var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32650;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","31"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","10")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32650","0","סיום מסכת","14/01/14 16:15","יג שבט","תשע"ד","16:15","יוסי הבבלי","שלום רב
בעוד שלושה שבועות בעז"ה נסיים את לימוד מסכת יומא בדף היומי.
הייתי רוצה לשמוע את דעתכם לגבי מה אתם נוהגים לעשות בסיום. האם רק ללמוד את הסוף של המסכת? האם אתם מעבירים שיעור? מביאים רב לתת את השיעור?
האם, לדעתכם, אפשר להעביר שיעור על נושא מתחילת המסכת או שעדיף על משהו מסיומה?
תודה","435","","3757","True","True","False","","2460","212.143.24.159","0","0","יומא|סז ע"א",""),new Message("32661","32650","ברוך הבא. להלן קישור ויש עוד רעיונות","14/01/14 19:05","יג שבט","תשע"ד","19:05","יהודי_קדום","בפורטל.

ראה כאן אבל עדיף שתיתן מבט בתפריט מימין ","233","","3757","True","True","False","","167","79.176.39.62","0","32650","יומא|סז ע"א",""),new Message("32662","32650","ראה גם","14/01/14 19:29","יג שבט","תשע"ד","19:29","לינקוש","כאן

ונדמה לי שהופיעו בעבר עוד כמה וכמה הודעות בנושא זה בפורום.","58","","3757","True","True","False","","198","77.126.39.176","0","32650","יומא|סז ע"א",""),new Message("32687","32650","אצלנו בשיעור","15/01/14 21:22","יד שבט","תשע"ד","21:22","שיננא","מלמדים את הדף האחרון של המסכת בנחת (כאשר לפעמים זה רק עמוד או חצי עמוד, כידוע), ואז עושים 'סיום' עם משקה וכיבוד ככל האפשר - אבל לא מעבירים שיעור מיוחד באיזה נושא ולא מביאים רב לתת את השיעור.

יש עניין חשוב לדעתי לעשות את ה'סיום' כראוי ובאופן מכובד - כדי לדרבן את הלומדים ולרומם את רוחם.
להביא רב חיצוני לשיעור - נראה לי לא כל כך שייך, כי הוא לא חלק מחבורת הלומדים.

אבל - ככלל - חשוב לעשות "עניין" מהסיום - כי זה נותן זריקת עידוד ומרץ ללומדים.","146","","3756","True","True","False","","295","84.228.200.231","0","32650","יומא|סז ע"א",""),new Message("32717","32650","אפשר לעשות בבית עולמים...","16/01/14 23:56","טו שבט","תשע"ד","23:56","אמלתראות","בבית עולמים","267","","3755","True","True","False","","250","68.199.173.180","0","32650","יומא|סז ע"א",""),new Message("32901","32687","שוב לגבי סיום יומא","28/01/14 11:30","כז שבט","תשע"ד","11:30","יוסי הבבלי","שלום
סיום מסכת יומא מדבר על רואה קרי ביום כיפור וכו'.
קצת לא נעים לדבר ולהסביר על זה בפורום רחב של סיום מסכת. לי לפחות.
מה אתם אומרים?","435","","3743","True","True","False","","149","212.143.24.159","0","32650","יומא|סז ע"א",""),new Message("32903","32901","ברכות סב.: " תורה היא וללמוד אני צריך"","28/01/14 14:02","כז שבט","תשע"ד","14:02","יהודי_קדום",""תניא בן עזאי אומר פעם אחת נכנסתי אחר רבי עקיבא לבית הכסא ולמדתי ממנו ג' דברים למדתי שאין נפנין מזרח ומערב אלא צפון ודרום ולמדתי שאין נפרעין מעומד אלא מיושב ולמדתי שאין מקנחין בימין אלא בשמאל אמר לו ר' יהודה עד כאן העזת פניך ברבך אמר לו תורה היא וללמוד אני צריך"

וללמוד וללמד על רואה קרי ביום כיפור הרבה הרבה יותר קל מהנ"ל.
ומה זה שונה מכל לימוד אחר?

בהצלחה !","233","","3743","True","True","False","","205","79.176.39.62","0","32650","יומא|סז ע"א",""),new Message("32904","32903","לא הבהרתי את עצמי","28/01/14 14:05","כז שבט","תשע"ד","14:05","יוסי הבבלי","ברור שצריך ללמוד וכו
הענין שבסיום יהיו גם כאלה שלא למדו את המסכת כלל, ועוד שהסיום (בסופו של דבר) ייעשה לעילוי נשמת נפטר וגם נשים מהמשפחה שלו יהיו שם...","435","","3743","True","True","False","","133","212.143.24.159","0","32650","יומא|סז ע"א",""),new Message("32905","32904","אם גם נשים יהיו שם אין מקום לנושא זה","28/01/14 14:24","כז שבט","תשע"ד","14:24","יהודי_קדום","כך ברור לי.

אתן כמה הצעות לנושאים מתוך המסכת:

תחילה נושאים קלים ופשוטים להרחבה לפני קהל מגוון:

דף יט
* השח שיחת חולין: לרבא עובר בעשה, לרב אחא בר יעקב עובר בלאו.
* בזמן קריאת שמע (בפרק הראשון) אסור לרמוז לחבר בעיניים או בידיים.
* הכהן הגדול היה נשאר ער כל ליל יום הכיפורים.
דף כ
* ביום הכיפורים אין רשות לשטן להשטין!
* מעלין בקודש ואין מורידין!
* בכל יום, קצת לפני עלות השחר, היו מפנים (תורמים) לפחות קומץ מהדשן שעל
דף כא
*עשרה נסים נעשו במקדש ושניים בירושלים אולם במציאות נעשו נסים רבים יותר.
*חמישה דברים היו בבית ראשון וחסרו בבית שני.
*אע"פ שאש מן השמים יורדת על המזבח מצוה להביא אש שנעשתה בידי אדם.
דף כב
*נוהג ריצת הכהנים כדי לזכות ב'תרומת הדשן' הוחלף ע"י חכמים לאחר פציעת אחד הכהנים
* אם ישראל עושים רצונו של מקום מספרם 'לא ימד ולא יספר' –לא באיכות ולא בכמות.
* דוד המלך שבא מרות המואביה ללא יחוס משפחתי התארכה מלכותו. שאול המלך המיוחס - התקצרה מלכותו משום שאין מעמידין פרנס על הציבור אלא אם כן קופה של שרצים תלויה לו מאחוריו.
דף כג
*מי שמוותר על נקמה ממי שצערו - גם מידת הדין של מעלה מוותרת על פשעיו שלו.
דף כד
עבודת כהן במקדש נפסלת בבגדים קרועים או מלוכלכים (אפילו חדשים) ובדיעבד כשרה אם הבגדים רק בלויים.
דף כו
* בגלל הסגולה שהייתה בהקטרת הקטורת להעשיר את הכהן שזכה בה השתתפו בהגרלה השלישית רק כהנים שמעולם לא זכו בה בעבר.
ודברים כבדים יותר:
דף סב
לכתחילה מצווה ששני השעירים יהיו שווים בצבעם, בגובהם ובערכם הכספי – אך אם אינם כן, בדיעבד הם כשרים.

יש קורבנות שרק בנקודת זמן מסויימת יהיו כשרים למטרת הקרבתם:
א. 'מחוסר זמן בגופו': גיל הקורבן המינימלי הוא שמונה ימים.
ב. 'מחוסר זמן בבעלים': כל עוד לא הסתיים הזמן הקצוב לבעלים לשם טהרתם אין הקרבת הקורבן מטהרתם, כאלה הם: הזב, הזבה והמצורע שמביאים קורבנם ביום השמיני והיולדת – שמביאה ביום הארבעים ואחד לזכר, או ביום השמונים ואחד לנקבה.
סה:
מהמילים "זאת עולת חודש בחודשו" לומד רבי יאשיה שיש לחדש את קורבנות התמיד והמוספים ע"י קנייתם מכספי התרומה החדשה ולכן אי אפשר להעביר משנה לשנה חטאות של יום הכפורים.
סו:
שאלו את רבי אליעזר מספר שאלות בזו אחר זו והוא השיב עליהן באופן שלכאורה הוא התחמק ממתן תשובה, אבל הסיבה האמיתית הייתה שמעולם לא אמר רבי אליעזר הלכה שלא שמעה מרבו [כרבן יוחנן בן זכאי].
סז:
"שמא תאמר מעשה תוהו הוא" שהשלכת השעיר מהצוק עושה כפרה? "תלמוד לומר: 'אני ה', אני ה' גזרתיו, ואין לך רשות להרהר בהן".
לעוד נושאים ראה כאן.","233","","3743","True","True","False","","201","79.176.39.62","0","32650","יומא|סז ע"א",""),new Message("32906","32905","תודה צדיק !","28/01/14 14:28","כז שבט","תשע"ד","14:28","יוסי הבבלי","את סוף המסכת לקרוא ללא הסבר או...?","435","","3743","True","True","False","","144","212.143.24.159","0","32650","יומא|סז ע"א",""),new Message("32907","32906","אולי יעיין בקישור הבא ממנו אפשר לראות","28/01/14 14:42","כז שבט","תשע"ד","14:42","יהודי_קדום","כיוון.
אני אישית לא מכיר או יודע על קריאה בלבד של הדף האחרון (או שורות מסופו) הנעשית בסיום מסכת.
התחושה לתת שיעור סיום מסכת שונה לחלוטין מכל לימוד ואפילו הכי מושקע שיש, זו התנתקות בלתי נשלטת מכל הסובב וכניסה עם כל הגוף והנשמה ממש לשיעור הסיום. אצלנו נהוג שעושה הסיום מחדש משהו בלימוד.

אז הנה סו"ס הקישור מהכותרת כ א ן.

.","233","","3743","True","True","False","","172","79.176.39.62","0","32650","יומא|סז ע"א",""),new Message("32908","32907","אני מתכוון לתת שיעור על חלק אחר במסכת","28/01/14 14:54","כז שבט","תשע"ד","14:54","יוסי הבבלי","ואת הסוף להקריא עם הסבר קצר","435","","3743","True","True","False","","159","212.143.24.159","0","32650","יומא|סז ע"א",""),new Message("32909","32908","מצויין ובהצלחה בס"ד!","28/01/14 15:24","כז שבט","תשע"ד","15:24","יהודי_קדום","","233","","3743","False","True","False","","142","79.176.39.62","0","32650","יומא|סז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);