var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32915;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32915","0","הערות ליומא פא","29/01/14 07:52","כח שבט","תשע"ד","07:52","המכריע","פא.
א. שבלע שזיפין של תרומה והקיאן. היינו לאחר עיכול מסויים ולכן אינן ראויין אלא להסקה, אבל אם הקיאן מיד אחר שבלען והם שלמים לגמרי מסתמא חשיבי ראויין לאכילה ומשלם השני דמי הפרי, (ויל"ע למי משלם). ובר"ח פירש דהקיאן דרך בית הרעי, וא"כ פשיטא דהן מעוכלין.
ב. לא טומאתו לא שיעורו. רש"י סתם, ומובן מתוך דבריו דהיינו כגון שרץ ומת, דזה בכעדשה וטומאת ערב, וזה בכזית וטומאת שבעה.
ג. מפני מה לא נאמרה אזהרה בעינוי. יל"ע לר"ל האם כוונתו דזה נחשב אזהרה מכיון שברור לנו שחוסר אפשרות לכתוב היא הגורמת, או דסו"ס אין אזהרה. ולכ' לכרת אין זה נפ"מ דעונשי שמים א"צ אזהרה, אבל נפ"מ להלקות. ויל"ע.
ד. מופנה. לכ' היינו כדי שלא נשיב, אבל הרי מופנה מצד אחד הוא ומשיבין עליו. ומה שאמרו בסמוך איכא למיפרך כבר פירש"י דאינו פירכא על הגז"ש הזו, אלא על הק"ו שגרם לעונש דמלאכה להיות מיותר. אמנם להלן בדברי רבינא באמת צ"ב דהוא קאמר על הגז"ש דעצם עצם דהוא מופנה וכדי שלא נפרוך, והרי לכ' שם זה ג"כ מופנה רק מצד א'.

פא:
ה. תשבתו שבתכם. עי' רש"י ודבריו צ"ב איך יתכן דמנוחה הוא גם לשון נקיבה וגם לשון זכר. ולכ' היה אפשר להגיה בדבריו דהיכא דכתיב הוא לשון זכר קאי על המרגוע, והיכא דכתיב היא לשון נקיבה קאי על המנוחה.
ו. ת"ל שבתכם. לפי ההגהה בגליון מכאן נלמד יו"ט. וסברא הוא להקדים שבת ליו"ט. ויש לציין שכך מוכח מרש"י לעיל ד"ה מיבעיא שפירש דתיבת שבתכם לשאר ימים טובים. דהרי עיקר הדרשא לעיל דיומא איקרי שבת הוא בתיבת שבתכם, דתשבתו היא פעולה, ועל שבתכם קאמר דמיבעי ליה לכדתניא. ודוק.
ז. כל האוכל ושותה בתשיעי. עי' רש"י דמשמע ליה ועיניתם, תתכוננו לעינוי. וזה כא' הטעמים שבס' שערי תשובה כידוע.","199","","3747","True","True","False","","956","95.86.125.108","0","0","יומא|פא ע"א",""),new Message("32916","32915","ל-ה.","29/01/14 08:07","כח שבט","תשע"ד","08:07","דוד כוכב","מילים רבות הן גם זכר וגם נקבה כפי שהובא פה בעבר בפורום לשון מלשון תוספות הרא"ש מסכת קידושין דף ב ע"ב:
"מצינו כמה דברים שנקראים בלשון זכר ובלשון נקבה: והנה רוח גדולה וחזק, השמש יצא, השמש באה, אל המחנה האחת והכהו, וכן בלשון חכמים גבי נר כבתה אין זקוק לה, נר שכבה, השוכר חמור להוליכה בהר ובהזהב קתני לא הספיק בעל הפרה למשוך את החמור עד שמת החמור".","125","","3747","True","True","False","","129","95.86.125.108","0","32915","יומא|פא ע"א",""),new Message("32917","32916","תוספת","29/01/14 08:46","כח שבט","תשע"ד","08:46","המכריע","זה ידוע. רק דומני שמנוחה אינה מאלו.
כעת עולה בדעתי אולי להגיה ברש"י מנוח. וכאמור בתי הלוא אמצא לך מנוח אשר ייטב לך.
והיא היינו מנוחת מרגוע, והוא היינו מנוח מרגוע.","199","","3747","True","True","False","","172","95.86.125.108","0","32915","יומא|פא ע"א",""),new Message("32921","32917","וגם, אולי, אפשר לכוין לזמן מנוחה בדגש על","29/01/14 10:20","כח שבט","תשע"ד","10:20","יהודי_קדום","זמן למרות שנאמר רק מנוחה. אולי.","233","","3747","True","True","False","","119","79.176.39.62","0","32915","יומא|פא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);