var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33408;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","62"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","42"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33408","0","ההבדל בין נוי למעלה ומן הצד","18/02/14 11:01","יח אדר א","תשע"ד","11:01","מתפעל","רבים התחבטו בזה,
למה מלמעלה בסוכה של י' טפחים זה לא ממעט ופוסל אף שכעת אין לו חלל של י',
ואילו מן הצד ממעט מז' טפחים?
אם הסיבה שלא ממעט מלמעלה בגלל שיש כאן ענין פסיכולוגי שאדם נהנה מהנוי ולכן זה לא מפריע לו, כך גם היה צריך להיות מן הצד. ואם זה ענין טכני שצריך חלל של 7 טפחים, למה לא נאמר כן גם בגובה.

שמעתי בשיעור תירוץ נאה ומתקבל על הדעת,
אבל רציתי לשמוע אם מישהו שמע מהלך בזה

כל טוב
הב א נייס דיי","148","","3724","True","True","False","","1411","213.8.188.152","0","0","סוכה|י ע"ב",""),new Message("33409","33408","תשובה","18/02/14 12:55","יח אדר א","תשע"ד","12:55","בתר ממוצע","בשיעור הסברנו 3 תירוצים בנושא - כרגע יש לי בראש אחד (קצת לחוץ מלהגיב, בלי נדר כשאתפנה ארשום את 2 התירוצים הנוספים)

הסבר ראשון:
למרות שפחות מ- 10 זה סוכה סרוחה - אדם יוכל לכוף קומתו .
אבל בסוכה שגם מהצד יש פחות מ- 7על 7 (לדעת ב"ה) אין אדם יוכל להצטמצם.","138","","3724","True","True","False","","194","94.188.248.67","0","33408","סוכה|י ע"ב",""),new Message("33411","33408","עיין בדיוקי על הדף","18/02/14 15:12","יח אדר א","תשע"ד","15:12","אלף בית רשי","כאן והרחיב מעט, כלפי הגובה אין נגזרת של שיעור וצורך שמשהוא מסוים יכנס בגודל זה אלא קיימא לן שאין אדם מסוגל לגור בפחות מכך וע"כ הוצין שאין הדרך לשים בדירה וכ"ש בדירה קטנה הרי הם ממעטים מחלל גובהה משא"כ דברי נוי, אבל לגבי שיעור משך סוכה הדין נגזר מדברים מסוימים שצריכים להיכנס בגודל זה (וע"כ רש"י רמז לכך שפירט כאן את הסיבה למשך סוכה קטנה)
ולקינוח סיפור נחמד, חסיד בא לרבו שבדירתו הקטנה צפוף לא מאוד מאוד ואין מקום אפי' להכניס סיכה (סדינין המצוירין) אמר לו הרבי שיכניס עז (הוצין), נחסיד שמע לקול רבו והמצב היה קשה מנשוא ועל כן לאחר כמה ימים בא לרבי ואמר לו שאיננו מסוגל יותר לעמוד בכך ענה לו הרבי טוב, הגיע הזמן להוציא את העז, חזר החסיד בשמחה לביתו וקיים מצוות רבו והוציא את העז, כל בני הבית חשו הקלה עצומה ורווחה גדולה הורגשה בבית מהמקום הנוסף שהתפנה בבית ומאז לא אמר אדם צר לי המקום ","278","","3724","True","True","False","","220","70.53.203.46","0","33408","סוכה|י ע"ב",""),new Message("33412","33408","מיעוט מהצד הוא מיעוט רוחבי שלא","18/02/14 19:44","יח אדר א","תשע"ד","19:44","יהודי_קדום","מאפשר, פיסית ("ענין טכני שצריך חלל של 7 טפחים") , לאדם להכניס שיעור ראשו וכו' וזו עובדה שפוסלת סוכה.

מה שאין כן לגובה:
הסכך כבר נמצא גבוה מעל עשרה טפחים והנוי/סדינים אינם ממעטים מהגובה או מהשיעור הנדרש לסוכה, הכשרה ממילא, כי אינם נחשבים סכך.","233","","3724","True","True","False","","161","79.180.31.61","0","33408","סוכה|י ע"ב",""),new Message("33410","33409","תשובה זו קשה","18/02/14 14:14","יח אדר א","תשע"ד","14:14","מתפעל","דאם אכן יכול לכוף קומתו, למה אם יורדים הוצין היא כן נפסלת?","148","","3724","True","True","False","","573","213.8.188.152","0","33408","סוכה|י ע"ב",""),new Message("33413","33410","אומר הרשב"א על כך:","18/02/14 19:48","יח אדר א","תשע"ד","19:48","יהודי_קדום","שו"ת הרשב"א חלק א סימן נו

"כל שהוא לנוי אינו סרחון. וכל שהוא סרחון אינו נוי. ואם בעל הסוכה קץ בהן מי הזקיקו לעטרה בכך. ואינו דומה להוצין היורדין ממילא למטה מעשרה דאנן סהדי דנפשו קצה בהן."","233","","3724","True","True","False","","180","79.180.31.61","0","33408","סוכה|י ע"ב",""),new Message("33418","33410","המשך תשובות","19/02/14 09:27","יט אדר א","תשע"ד","09:27","בתר ממוצע","התשובה הקודמת שהבאתי זה מובא בשם ר״י מלוניל.

תשובה שניה
מובא בשם הרי״ץ גיאת ורבינו מנוח שנויי סוכה התלויים מלמעלה בסכך מאחר ואינם כשרים לסכך (לפי רש״י נויי סוכה ממין הפסול לסיכוך אינם ממעטים בגובה הסוכה) לפיכך אינם נחשבים חלק מהסכך ואינם ממעטים.
מה שאין כן נויי הדפנות הרי הם כשרים לדפנות.

תשובה שלישית
הערוך לנר מבאר כי החילוק הינו שדין הסוכה שצריך להיות עשרה טפחים נאמר רק מדרשה ומשמע שללא זה היתה כשרה אפילו פחות מעשרה ולא שייך לפסול מדין דירה סרוחה מאחר ונעשה לנוי (תוספות ד״ה נויי).
מה שאין כן לענין רוחב שבעה טפחים שדבר זה נלמד מסברא שאין הסוכה ראויה לישיבה בפחות מרוחב זה ולכן כשנויי הדפנות ממעטים ברוחב אינה ראויה לישיבה ונפסלת בכך

///","138","","3723","True","True","False","","186","2.55.124.152","0","33408","סוכה|י ע"ב",""),new Message("33426","33418","תשובת הרי"ץ גיאות","19/02/14 14:52","יט אדר א","תשע"ד","14:52","מתפעל","מאד מעניינת

למה אם הנויים אינם חלק מהסכך אינם ממעטים, הרי למעשה אין לו חלל של עשר.

האם זו הסיבה שההוצים כן פוסלים כי הם כשרים לסכך בהם?

ומה יהיה אם שם הוצים ממתכת? זה לא יפסול כמו הנוי כי אי אפשר לסכך בהם?","148","","3723","True","True","False","","642","213.8.188.152","0","33408","סוכה|י ע"ב",""),new Message("33428","33418","את תירוצו של הערוך לנר","19/02/14 15:14","יט אדר א","תשע"ד","15:14","מתפעל","לא הבנתי כלל.

סוף כל סוף יש דרשה שצריך חלל 10. מה לי אם זה מסברא או מדרשה, ולהיפך,
אם זו דרשה, זה נראה לי יותר קשה להקל עם סברות שנוי סוכה לא מפריע לו.","148","","3723","True","True","False","","709","213.8.188.152","0","33408","סוכה|י ע"ב",""),new Message("33427","33426","לפי הבנתי - כן","19/02/14 15:09","יט אדר א","תשע"ד","15:09","בתר ממוצע","כפי שהסביר הרי"ץ גיאות
לפי רש״י נויי סוכה ממין הפסול לסיכוך אינם ממעטים בגובה הסוכה לפיכך אינם נחשבים חלק מהסכך ואינם ממעטים.

ולכן אם יהיו הוצים ממתכת לא יפסלו כי לא ניתן לסכך בהם.","138","","3723","True","True","False","","168","94.188.248.67","0","33408","סוכה|י ע"ב",""),new Message("33429","33428","לא רוצה לחזור על דבריו אבל","19/02/14 15:19","יט אדר א","תשע"ד","15:19","בתר ממוצע","אני חושב שבקריאה נוספת...

גובה עשרה אכן זה דרשה, אבל לולא הדרשה יכולנו לשבת גם בסוכה פחותה מעשרה.

מה שאין כן כשרוחב הסוכה מצומצם (פחות משבעה על שבעה טפחים לב"ה) - לא ניתן לשבת - מציאות קיימת.

///","138","","3723","True","True","False","","160","94.188.248.67","0","33408","סוכה|י ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);