var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32759;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","52"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","40")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32759","0","כה"ג מול משוח מלחמה - שאלות","21/01/14 11:50","כ שבט","תשע"ד","11:50","בתר ממוצע","הגמ' יומא עג.

"וכולן אין נוהגות במשוח מלחמה חוץ מחמשה דברים האמורין בפרשה לא פורע ולא פורם ולא מטמא לקרוביו ומצווה על הבתולה ומוזהר על האלמנה ומחזיר את הרוצח כדברי רבי יהודה וחכמים אומרים אינו מחזיר"

נשאלתי 2 שאלות בשיעור:

(1) למה נכתב חוץ מ"חמשה" - מה בא למעט (הרי לספור אני יודע) האם בא להוציא רק מדעת ר"י או יש כאן מיעוט נוסף?

(2) בתורה ויקרא כא', פסוק '
"והכהן הגדול מאחיו אשר יוצק על ראשו שמן המשחה ומלא את ידו ללבש את הבגדים את ראשו לא יפרע ובגדיו לא יפרם: {יא} ועל כל נפשת מת לא יבא לאביו ולאמו לא יטמא: {יב} ומן המקדש לא יצא ולא יחלל את מקדש אלהיו כי נזר שמן משחת אלהיו עליו אני יהוה: {יג} והוא אשה בבתוליה יקח: {יד} אלמנה וגרושה וחללה זנה את אלה לא יקח כי אם בתולה מעמיו יקח אשה: {טו} ולא יחלל זרעו בעמיו כי אני יהוה מקדשו"

ישנם איסור נוסף השייך גם לכהן משוח מלחמה (לא יחלל זרעו) שהברייתא לא מונה מדוע (למעט מן המקדש לא יצא שלא שייך במשוח מלחמה) ?

האם זה בגלל שכולם מצווים בזה?


****","138","","3753","True","True","False","","920","94.188.248.67","0","0","יומא|עג ע"א",""),new Message("32762","32759","לכאורה פשוט שבא למעט את ר"י:","21/01/14 13:09","כ שבט","תשע"ד","13:09","יהודי_קדום","כך המיעוט:
רבי יהודה מחשיב את הפסוק: "וְלֹא תִקְחוּ כֹפֶר לָנוּס אֶל עִיר מִקְלָטוֹ לָשׁוּב לָשֶׁבֶת בָּאָרֶץ עַד מוֹת הַכֹּהֵן:" (במדבר לה,לב) כפסוק רביעי המלמד על מיתת כהן שמחזירה את הרוצח מעיר המקלט ולדעתו הפסוק מדבר על הכהן משוח מלחמה.
חכמים אומרים שפסוק זה מדבר על אחד מהכהנים שהוזכרו קודם בפסוקים ושבהם מופיעה המילה "גדול" ולכן פסוק זה אינו מבטא סוג רביעי של כהן גדול. (ראה מכות יא.).

כך אצלנו:
וכולן אין נוהגות במשוח מלחמה חוץ מחמשה דברים האמורין בפרשה
1. לא פורע
2. ולא פורם
3. ולא מטמא לקרוביו
4. ומצווה על הבתולה
5. ומוזהר על האלמנה
6. ומחזיר את הרוצח


לכן צריך להגיד לי 'חמישה' כדי לא לכלול את 6 שאינו כדעת חכמים.
כך נלענ"ד.

.","233","","3753","True","True","False","","169","79.176.39.62","0","32759","יומא|עג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);