var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33191;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","34"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33191","0","הערה בעניין י' טפחים","07/02/14 14:13","ז אדר א","תשע"ד","14:13","לומד א",""היתה גבוהה עשרה טפחים והוצין יורדין לתוך עשרה, סבר אביי למימר: אם חמתם מרובה מצלתם - כשרה. - אמר ליה רבא: הא דירה סרוחה היא, ואין אדם דר בדירה סרוחה."
נחלקו ראשונים אם בסוכה עם הוצין- פסול דיעבד או רק לכתחילה, והשו"ע פסק שפסול דיעבד.
לכ' קשה- א"כ למה בע"ב הגמ' מחפשת מקור לכך שסוכה צריכה י' טפחים (והלא לכ' הוא פסול מדין דירה סרוחה)?!
חשבתי לתרץ שהגמ' בע"ב מתייחסת רק לגובה הדפנות- שצריכות להיות י"ט (גם כשהסכך גבוה מי')","250","","3734","True","True","False","","913","213.151.36.118","0","0","סוכה|ד ע"א",""),new Message("33195","33191","איפה כתוב "לכ' הוא פסול מדין דירה סרוחה"","07/02/14 16:37","ז אדר א","תשע"ד","16:37","יהודי_קדום","אני לא מצאתי.

בהוצין כך לומדים לענ"ד:

עלי הסכך היורדים לתוך חלל הסוכה, יכולים להכשיר אותה - רק אם - צל עלים אלה מרובה מחמתם. עלי סכך היורדים לתוך סוכה של עשרה טפחים – לא מכשירים אותה בכל מקרה והיא פסולה.","233","","3734","True","True","False","","215","79.180.31.61","0","33191","סוכה|ד ע"א",""),new Message("33200","33191","עדכון","08/02/14 19:40","ח אדר א","תשע"ד","19:40","לומד א","התשובה שהשבתי קשה, כי הגמ' ה: שואלת "וממאי דחללה עשרה בר מסככה? אימא בהדי סככה!". איך אפשר לומר שיהיה י' בהדי סככה, והרי זו דירה סרוחה?!
מצאתי תשובות באחרונים שדברו על זה:
השפת אמת טוען שדין דירה סרוחה הוא רק פסול דרבנן ולכן צריך לימוד לפסול דאו'. דברייו קצת קשים כי לכ' הפסול הוא מדין "כעין תדורו"- שתהא ראויה לדירה, והוא דאו'.
הפני יהושע אומר בתחילת דבריו שאה"נ סוכה פסולה גם בלי הלימוד, והלימוד נצרך בעיקר למחיצות שבת (ראה ד: תד"ה עשרה)
בהמשך דבריו הפנ"י מביא אפשרות לנפק"מ. בדף י לומדים שנויי סוכה לא נחשבים כהוצין. עפ"ז אומר הפנ"י שאם הסוכה פחותה מי' בנויי סוכה- יצטרכו את לימוד הגמ'. (לא הבנתי לגמרי את דבריו)
תשובה נוספת שמצאתי באחרונים היא עוד אוקימתא: אם יש דפנות פחותות מי' אך באמצע הסוכה יש "חקיקה" ז' על ז' שרחוקה יותר מג' טפחים מהכתלים. מצד דירה סרוחה אין בעייה, אך למרות זאת הסוכה תיפסל כי אין לה דפנות י'","250","","3733","True","True","False","","101","213.151.36.118","0","33191","סוכה|ד ע"א",""),new Message("33201","33195","עיין בגמרא","08/02/14 19:42","ח אדר א","תשע"ד","19:42","לומד א","בגמרא בפירוש פוסלים בגלל עלי הסכך הנמוכים מעשרה "אמר ליה רבא: הא דירה סרוחה היא, ואין אדם דר בדירה סרוחה."","250","","3733","True","True","False","","80","213.151.36.118","0","33191","סוכה|ד ע"א",""),new Message("33202","33201","מחילה: "סרוחה" רק בעשרה. בכ' אין סרוחה.","08/02/14 19:55","ח אדר א","תשע"ד","19:55","יהודי_קדום","מה שציטט לעיל מדובר רק בסוכה עשרה. דוק.

המושג "סרוחה" נדון רק כאשר העלים נכנסים לתוך תחום העשרה וראינו שחלל הסוכה הפנוי חייב להיות עשרה טפחים לפחות.","233","","3733","True","True","False","","172","79.180.31.61","0","33191","סוכה|ד ע"א",""),new Message("33204","33202","וודאי","08/02/14 20:13","ח אדר א","תשע"ד","20:13","לומד א","זו כוונתי","250","","3733","True","True","False","","65","213.151.36.118","0","33191","סוכה|ד ע"א",""),new Message("33205","33204","פירשתי לכ' ל-"עשרים" ","08/02/14 20:19","ח אדר א","תשע"ד","20:19","יהודי_קדום","במה שכתב: "והלא לכ' הוא פסול מדין דירה סרוחה..."

וכוונתו מתבררת לי עתה שהיא "לכאורה".....

מתנצל.","233","","3733","True","True","False","","141","79.180.31.61","0","33191","סוכה|ד ע"א",""),new Message("33209","33205","הנה הסיבה שרצוי למעט בר"ת וכעזה"ד ואכמ"ל","08/02/14 20:50","ח אדר א","תשע"ד","20:50","דוד כוכב","","125","","3733","False","True","False","","114","95.86.122.76","0","33191","סוכה|ד ע"א",""),new Message("33210","33209","יישר כוח על המסר הכפול/הסותר!","08/02/14 20:55","ח אדר א","תשע"ד","20:55","יהודי_קדום"," ","233","","3733","True","True","False","","154","79.180.31.61","0","33191","סוכה|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);