var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33253;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","58"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","56"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33253","0","דורשים תחילות","10/02/14 16:27","י אדר א","תשע"ד","16:27","ינון קליין","אחד הביאורים במחלוקת חכמים ורבי שמעון לגבי מספר דפנות הסוכה הוא, שלדעת חכמים לא דורשים תחילות, לכן המילה 'סכת' הראשונה לא נדרשת ולא נשאר אלא 'סכת' ו'סוכות' וכך הגיעו לשלש דפנות. לעומת זאת לדעת רבי שמעון דורשים תחילות, לכן גם המילה 'סכת' הראשונה נדרשת וממילא צריך ארבע דפנות על מנת להכשיר סוכה.
האם לחכמים בכל מקרה לא דורשים תחילות?
בשאלה זו חלוקים רש"י ותוס'. לדעת רש"י (סנהדרין ג ב) הסיבה שלא דורשים תחילות היא כ הפסוק הראשון נצרך על מנת ללמד את גוף הדין, וממילא אין ללמוד ממנו עוד דברים. יוצא מכך שבמקרה בו לא יצטרכו את הפסוק הראשון על מנת ללמוד את גוף הדין, יודו חכמים שדורשים תחלות.
מה שאין כן לדעת התוס' (סנהדרין שם) הסוברים שבכל מקרה אין דורשים תחילות ואפילו אם הפסוק הראשון לא נצרך לגופו.","322","","3741","True","True","False","","1160","212.76.100.88","0","0","סוכה|ו ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82692);