var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32675;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","49"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32675","0","מחלוקות רבי יהודה ורבי שמעון","15/01/14 05:13","יד שבט","תשע"ד","05:13","דוד כוכב","שתי מחלוקות נוספות בהן רבי יהודה ורבי שמעון לשיטתם, סעיפים מ"א ומ"ב.","125","","3757","True","True","False","","836","95.86.69.187","0","0","יומא|סז ע"ב",""),new Message("32677","32675","אך איך מתיישבים הדברים עם שיטת רבי","15/01/14 07:26","יד שבט","תשע"ד","07:26","יהודי_קדום","שמעון ועם דבריו שכתב שם בסעיף ל"ט.?
שכן לפי מה שכתב במ"א, רבי שמעון חורג משיטתו שהיא לפסוק לפי הכוונה ולא לפי המעשה ומה שכתב על דעת רבי שמעון נראה לכאורה סותר: "נחשב לעושה שליחותו רק לאחר שעשה את עיקר המעשה שלצורכו נשלח." ???
לפי שיטתו של רבי שמעון, דעתו כאן הייתה צריכה להיות שהמשלח ובגדיו ייטמאו מיד עם כוונתו לצאת או לפחות כדעת רבי יהודה "משיצא חוץ לחומת ירושלים". האם לא כך?

ויותר אני מתחזק בשאלתי: אנו מכירים את דעת רבי שמעון בבבא קמא עו: ש-"כל העומד ליזרק כזרוק דמי" - שצריך ע"ס זה שכאן תהא דעתו של רבי שמעון שהמשלח ייטמא הוא ובגדיו מיד ולא רק לאחר שעשה .

העובדה היא שדבריו הם דברי הגמרא אך אצלי לא מיושבת כאן שיטת רבי שמעון.

.","233","","3757","True","True","False","","158","79.176.39.62","0","32675","יומא|סז ע"ב",""),new Message("32678","32677","רבי שמעון לשיטתו","15/01/14 12:01","יד שבט","תשע"ד","12:01","דוד כוכב","דברי רבי שמעון: "כל העומד ליזרק כזרוק דמי" (פסחים יג: ב"ק עו: מנחות עט: קב: תמורה כב: כריתות כד:) אמורים רק בדברים שדינם להיזרק. ואילו שליח דידן המשלח את השעיר יכול לחזור בו אימתי שיחפוץ, אין בו דבר שמחייב אותו לשלח. רבי שמעון מודה איפוא שנחוץ פה מעשה מסויים, השאלה היא רק איזה מעשה. לרבי יהודה עצם היציאה לדרך עם השעיר היא מעשה שליחות ושילוח. ואילו לרבי שמעון סוף מעשה במחשבה ובכוונה תחילה, תכלית השליחות היא שילוח השעיר לעזאזל לכן רק מעשה זה יש בו עיקר, ושאר המעשים אין בהם חשיבות לדעתו.","125","","3757","True","True","False","","132","95.86.69.187","0","32675","יומא|סז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);