var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33311;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","48"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33311","0","קושיא בגמ'","12/02/14 07:40","יב אדר א","תשע"ד","07:40","לומד א","הגמ' אומרת ד"דופן סוכה כדופן שבת".
ומבאר רש"י
"דופן סוכה כדופן שבת - כל צידי דפנות שהתירו חכמים לשבת, כגון מחיצה של שתי בלא ערב, כדאמר בעירובין (טז, ב): מקיפין בקנים, ובלבד שלא יהא בין קנה לחבירו שלשה טפחים, ואף על פי שרחב קנה אינו אלא מלא אצבע, ויש בין קנה לקנה שלשה טפחים חסר משהו, ואיכא פרוץ מרובה על העומד - שפיר דמי, דאמרינן לבוד - והוה ליה כולו עומד, או של ערב בלא שתי, כדתנן התם (שם /עירובין, טז, ב/): מקיפין שלשה חבלים - הוי היקף נמי לדופן סוכה, ובלבד שיהא זהיר שלא יהא בין קנה לחבירו שלשה טפחים כשהוא מקיף, כי היכי דאמר לענין שבת, דאם כן נפיק ליה מתורת לבוד, ודווקא במקומות הרבה, דהוי ליה פרוץ מרובה על העומד, אבל מקום אחד או שני מקומות - הוו להו כפתחים."
האם בסוכה יהיה כשר "צורות הפתח"?! או אולי מיירי כאן רק בשבת סוכות?
אודה למי שיעזור","250","","3729","True","True","False","","974","213.151.36.118","0","0","סוכה|ז ע"א",""),new Message("33316","33311","בשבת סוכות בלבד עסקינן","12/02/14 09:00","יב אדר א","תשע"ד","09:00","Almuaddib","ראשית - ראה שרש"י מעמיד כך במפורש.

שנית, שהרי בירושלמי מצינו בריתא מפורשת המפרטת מה כשר בסוכה ופסול בשבת, וההיפך. משכך, אי אפשר לומר באופן גורף כי אחד מהם יילמד מהשני.

ירושלמי, עירובין פ"א

יש דברים כשירים בסוכה ופסולין במבוי, כשירין במבוי ופסולין בסוכה.

דוקרנין כשירין בסוכה ופסולין במבוי ...

דפנות כשירות בסוכה ופסולות במבוי ...

רחב מעשר אמות סוכה כשרה ומבוי פסול.

","107","","3729","True","True","False","","150","195.200.205.133","0","33311","סוכה|ז ע"א",""),new Message("33319","33311","זה תלוי בלישנות שבסוגיה הקודמת","12/02/14 09:21","יב אדר א","תשע"ד","09:21","דוד כוכב","לדברי "איכא דאמרי" הראשון: "אמר רבא: וניתרת נמי בצורת הפתח".

ואגב, אמרו מסכת בבא מציעא דף י ע"ב:
"ואמר ריש לקיש משום אבא כהן ברדלא: קטנה אין לה חצר, ואין לה ארבע אמות. ורבי יוחנן משום רבי ינאי אמר: יש לה חצר ויש לה ארבע אמות. במאי קמיפלגי? מר סבר: חצר משום ידה איתרבאי, כי היכי דאית לה יד - חצר נמי אית לה. ומר סבר: חצר משום שליחות איתרבאי, וכי היכי דשליחות לית לה - חצר נמי לית לה".
כלומר שלכו"ע "אמרינן מגו", בדומה לדברי רבא בסוגייתנו. וצריך לעיין מהו חילוקו של אביי.","125","","3729","True","True","False","","158","95.86.124.182","0","33311","סוכה|ז ע"א",""),new Message("33317","33316","איפה?","12/02/14 09:05","יב אדר א","תשע"ד","09:05","לומד א","איפה רש"י מעמיד כך במפורש?","250","","3729","True","True","False","","36","213.151.36.118","0","33311","סוכה|ז ע"א",""),new Message("33318","33317","ד"ה וכן לשבת","12/02/14 09:08","יב אדר א","תשע"ד","09:08","Almuaddib","וכן לשבת. אע''פ שצריך לשבת שלש מחיצות ליעשות רשות היחיד שבת של סוכות מותר לסמוך על מחיצות הסוכה אם עשה ברה''ר סמוך לפתחו סוכה דאין בה אלא שתים כהלכתן ושלישית אפילו טפח מכניס ומוציא הימנה לביתו ואע''ג דבשאר שבתות לא מישתרי אי נמי בשאר מחיצות שאינן של סוכה לא מישתרו בהכי לשבת דסוכה שריא דמיגו דההוא טפח אגמריה רחמנא למשה במחיצות סוכה דליהוי ליה דופן שלימה לסוכה הוי דופן נמי בשבת דסוכה לענין שבת:","107","","3729","True","True","False","","129","195.200.205.133","0","33311","סוכה|ז ע"א",""),new Message("33359","33319","אינו דומה לכאורה","13/02/14 23:42","יג אדר א","תשע"ד","23:42","לומד א","מ"ש רבא "וניתרת נמי בצוה"פ" לכ' מיירי רק לעניין הדופן השלישית וברש"י משמע שבכל הסוכה אמרינן מיגו","250","","3728","True","True","False","","73","213.151.36.118","0","33311","סוכה|ז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);