var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=3285;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("3285","0","קנס הוא תובע ולא בושת ופגם","03/08/10 14:09","כג אב","תש"ע","14:09","דוד כוכב","וכי רגיל אדם למחול על מקצת חוב המגיע לו?

על כך כאן.","125","","5023","True","True","False","","936","212.76.117.176","0","0","שבועות|לח ע"ב",""),new Message("3292","3285","בסוף דבריך כיוונת לדברי הריטב"א","03/08/10 23:21","כג אב","תש"ע","23:21","הראל","שכתב:
"דלא בעי למיתבע תביעה גדולה בחדא זימנא, שלא יכבד על הנתבע ויקפוץ לכפור ולהשבע".

אלא שלפי זה קשה להבין את דעת חכמים שסברו ש"אף בושת ופגם הוא תובע".
ואכן הביא בדק"ס אות ט מכת"י מינכן שלא גורס לתיבת "אף" (ובהערה הפנה לריטב"א).

והקשה הריטב"א על סברא זו [שלחכמים תובע רק בושת ופגם] ש: "תמיהה מילתא היאך אפשר לומר כן, והרי אמר לו אנסת ופתית את בתי ועיקר אונס ופיתוי ומה שחייב לו מן השם הזה קנס הוא דאידך מדין חובל בחבירו הוא",
ולכן הסיק בריטב"א ש: "לכך פירוש לדברי חכמים בושת ופגם ג"כ תובע, ומפ' טעמייהו דאי לא בעי למיתבע אלא חד מינייהו הו"ל למיתבע בושת ופגם דכי מודה ביה מיחייב, וא"כ הוא עושה לא שייך לומר אנסת ופתית את בתי, הלכך ע"כ אית ליה למיתבע תרווייהו".

וראה גם במהרש"א שביאר באופן נפלא שלחכמים יש גם את סברת ר"ש בנוסף לסברתם, ולכך מהני טעמי ודאי תרוייהו הוא תובע.","46","","5023","True","True","False","","226","77.126.21.235","0","3285","שבועות|לח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);