var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=32636;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","45"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("32636","0","חצי ההר","14/01/14 08:26","יג שבט","תשע"ד","08:26","עלי","אני יודע שלא אוהבים להתעסק עם שאלות קשות ולא נוחות אך בכ"ז...
לא היה השעיר לעזאזל מגיע עד חצי ההר וכבר נעשה איברים איברים ?
מה עניינה של המשנה לתאר זאת, האם זו שמחה לאיד, סרט סדיסטי ח"ו, הנאה מצפיה בסבלו של השעיר, ומה אכפת לנו אם נעשה איברים איברים כבר בחצי ההר או בתחתיתו, ואם אינו נעשה איברים איברים אלא סתם נהרג מעוצמת החבלה,
האם מותר לארגוני צער בע"ח להניח רפידות בצלע ההר ובלמים ולמנוע את מותו, הרי מחלוקת היא אם בנס אינו מת אם יורד אחריו ומוודא הריגה ?
היש למישהו ידיעה או הבנה בעניין ויכול להסביר ?
מה יעשו כשייבנה שיכון בצוק הזה, האם אפשר להשליך אותו מגג רב הקומות שייבנה שם, הרי גם זה צוק ?","209","","3758","True","True","False","","1198","194.114.146.227","0","0","יומא|סז ע"א",""),new Message("32641","32636","צעב"ח מי איכא הכי? אומרת הגמרא:","14/01/14 11:05","יג שבט","תשע"ד","11:05","יהודי_קדום","'"שמא תאמר מעשה תוהו הוא" שהשלכת השעיר מהצוק עושה כפרה? "תלמוד לומר אני ה', אני ה' גזרתיו, ואין לך רשות להרהר בהן". חוקה היא חוקה! מי שיש לו חוקה לא נכנס לסרט המתואר בדבריו!

ולמה לא נשאלה השאלה כשהכניסו לטבעות את הקורבן ושחטוהו (דף סב:)? ומה עם מליקה?

ואולי דוקא התיאור שכבר בחצי ההר נעשה איברים איברים הרי שמיתתו הייתה מהירה ולא אכזרית?

לא, ודאי שאסור לארגוני צבע"ח לשים רפידות. ארץ גזרה נאמר, מקום שאינו חלק אלא גזור. חוץ מזה רפידות רק יאריכו את הסבל שלו!

ולמה לא שאל האם יתירו הארגונים השונים לכתחילה לשלח את השעיר? ומה עם הקרבת הקורבנות? נבקש את רשותם להתיר?

ראה הגמרא בדף: "לא אמרה תורה שלח לתקלה" ...

אלה שיש להם את התורה בידם וחוקה היא חוקה עבורם אין להם כלל אבק משאלות אלה ולא בגלל שהם לא "אוהבים להתעסק עם שאלות קשות ולא נוחות " כדבריו.
בע"ה בקרוב בימינו אזכה שנכדיי הכהנים יקיימו מצוותם בבית ה' ללא שאלות מיותרות ואז גם לא יהא בע"ה בג"צ אלא רק בד"צ של סנהדרין - שם הדין והצדק.","233","","3758","True","True","False","","145","79.176.39.62","0","32636","יומא|סז ע"א",""),new Message("32642","32636","זו קושיית הגמרא בעמוד ב'","14/01/14 11:11","יג שבט","תשע"ד","11:11","דוד כוכב",""דבר אחר "גזרה" - שמא תאמר מעשה תהו הוא! תלמוד לומר: אני ה', אני ה' גזרתיו ואין לך רשות להרהר בהן".

דומה לזה אמרו במסכת ברכות פרק ה משנה ג: הָאוֹמֵר עַל קַן צִפּוֹר יַגִּיעוּ רַחֲמֶיךָ, וְעַל טוֹב יִזָּכֵר שְׁמֶךָ, מוֹדִים מוֹדִים, מְשַׁתְּקִין אוֹתוֹ.
ופירשו בגמרא: "מפני שעושה מדותיו של הקדוש ברוך הוא רחמים ואינן אלא גזרות".
פירוש "גזרות" - דבר הנראה לנו כאכזרי - ההיפך של רחמים. כך מתבאר מתוך דברי הגר"א שהועתקו בספר קול אליהו על בראשית פרק כב פסוק יב מלקוטי חבר:
בירושלמי (פאה פרק א' הל' א' ועוד) עין תלעג לאב זו מצות כיבוד אב, ותבוז ליקהת אם, זו מצות שילוח הקן לשלח האם, יקרוה עורבי נחל שהם אכזרים שאין להם הנאה אלא שמנקרים. ויאכלוה בני נשר שהם רחמנים. והכי פירושו שבכל התורה לא נאמר אריכות ימים כי אם בשני מצות הללו כיבוד אב ושלוח הקן, לפי שאין השלימות ניכר באדם אלא כשיש לו שני מידות הפוכות כגון מדת רחמנות ואכזריות, לפי שכשהאדם נוהג במדה אחת אין מוכרח לומר שהוא צדיק אלא י"ל שכך הוא טבעו, אבל כשיש לו שני מדות הפוכות כגון רחמנות ואכזריות אז מוכח שהוא צדיק. לכך נתן השי"ת לישראל מצוה של רחמנות דהיינו מצות כיבוד אב שהוא רחמנות גדולה לפי שכשבאים לידי זקנה ואין להם מקום לנוח דין הוא שירחם עליהם, ושוב נתן להם מצות שצריכין להתנהג בהם קצת באכזריות, דהיינו מצות שילוח הקן שנוטל הבנים ומשלח האם. דאיתא בירושלמי שכשמשלח האם לפעמים הולכת מחמת צער וטובעת במים, א"כ הוא בודאי אכזריות גדולה, לכן כתיב בשני מצות אלו אריכות ימים לפי שבשני מדות הללו נשלם האדם בתכלית הטוב. וזה שאמר מפני שעושה מדותיו של הקב"ה רחמים ואינן אלא גזירות ר"ל שבאמת אין זה רחמים רק שכך גזר השי"ת.","125","","3758","True","True","False","","197","95.86.69.187","0","32636","יומא|סז ע"א",""),new Message("32657","32636","[ללא נושא]","14/01/14 18:15","יג שבט","תשע"ד","18:15","אמלתראות","אם מצוות ארץ גזירה היתה מתקיים בכל יום בזמנינו כמו מצוות תפילין כבר היו לנו ביאורים בדרך בריסק, חסידות, ריינס, בעל הסולם ועוד ועוד,

ומכל מקום אחרי שקבלנו מצוותו בתורת גזירה כמו מצות תפילין מונח עלינו לעמוד לעומקן של דברים, ובקרוב במהרה נזכה לזה, אבל התגובות שקבלת אינם מוצדקים לכשעצמם בעצמם

ותחילת הדרך היא בספרי הגה"ק ר שמשון רפאל הירש זצל
ורא כאן","267","","3758","True","True","False","","298","68.199.173.180","0","32636","יומא|סז ע"א",""),new Message("32666","32636","התיאור הפלסטי ניתן לאנשים שזקוקים לכך","14/01/14 23:27","יג שבט","תשע"ד","23:27","קותי","לא ניתן להכחיש שיצר יש באדם ובין השאר מידת האכזריות מקננת באדם.
מי שאינו אוכל בשר אכן קשה לו להבין את הדבר.
סוף החי למות ולכן אין זה משנה אם מיתתו בארץ גזירה או מנשיכת נחש או שמתנבל בדרך אחרת.
לגבי השיכון בראש הצוק לא מדובר בצוק ספציפי ולכן יזוזו לצוק אחר.","217","","3758","True","True","False","","211","109.67.56.42","0","32636","יומא|סז ע"א",""),new Message("32646","32641","עכשיו אני נזכר שהיו מביאים לנו כלבים","14/01/14 12:03","יג שבט","תשע"ד","12:03","יהודי_קדום","גדולים - חיים ובריאים לחלוטין - לפני עשרות שנים - בקורס חובשים כדי לנתחם וכו' וכו' וכו' ... ובמשך כל חודשי הקורס, וגם אחריו במשך שנים רבות במילואים, מעולם לא עלה בדעת מי מאיתנו לשאול שאלה כלשהי! ידענו שמה שאנו עושים זה לא סדיזם בבע"ח אלא מטרה נעלה ושלב הכרחי בלימודינו לשם הצלת חיי חיילים. (ולא לרופא צריך להגיד זאת....)

להבדיל אלף אלפי הבדלות: בהשלכת השעיר יש מטרה נעלה (יותר ממשמע אחד): קיום מצוות שילוח השעיר.
.","233","","3758","True","True","False","","182","79.176.39.62","0","32636","יומא|סז ע"א",""),new Message("32664","32641","היום יום שלישי ובודאי אמרת","14/01/14 23:16","יג שבט","תשע"ד","23:16","קותי","שיר של יום בו מתאר דוד המלך את מעשי בתי הדין שהיו בימיו
לא היה בג"צ וכולם היו בד"צ ובכל זאת.............","217","","3758","True","True","False","","218","109.67.56.42","0","32636","יומא|סז ע"א",""),new Message("32669","32642","ארץ גזרה = ארץ מבותרת","14/01/14 23:44","יג שבט","תשע"ד","23:44","קותי","בראשית פרק טו

וַיְבַתֵּר אֹתָם בַּתָּוֶךְ

בראשית פרק טו

אֲשֶׁר עָבַר בֵּין הַגְּזָרִים הָאֵלֶּה:

בלשון חז"ל הגזרה הפכה להיות דבר אכזר אולי כי הצליל קצת דומה וגם האותיות","217","","3758","True","True","False","","242","109.67.56.42","0","32636","יומא|סז ע"א",""),new Message("32658","32646","ברור","14/01/14 18:23","יג שבט","תשע"ד","18:23","עלי","התשובות היו ברורות. מה לגבי העתיד - הפלה מראש גורד שחקים או צוק מלאכותי שיבנה - האם כשר לכך ?","209","","3758","True","True","False","","146","194.114.146.227","0","32636","יומא|סז ע"א",""),new Message("32665","32664","הפעם יהא שונה לטובה! איך מסיים המזמור?","14/01/14 23:26","יג שבט","תשע"ד","23:26","יהודי_קדום",""קוּמָה אֱלֹהִים שָׁפְטָה הָאָרֶץ כִּי אַתָּה תִנְחַל בְּכָל הַגּוֹיִם" - ה' ישפוט!
ועוד נראה בימינו כמה טוב יהא!","233","","3758","True","True","False","","154","79.176.39.62","0","32636","יומא|סז ע"א",""),new Message("32667","32665","זה לא יהיה בד"צ זה יהיה דן יחיד!","14/01/14 23:30","יג שבט","תשע"ד","23:30","קותי","","217","","3758","False","True","False","","165","109.67.56.42","0","32636","יומא|סז ע"א",""),new Message("32668","32667","טוב, אני מתקן: אלוהים ישפוט והרי זו","14/01/14 23:40","יג שבט","תשע"ד","23:40","יהודי_קדום","הסנהדרין ובית דין הרי נקרא אלוהים (בבקשה בבקשה לא להעיר לי מדוע אינני כותב אלוקים או יקוק )","233","","3758","True","True","False","","160","79.176.39.62","0","32636","יומא|סז ע"א",""),new Message("32670","32668","התפקיד הבסיסי של הסנהדרין היה","14/01/14 23:52","יג שבט","תשע"ד","23:52","קותי","להורות וללמד ולא לדון.
ובאמת לעתיד לבוא
עמוס פרק ח

(יא) הִנֵּה יָמִים בָּאִים נְאֻם אֲדֹנָי יְקֹוִק וְהִשְׁלַחְתִּי רָעָב בָּאָרֶץ לֹא רָעָב לַלֶּחֶם וְלֹא צָמָא לַמַּיִם כִּי אִם לִשְׁמֹעַ אֵת דִּבְרֵי יְקֹוָק:

לא יהיה שום צורך לדון ולנקוט איזו פעולה אכזרית.","217","","3758","True","True","False","","210","109.67.56.42","0","32636","יומא|סז ע"א",""),new Message("32671","32670","מה עם סנהדרי קטנה? וגם הגדולה? עכ"פ","14/01/14 23:59","יג שבט","תשע"ד","23:59","יהודי_קדום","ברור שעם קיומה ישוקם עם ישראל.","233","","3758","True","True","False","","123","79.176.39.62","0","32636","יומא|סז ע"א",""),new Message("32672","32671","סימן שעם ישראל השלים את שיקומו","15/01/14 00:03","יד שבט","תשע"ד","00:03","קותי","הקמת הסנהדרין חוששני שזה הסדר ולא להיפך.","217","","3757","True","True","False","","172","109.67.56.42","0","32636","יומא|סז ע"א",""),new Message("32674","32672","לא לדעתי.","15/01/14 00:13","יד שבט","תשע"ד","00:13","יהודי_קדום","","233","","3757","False","True","False","","102","79.176.39.62","0","32636","יומא|סז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);