","33503","סוכה|כה ע"ב",""),new Message("33515","33503","הטרדה נמשכת והיא חלק מהמצווה ולכן דוחה","27/02/14 20:32","כז אדר א","תשע"ד","20:32","קותי","הטומאה היא רגעית ותוצאה של מצווה הבעיה אינה שהם טמאים הבעיה שאינם טהורים.
לגבי אנשים שהיו טמאים הבעיה היא שבזמן שנטמאו כבר היה חיוב להטהר לאכילת הפסח בהזאת שלישי ושביעי ולכן עולה השאלה של עוסק במצווה (קבורת המת) מול להטהר לאכילת פסח","217","","3717","True","True","False","","222","109.65.11.40","0","33503","סוכה|כה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);