var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32870;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32870","0","הערות ליומא עט","27/01/14 00:43","כו שבט","תשע"ד","00:43","המכריע","עט.
א. אושלא מיקרי (או חושלא). צ"ב הא חושלא היא מילה ארמית ולא מצינו מילה עברית לשעורה קלופה, א"כ מה הראיה מכך שהמשנה אמרה כשעורה על קלופה ולא השתמשה בביטוי הארמי כחושלא. ואפשר דאם בארמית יש לזה מילה מיוחדת, הרי שזו מציאות בפני עצמה, וא"כ בלה"ק יש להקפיד ולומר שעורה קלופה. ויל"ע.
ב. כותבת הגסה יתירה מכביצה. יש לציין שבעמוד הבא פליג רב זביד והלכה כמותו דהיינו פחותה מכביצה.
ג. שתי כותבות. משמע קצת להלן דס"ד שהביאו לו פת בשיעור שתי כותבות ומזה מביא ראיה בסמוך. ורבא דחה דהוי פירות ממש ובזה אין חיוב סוכה אף ביותר מכביצה. אמנם יתכן דהס"ד דפירות דינם כפת וחייבין בסוכה בכביצה. וכך משמע טפי להלן כשאמרו לימא מסייע ליה עי"ש.
ד. פחות מכביצה. משמע להו דמה שנקט פחות מכביצה בעובדא דר' צדוק הוא בגלל כל א' מג' הקולות, כלומר דפטור מנט"י משום פחות מכביצה ודוקא בשיעור זה פטור מסוכה ודוקא בשיעור זה פטור מברכהמ"ז. ולא משמע להו דנקט שיעור זה משום חדא מתלת.

עט:
ה. וסריח. עי' רש"י והוא מקרא בפ' השבוע.","199","","3748","True","True","False","","920","95.86.125.115","0","0","יומא|עט ע"א",""),new Message("32876","32870","ל-א.","27/01/14 02:47","כו שבט","תשע"ד","02:47","דוד כוכב","סביר שגם בלשון הקודש היתה מילה דומה, אלא שלא נמצא לה שימוש במקרא.","125","","3748","True","True","False","","81","95.86.125.115","0","32870","יומא|עט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);