var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32873;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","44"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32873","0","שמא יעמוד ב"ד וירבה בשיעורין","27/01/14 02:08","כו שבט","תשע"ד","02:08","איתן","בפורטל יש הפניה לאתר של ישיבת הר עציון הדן באפשרות של שינוי בשיעורים,
והוא מציין לדברי האדמו"ר מצאנז זצ"ל ב"דברי יציב" על כך.

האפשרות הזו שיהיה ניתן לשנות היא מתבקשת, שיעורי הוצאת שבת הם לפי חשיבות והיום הגדלים האלה מאוד לא חשובים, לכאורה, או שיעורי טומאה כמו שלוש על שלוש אצבעות, ובאמת מתבקש שיהיה מקום לדון בדברים האלו.

ועוד דבר, גם השיעורים האלו בשבת ובטומאה נשמעים שהם שיעורים ששיערו חכמים לפי מה שהיה בזמנם. כמו שכאן משמע כך מהלשון "קים להו לרבנן שבהכי מתיישבת דעתו" או (כריתות י"ד ע"א - מובא בתוס') "שיערו חכמים אין בית הבליעה מחזיק יותר משני זיתים".

אלא שיש להעיר, לכאורה האפשרות של בית דין לשנות את השיעורים היא דוקא לפי רב הושעיה בירוש' ורבי אלעזר כאן, אך לפי ר' יוחנן "כל השיעורין הלכה למשה מסיני" ולא יהיה ניתן לשנותם.
אלא אם נלך לפי הערוך לנר (שהובא שם באתר של "הר עציון") שרק על שיעורים של עונשים אמר ר' יוחנן שהם הלממ"ס אך לא על כל השיעורים.","123","","3746","True","True","False","","1277","95.86.64.33","0","0","יומא|פ ע"א",""),new Message("32878","32873","אני הבנתי כך","27/01/14 03:04","כו שבט","תשע"ד","03:04","דוד כוכב","רבי יוחנן אמנם אמר שהשיעורים הם הלכה למשה מסיני. אך אמרה הגמרא ששיעורים אלו נשכחו וחזרו ויסדום. אם כן יתכן ויבא בית דין אחר ויסבור שלא חזרו ויסדום נכון, והשיעורים שנאמרו הלכה למשה מסיני הם שונים מהשיעורים דידן.","125","","3746","True","True","False","","144","95.86.125.115","0","32873","יומא|פ ע"א",""),new Message("32885","32873","איסורי אכילה בכזית - הל"מ. כמה כזית?","27/01/14 09:27","כו שבט","תשע"ד","09:27","Almuaddib","מהו "כזית" - זה מסור לבית דין.


כלומר:
דיני שיעורים, שזה בכזית, זה בכביצה וכו' - זו הלכה למשה מסיני.

מהו "כזית", ו"כביצה" וכו' - את זה צריכים חכמים לבאר, ויתכן שיחדש בית דין שכזית אינו כפי שחשבו עד זמנו.


כנלע"ד.","107","","3746","True","True","False","","131","195.200.205.133","0","32873","יומא|פ ע"א",""),new Message("32892","32873","כדאי לעיין במהר"ץ חיות","27/01/14 20:17","כו שבט","תשע"ד","20:17","אמלתראות","בביאור שכחום וחזר ויסדום, ומשם תבין הלאה איך תתחדש [וכן בביאור אור חדש על ציון תאיר דהיינו שיתחדש כקדם, ולא חידוש לכשעצמה..]","267","","3746","True","True","False","","200","68.199.173.180","0","32873","יומא|פ ע"א",""),new Message("32887","32885","כך גם עולה מלשון הגמרא","27/01/14 11:02","כו שבט","תשע"ד","11:02","דוד כוכב","מאי ירבה בשיעורין? אי נימא דמחייבי קרבן אכזית קטן...
אלא, דלא מחייבי קרבן עד דאיכא כזית גדול...


בכל האפשרויות מדובר בכזית, והשאלה היא רק איזה זית.

הבעיה היא כך, "האוכל פחות מכזית בזמן הזה, יכתוב: כשיעור זה אכלתי" (לשון רש"י), מה בדיוק הוא יכתוב? יכתוב חצי זית אכלתי?! הרי כאשר יקטינו את הזית יקטן עמו גם חצי הזית, וכיצד יידעו כמה אכל! [ולא היו אז מילימטרים להגדיר בהם נפח סטנדרטי קבוע].
וי"ל שהגמרא לא חששה שמא ישכחו מה היה גודל הזית המקובל הקודם, לכן יידעו בדיוק באיזה יחס הוקטן הזית.","125","","3746","True","True","False","","166","95.86.125.115","0","32873","יומא|פ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);