var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32722;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","50"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","49")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32722","0","מותר לעזוב את קרה"ת או שריפת הפר והשעיר?","18/01/14 21:50","יז שבט","תשע"ד","21:50","איתן","שנינו במשנה
הרואה כהן גדול כשהוא קורא - אינו רואה פר ושעיר הנשרפין, והרואה פר ושעיר הנשרפין - אינו רואה כ''ג כשהוא קורא. ולא מפני שאינו רשאי, אלא שהיתה דרך רחוקה ומלאכת שניהן שוה כאחת:
ועל זה נאמר בגמרא
פשיטא?! מהו דתימא כדריש לקיש דאמר ריש לקיש אין מעבירין על המצות, ומאי מצוה - "ברב עם הדרת מלך" קמ''ל:
רש"י: קמ''ל. דלאו מעבר הוא מאחר שאינו עסוק בה:
כלומר - כיון שהוא עצמו אינו עסוק בקריאת התורה, או בשריפת הפר והשעיר - מותר לו לעזוב אחת מהם וללכת לשניה, (אלא שהן רחוקות). אבל לעזוב לגמרי - אסור. ע' ר"ח ותוס' ישנים.
ההלכה הזו נפסקה ברמב"ם (פי"ב מהל' תפילה הל' ט') ובשו"ע סי' קמ"ו סע' א'. על פי ברכות דף ח' סע"א. ולא מצאתי שהפוסקים שם ציינו כמקור נוסף את הגמרא שלנו.","123","","3761","True","True","False","","1130","95.86.121.210","0","0","יומא|עא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);