var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32843;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32843","0","האם תמיהתי על מה שנכתב ב-'דף יומיומי'","26/01/14 09:37","כה שבט","תשע"ד","09:37","יהודי_קדום","במקומה?

כתוב שם:
"המאירי (עח ע"ב, ד"ה אמר המאירי האוכל) מחדד יותר את הסברה ביסוד הדברים:
"שאע"פ ששאר איסורין שיעורן בכזית טעם הדבר מפני שיש בהם לשון אכילה וכל שהוא כזית אכילה היא אבל ביום הכפורים כתוב בו לשון ענוי וקים להו לרבנן שכל שאינו אוכל ככותבת אין דעתו מתיישבת כלל ואינו יוצא מכלל ענוי".

1. הרי זה ממש דברי הגמרא המפורשת ואינם דעתו של המאירי.
2. האם זו סברה? לענ"ד לא משמע מהגמרא.

ושוב כאן:

בעיוננו לדף ע"ג עמדנו על כך שהתורה אינה מזכירה בעניין יום הכיפורים את הצום, אלא את העינוי. עינוי, לדעת המאירי, הוא דווקא אכילה בשיעור יישוב הדעת, וזהו הרקע לשיעור שאותו קבעו חז"ל בעניין זה. כדברים הללו ממש הביא גם המשנה ברורה להלכה בהלכות יום הכיפורים, סימן תרי"ב ס"ק א'.

והרי זה שוב ממסקנת הגמרא!

מה מוסיף פירושו של המאירי לדעת ה'דף יומיומי'?
.","233","","3749","True","True","False","","1079","79.176.39.62","0","0","יומא|עט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);