var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32844;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","57"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","38"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","26")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32844","0","כנהר שוטף","26/01/14 10:12","כה שבט","תשע"ד","10:12","עלי","הגמרא דנה בדף אתמול בנביעת מים שתצא מבית קדש הקדשים לעת"ל, עפ"י דברי הנביא, ( כמופיע בהפטרה של סוכות ), אך ברור מהתיאור שאין מדובר בתופעה מציאותית כי נהר מנקז איזור נרחב לנהר אחד ולא מתחיל מזרם דק שגדל עד נהר,אך אם ברור לכולם שמדובר בעניין רעיוני בלבד הנודע לאופן הופעת הגאולה,מדוע אין הדברים מבוארים במפורש ? אשמח לקרוא.","209","","3747","True","True","False","","870","194.114.146.227","0","0","יומא|עט ע"א",""),new Message("32850","32844","אלה דברי רבי פנחס","26/01/14 13:17","כה שבט","תשע"ד","13:17","יהודי_קדום","המפרש/מסתמך/דורש את דברי התנא רבי אליעזר בן יעקב שראה את ביהמ"ק ותיאר את מבנהו (במדות).
אמנם כבר אמר אביי ש-"שאני נחל" היוצא מקה"ק - וייתכן: או ששונה הוא מכל מציאות המוכרת לנו או שיש כוונה אחרת בדבריהם כמאמר כל מדרש.

ראיתי לפי הבנתי שיש הבדלים בין האמוראים לתנא בנקודת המוצא של המים:
לפי דברי התנא רבי אליעזר בן יעקב המים היו כבר מפכין
בחלק הדרומי של המקדש אלא שעתידין וכו'. כך במשנה מדות ב,ו: "...רַבִּי אֱלִיעֶזֶר בֶּן יַעֲקֹב אוֹמֵר, וּבוֹ [בשער המים י.ק.] הַמַּיִם מְפַכִּים, וַעֲתִידִין לִהְיוֹת יוֹצְאִין מִתַּחַת מִפְתַּן הַבָּיִת."

ולדברי רבי פנחס (המסתמך על ראב"י !) המים יוצאים
מהצד המערבי ביותר של ביהמ"ק הוא קה"ק והמעין לדבריהם ייצא משם ויזרום מזרחה שם ההיכל, האולם והעזרה.

אם הבנתי זו נכונה הרי שהאמוראים מפרשים את נבואת יחזקאל לא רק כדרשה אלא בניגוד לתנא שראה מהיכן מפכין המים (עוד לפני שמדברים על עתיד זרימתם).
.","233","","3747","True","True","False","","151","79.176.39.62","0","32844","יומא|עט ע"א",""),new Message("32900","32844","אולי ניתן לומר","28/01/14 11:10","כז שבט","תשע"ד","11:10","בתר ממוצע","נכון שהזרימה מתחילה מ"קרני חגבים" אבל לא כתוב באיזה לחץ ייצאו המים ואולי שבלחץ

חזק למרות שהצינור מאד דק ניתן להגיע למאגר גדול.

ידוע שהבניה של הגשרים של קיסריה ששימשה למעבר מים (ניתן לראות אפילו כיום)

שמכיון שהזרימה בחלק מהמקומות היתה איטית (חלשה) מה שעשו זה הקטנת קוטר

הצינור בכדי לגרום ללחץ חזק יותר ובכך להגביר את הזרימה למרחק רחוק יותר.


הדברים נכתבו ברוח השערה ולא מדעית...


****","138","","3745","True","True","False","","177","94.188.248.70","0","32844","יומא|עט ע"א",""),new Message("32854","32850","הדברים פשוטים","26/01/14 18:17","כה שבט","תשע"ד","18:17","אמלתראות","נבואות זכרי' וכו' ניבאו על בית שני, רש"י הק' כותב בכמה מקומות לשיטה א' נבואות לבית שני, שיטה ב' "כאן מוכח" שהנבואה לע"ל, אבל בידוע שקיימת שיטה שהם לבית שני.

יש אריכות לפרש ולתרץ יש אברבנאל רש"ק ועוד ועוד ע"ז גדול האחרון וכו' ועוד ועוד אין לי הזמן להאריך...

למעשה במשניות תמיד או מדות ומבואר בגמ' שירדו מגג ההיכל בצדדיו המים, ומשם יצאו לעזרה, המפרשים על אתר אינם מבארים הענין, אבל הענין מבואר כי הם הם הנבואה, שהבאת המים מבריכות שלמה ומעוד מקומות היו שם ממש מוביל ארצי מקדשי מודרני לימים ההם, והיו מים לרוב באופן מסודר מאד והיה לפלא לכל באי בית ה', ומארכיאולוגיה יודעים שחלקם הובא לשער המים וגם הנבואה שהלך כחגב הוא פשוט כי הלך כחגב באופן מודרני סביב המזבח והביוב עבד ממש באופן מודרני

סליחה על אופן הכתיבה ועל מקוטעיה... בכל אופן אם עם ישראל יתעניין בכך... [דלא כחברינו האיתן... שטוען שכולם מעניינים בזה...]

וכאן המהדיר כותב ש"יתכן" כך","267","","3747","True","True","False","","312","68.199.173.180","0","32844","יומא|עט ע"א",""),new Message("32864","32854","ומעין מבית ה' יצא","26/01/14 23:40","כה שבט","תשע"ד","23:40","איתן","נביאי ישראל ניבאו על מעין שיצא מבית ה'. יחזקאל הנביא מקדיש לו פרק שלם (יחזקאל מז), גם זכריה הנביא מזכיר אותו (יד ח') וכן ביואל פרק ד'.
בעיתון "מקור ראשון" בשבת האחרונה (משפטים) בעמוד הנקרא "דף הבית" והמוקדש לציפיה למקדש, הופיע השבת מאמר המתאר מעין שזרם ממקום המקדש (כנראה) עד לפני כמאה וחמישים שנה.
לא מצאתי קישור למאמר זה. אמנם המאמרים המתפרסמים ב"דף הבית" עולים לרשת בבלוג של עורך הדף, ארנון סגל, אך מאמר זה טרם עלה.

מפרשי התנ"ך,האברבנאל והמלבי"ם, וכן ה"בן יהוידע" כאן, ביארו את הנבואות לענין ההשגות שישיגו את ה' לעתיד לבוא.
והרב אלי מאלי שליט"א (כיום ראש ישיבת יפו ולפני כן ר"מ ב"עטרת כהנים") פירש, כי מדובר על כוחות החיים, "רוח א-לוקים מרחפת על פני המים", שאיימו להתפרץ בזמן דוד המלך, כשהחלה מלכות ישראל להתגלות (סוכה נ"ג ע"א), ולעתיד לבוא תנהג כל המציאות המעשית ע"פ הכרת הקודש "אפילו אניות ישוטו בו".
(הדברים התפרסמו במאמר בעלון "עיטורי כהנים" אב תשס"ו, אך לא מצאתי אותו ברשת. מצאתי אינדקס שיעורים מוקלטים של הרב מאלי, ואינדקס שיעורים כתובים, ואינדקס של עיטורי כהנים, ועוד אחד, אך לא את המאמר שרציתי).

ויש להעיר שאין בהכרח סתירה בין כל הפירושים, ייתכן שיהיה גם מעין ממש וגם השגות גדולות.","123","","3747","True","True","False","","315","95.86.64.33","0","32844","יומא|עט ע"א",""),new Message("32880","32864","איתן אדונינו!","27/01/14 05:51","כו שבט","תשע"ד","05:51","אמלתראות","המאמר עלה כבר כאן

ושם הדיבור אודות מי הגיחון וכו' ועירבבו קצת הענינים

ומ"מ אפשר להוסיף שם כי גם ד"ר ישראל דה-האן הי"ד מביא בכתביו כי הירושלמים בקשו ממנו להשתדל לפתוח מי גיחון הזה... וכו' ומתאר הציפיה והכיספון שלהם

וכל זה יפה ויפה, אבל דיבורנו סובב על דברים מוצקים.

וכידוע כל דבר רוחני [מטופיזי] לעומתו דבר גשמי בעולם לסמלה או להיפך.","267","","3746","True","True","False","","325","68.199.173.180","0","32844","יומא|עט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);