var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33245;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33245","0","סיכום סוכה ד","10/02/14 00:21","י אדר א","תשע"ד","00:21","המכריע","","199","doc","3736","False","True","False","","1269","95.86.122.76","0","0","סוכה|ד ע"א","0-doc"),new Message("33248","33245","תיקון שתי טעויות הקלדה","10/02/14 00:38","י אדר א","תשע"ד","00:38","איתן","מה שכתב לולבין עלים וחרצנים – איכא למ"ד דנזיר חייב עליהם מי שמחייב על לולבין ועלין הוא ר' אלעזר, בתחילת פרק רביעי בנזיר (פרק שלושה מינים אסורים בנזיר), אבל חרצנים מפורש בתורה.

מה שכתב (בסוף עמ' ב) ר"ע (דמכשיר ספינה בראש העגלה) הכוונה כמובן סוכה בראש העגלה.","123","","3736","True","True","False","","274","95.86.117.173","0","33245","סוכה|ד ע"א",""),new Message("33249","33245","לא הבנתי מהו שכתב "אפילו מרובה מחמתן..."","10/02/14 05:19","י אדר א","תשע"ד","05:19","יהודי_קדום","כתב: "גבוהה י' טפחים והוצין יורדין לתוך י' – פסולה אפי' חמתן מרובה (דירה סרוחה)."?

אולי צ"ל: פסולה אפי' צילתה מרובה ?","233","","3736","True","True","False","","181","79.180.31.61","0","33245","סוכה|ד ע"א",""),new Message("33256","33248","מצורף קובץ מתוקן","10/02/14 20:10","י אדר א","תשע"ד","20:10","המכריע","","199","doc","3736","False","True","False","","338","95.86.124.182","0","33245","סוכה|ד ע"א","0-doc"),new Message("33258","33249","ייחסתי את דברי הרב המכריע בהבנה מוטעית!","10/02/14 21:02","י אדר א","תשע"ד","21:02","יהודי_קדום","ובעצם אין כוונת הרב אם ״חמתם מרובה מצלתם״ בסוכה מעל עשרים שאז אומרים שההוצין לא ממעטים משום שהם בטלים והסוכה נשארה פסולה.
הרב מדבר על מה שסבר אביי שאם כך בעשרים אמה הרי כך בעשרה טפחים הסוכה לא נפסלת אלא אם יש בעלים בפני עצמם שיעור לסכך וממילא יוצא שהם ממעטים את הסוכה ובכך היא נפסלת - אבל אם ״חמתם מרובה מצלתם״ אין לעלים בפני עצמם שום חשיבות והסוכה כשרה.","233","","3736","True","True","False","","187","79.180.31.61","0","33245","סוכה|ד ע"א",""),new Message("33261","33249","בביטל כרים וכסתות מדוע בטלה דעתו?","10/02/14 22:10","י אדר א","תשע"ד","22:10","קותי","האם אפשר לומר שסוכה שאינה ראויה לכל אדם אינה סוכה כשרה?
אם ידיר את כל העולם מסוכתו האם היא תהיה כשרה?
האם סוכה שרצפתה מוצפת מים בגובה חצי מטר האם תהיה כשרה?
חכמים יכולים לקבוע דבר ולבטל דעתו של אדם
אבל תמיד יש מאחורי זה רעיון הלכתי
לכן נראה שסוכה צריכה להיות ראויה לכל אדם סביר ואם אינה רואיה לאדם סביר היא פסולה
אולי אפשר להשתמש בטיעון שכל ישראל יוצאים בסוכה אחת","217","","3736","True","True","False","","210","79.179.56.247","0","33245","סוכה|ד ע"א",""),new Message("33275","33249","הוצים סוכה סרוחה","11/02/14 11:23","יא אדר א","תשע"ד","11:23","efrati10","גם אם יש מעט הוצים כך שאם ניטול את הסכך הכשר יהיה שטח החמה מרובה משטח הצל עדיין נקראת סוכה סרוחה.","196","","3735","True","True","False","","193","95.86.96.121","0","33245","סוכה|ד ע"א",""),new Message("33262","33261","במילה "בטלים" התכוונתי להוצין ולא לדעה.","10/02/14 22:20","י אדר א","תשע"ד","22:20","יהודי_קדום","","233","","3736","False","True","False","","130","79.180.31.61","0","33245","סוכה|ד ע"א",""),new Message("33263","33262","זה ברור לא היתה הווה אמינא אחרת","10/02/14 22:45","י אדר א","תשע"ד","22:45","קותי","השאלה היתה לכיוון הרב המכריע לגבי "בטלה דעתו אצל כל אדם"
מה הבסיס לזה מעבר לכוחם של חכמים","217","","3736","True","True","False","","225","79.179.56.247","0","33245","סוכה|ד ע"א",""),new Message("33280","33275","אני הבנתי שכל כניסה של הוצין לתחום העשרה","11/02/14 16:05","יא אדר א","תשע"ד","16:05","יהודי_קדום","טפחים פוסלת את הסוכה משום שיש בכניסתם גריעה של הי' טפחים ההכרחיים לשיעור הראוי לדיור ויוצרים "דירה סרוחה" זאת, בלי קשר לסכך הכשר.","233","","3735","True","True","False","","152","79.180.31.61","0","33245","סוכה|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);